• SML89

    Vi med BIM februari 2021

    Hej och Välkomna!

    Tänkte ja startar en ny tråd då ja inte fick med anonyma svar i förra och vet att många vill va de. Så detta är en grupp för oss som hoppas få ett plus nu i februari :)

    Själv är jag inne på 5e försöket att få ett syskon till vår lille son på 1 år 8 mån. Hoppas fler vill hänga på i denna grupp o stöttas genom den eviga väntan på äl och BIM.. och de efterlängtade plusset såklart ;)

    6/2 SML89, 31 år, andra barnet

  • Svar på tråden Vi med BIM februari 2021
  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-01-27 13:47:38 följande:

    Åhh gör du? Jag ska försöka att inte hoppas för mycket ändå ifall det visar sig vara spökstreck. Jag vet inte faktiskt. Jag gjorde ju ÄL tester i 14 dar i streck och fick aldrig utslag. Så jag har ingen aning. Om jag kollar i appen så borde jag haft runt 13 januari men det är väldigt osäkert!

    Skulle du ta test på söndag?


    Jag tänkte testa på söndag. Bim -2 :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Villblifyra) skrev 2021-01-27 17:32:55 följande:

    Jag tänkte testa på söndag. Bim -2 :)


    Åh vad spännande!! Håller tummarna <3
  • Anonym (Annie)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-01-27 17:51:40 följande:

    Åh vad spännande!! Håller tummarna <3


    Anonym (Villblifyra) skrev 2021-01-27 17:32:55 följande:

    Jag tänkte testa på söndag. Bim -2 :)


    Gaaaaah! Får se om jag vågar testa på söndag :D Är man gravid borde man få ett svagt plus bim - 2 ?

    Har ett test hemma så det lär bli svårare att hålla sig :P
  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-27 17:56:26 följande:

    Gaaaaah! Får se om jag vågar testa på söndag :D Är man gravid borde man få ett svagt plus bim - 2 ?

    Har ett test hemma så det lär bli svårare att hålla sig :P


    Omg jag skulle testa typ idag då. Har ju så svårt att tygla mig ;D

    Köper ett test på lördag tänkte jag och testar på söndag morgon!

    Du kan få neg på söndag även fastän det är nära bim. Beror på hur snabbt din kropp producerar hcg, vissa får ju inte plus förens någon vecka efter beräknad bim.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-27 17:56:26 följande:

    Gaaaaah! Får se om jag vågar testa på söndag :D Är man gravid borde man få ett svagt plus bim - 2 ?

    Har ett test hemma så det lär bli svårare att hålla sig :P


    Det är så olika tycker jag! Jag vet inte hur jag ska lyckas hålla mig till på söndag! Har fler rfsu tester hemma men tycker dom är svårare att läsa av. Kanske tar ett sånt på fredag och nytt clearblue på söndag.
  • SML89

    Hur ska man räkna dagarna efter ägglossning?

    Ta mig som ex. Jag fick positivt på äl test i söndags, blir måndag äl+1?
    Eller tänker man att ägglossning är dagen efter positivt test så tisdag blir äl+1?

    Det är ju svårt att veta exakt när man har ägglossning och kan ju ske 1 eller 2 dagar efter positivt test. Så hur räknar ni?

  • Emmalucy
    SML89 skrev 2021-01-28 08:52:45 följande:

    Hur ska man räkna dagarna efter ägglossning?

    Ta mig som ex. Jag fick positivt på äl test i söndags, blir måndag äl+1?
    Eller tänker man att ägglossning är dagen efter positivt test så tisdag blir äl+1?

    Det är ju svårt att veta exakt när man har ägglossning och kan ju ske 1 eller 2 dagar efter positivt test. Så hur räknar ni?


    Tror det är mellan 12 till 36 timmar efter positivt äl test att man ha äl, så skulle säga att måndag var äl :)

    Linda4barnsmamma skrev 2021-01-28 09:22:02 följande:

    jag hoppar också över till Februari tråden, 

    ny bim är 24/2


    Välkommen! Ledsen att mensen kom, hur länge har ni försökt? Kopiera gärna senaste listan och lägg till dig :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    SML89 skrev 2021-01-28 08:52:45 följande:

    Hur ska man räkna dagarna efter ägglossning?

    Ta mig som ex. Jag fick positivt på äl test i söndags, blir måndag äl+1?

    Eller tänker man att ägglossning är dagen efter positivt test så tisdag blir äl+1?

    Det är ju svårt att veta exakt när man har ägglossning och kan ju ske 1 eller 2 dagar efter positivt test. Så hur räknar ni?


    Jag vet faktiskt inte hur man räknar! Jag brukar mest hålla koll på bim och ta test efter det om det är det som du tänker på? :)
Svar på tråden Vi med BIM februari 2021