• SML89

    Vi med BIM februari 2021

    Hej och Välkomna!

    Tänkte ja startar en ny tråd då ja inte fick med anonyma svar i förra och vet att många vill va de. Så detta är en grupp för oss som hoppas få ett plus nu i februari :)

    Själv är jag inne på 5e försöket att få ett syskon till vår lille son på 1 år 8 mån. Hoppas fler vill hänga på i denna grupp o stöttas genom den eviga väntan på äl och BIM.. och de efterlängtade plusset såklart ;)

    6/2 SML89, 31 år, andra barnet

  • Svar på tråden Vi med BIM februari 2021
  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-30 16:26:15 följande:

    Nej : ( Men jag kan trösta dig med att jag har blödigt lite i början med tre av mina barn. Så det behöver inte betyda något. Ska du ta ett test imorgon?

    Om vi får mens så kör vi på i februari . : )


    Åh men jag har mensvärk också nu :(

    Jag tar nog ett test om det inte sätter igång mer med blödningen.

    Kommer du testa imorgon? <3
  • Anonym (Annie)
    Anonym (Villblifyra) skrev 2021-01-30 17:43:50 följande:

    Åh men jag har mensvärk också nu :(

    Jag tar nog ett test om det inte sätter igång mer med blödningen.

    Kommer du testa imorgon? <3


    Neeeej!!!

    Jag tänkte testa på tisdag på bim för får jag mens så är det säkert prick då . Så var det förra månaden . Förra månaden testa jag med test 3 dagar innan bim . Fick ett minus och dagen efter mens : ( jag har haft ett test hemma hela januari så jag tänker att jag bara väntar på mens . Kan man ens få plus 2 - bim? Någon som fått det? Om så kan jag tänka mig att testa mig imorgon : )
  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-30 19:26:35 följande:

    Neeeej!!!

    Jag tänkte testa på tisdag på bim för får jag mens så är det säkert prick då . Så var det förra månaden . Förra månaden testa jag med test 3 dagar innan bim . Fick ett minus och dagen efter mens : ( jag har haft ett test hemma hela januari så jag tänker att jag bara väntar på mens . Kan man ens få plus 2 - bim? Någon som fått det? Om så kan jag tänka mig att testa mig imorgon : )


    Jag har fått plus bim -3, svagt men det var ändå ett plus.

    Beror ju på om det är ett testa tidigt test.

    Men låter klokt som du tänker, inte långt kvar ändå till bim.

    Åhh vad jag blir stressad över detta känner jag ;D När en gått in för att försöka så hoppas man ju sååå mkt.

    Men jag tror vi missade äl denna månad, hade såna känningar på tisdagen så tror min äl var på onsdagen alt torsdagen. Vi fick till det på måndagen men blev nog för långt emellan, eller så hade jag inte äl alls nu :S
  • Anonym (Annie)
    Anonym (Villblifyra) skrev 2021-01-30 19:37:25 följande:

    Jag har fått plus bim -3, svagt men det var ändå ett plus.

    Beror ju på om det är ett testa tidigt test.

    Men låter klokt som du tänker, inte långt kvar ändå till bim.

    Åhh vad jag blir stressad över detta känner jag ;D När en gått in för att försöka så hoppas man ju sååå mkt.

    Men jag tror vi missade äl denna månad, hade såna känningar på tisdagen så tror min äl var på onsdagen alt torsdagen. Vi fick till det på måndagen men blev nog för långt emellan, eller så hade jag inte äl alls nu :S


    Vi hade inte sex på självaste äl dagen så vi kanske inte heller pricka. Som du säger man kanske inte ens hade äl.
  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-30 21:50:15 följande:

    Vi hade inte sex på självaste äl dagen så vi kanske inte heller pricka. Som du säger man kanske inte ens hade äl.


    Spännande att följas åt, hoppas vi får plussa snart och att allt går bra! Det är något jag oroar mig för nu också, att om en väl lyckas bli gravid så ska det lilla fröet stanna kvar också samt utvecklas ?normalt?. Ouh, så mkt tankar som snurrar.

    Vi hörs om några dagar <3
  • Anonym (Försöktillsyskon)

    Tror inte jag e gravid. Har typ gett upp hoppet. Tror graviditets kollens stickor ger falskt positivt.

  • Anonym (Annie)
    Anonym (Villblifyra) skrev 2021-01-30 22:41:05 följande:

    Spännande att följas åt, hoppas vi får plussa snart och att allt går bra! Det är något jag oroar mig för nu också, att om en väl lyckas bli gravid så ska det lilla fröet stanna kvar också samt utvecklas ?normalt?. Ouh, så mkt tankar som snurrar.

    Vi hörs om några dagar <3


    Ja jag känner mig så dum som ?hetsar ? om att hoppas hoppas jag blir gravid snart när jag vet att det inte behöver betyda en bebis . Innan vår yngsta fick jag ett missfall. Mitt allra första. Jag trodde ?inte händer det oss? så detta gång kommer jag inte ta något för givet fram till kub test .

    Vi har många barn som tack och lov är dom friska. Så jag blir extra orolig att något ska vara fel på en bebis under graviditet så att det ska ta jätte mycket extra tid från de andra barnen. Det är alltid riskabelt att skaffa ett till barn men man tar ju för givet att det ska bli ett frisk barn.

    Och nu förtiden finns det så mycket sjukdomar och diagnoser så det är mer hanterbart att få ett sjukt barn också. Det kommer ju ändå vara ens barn < 3

    Gjorde du ett test imorse ? Jag tog inget test. Jag tror min mens säkert kommer imorgon så jag väntar
  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-31 09:15:12 följande:

    Ja jag känner mig så dum som ?hetsar ? om att hoppas hoppas jag blir gravid snart när jag vet att det inte behöver betyda en bebis . Innan vår yngsta fick jag ett missfall. Mitt allra första. Jag trodde ?inte händer det oss? så detta gång kommer jag inte ta något för givet fram till kub test .

    Vi har många barn som tack och lov är dom friska. Så jag blir extra orolig att något ska vara fel på en bebis under graviditet så att det ska ta jätte mycket extra tid från de andra barnen. Det är alltid riskabelt att skaffa ett till barn men man tar ju för givet att det ska bli ett frisk barn.

    Och nu förtiden finns det så mycket sjukdomar och diagnoser så det är mer hanterbart att få ett sjukt barn också. Det kommer ju ändå vara ens barn < 3

    Gjorde du ett test imorse ? Jag tog inget test. Jag tror min mens säkert kommer imorgon så jag väntar


    Samma känsla här!

    Jag köpte ett clear blue digital early igår son visade neg idag. Väntar in mensen nu och gör byt försök i februari :)
  • Anonym (Annie)
    Anonym (Villblifyra) skrev 2021-01-31 10:19:49 följande:

    Samma känsla här!

    Jag köpte ett clear blue digital early igår son visade neg idag. Väntar in mensen nu och gör byt försök i februari :)


    Kan trösta dig med att med de flesta barnen har jag plussat efter bim. En gång 5 dagar efter. Min läkare sa på ett vul att jag hade blivit befruktad (?) senare.

    Jag tror dock att min mens kommer också typ imorgon så vi satsar på februari : ) Nästa äl är liksom på alla hjärtans dag för oss ;)

    Däremot kommer jag nog hoppa försök i mars . Är inte as sugen på att få bebis runt julafton . Inte för min skull utan mer bebis skull. Vi känner jätte många i december och ingen firar dom.
  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-31 10:45:03 följande:

    Kan trösta dig med att med de flesta barnen har jag plussat efter bim. En gång 5 dagar efter. Min läkare sa på ett vul att jag hade blivit befruktad (?) senare.

    Jag tror dock att min mens kommer också typ imorgon så vi satsar på februari : ) Nästa äl är liksom på alla hjärtans dag för oss ;)

    Däremot kommer jag nog hoppa försök i mars . Är inte as sugen på att få bebis runt julafton . Inte för min skull utan mer bebis skull. Vi känner jätte många i december och ingen firar dom.


    Hoppas din mens inte kommer <3

    Så gör vi också, vet hur jobbigt det är för barnen att fylla sent och december är ju så mkt med jul osv ändå. November känns sent också på ett vis, men vi har ingen som fyller då i släkten så det skulle vara roligt att spridas ut lite. Från januari till maj är det smockat med barn som är födda ;)

    Blir det inget i februari försöker vi till april igen!
Svar på tråden Vi med BIM februari 2021