• SML89

    Vi med BIM februari 2021

    Hej och Välkomna!

    Tänkte ja startar en ny tråd då ja inte fick med anonyma svar i förra och vet att många vill va de. Så detta är en grupp för oss som hoppas få ett plus nu i februari :)

    Själv är jag inne på 5e försöket att få ett syskon till vår lille son på 1 år 8 mån. Hoppas fler vill hänga på i denna grupp o stöttas genom den eviga väntan på äl och BIM.. och de efterlängtade plusset såklart ;)

    6/2 SML89, 31 år, andra barnet

  • Svar på tråden Vi med BIM februari 2021
  • SML89

    Jag hoppas ni som börjar tappa hoppet och tror mensen är på g har fel. Hoppas på många plus istället!!

    Jag har själv inte känt mig helt hoppfull. Är än så länge bara 1 vecka sedan positivt äl test, så äl +6 idag kanske.. Bim om 4-6 dagar för mig. Men har inga känningar alls typ. Önskar man bara kunde få något symptom som får en att hoppas och tro lite mer på att man kan vara gravid. Illamående, nidblödning, molvärk eller något. 

    Hur känner ni andra med symptom osv idag?

  • Maramba

    Negativt äl test morgonen cd 14

    Ont i livmoder natten mellan cd 14-15

    Positivt test morgonen cd 15

    Tror ni att det onda var äl trots att det skedde innan positivt test? Eller är det mer troligt att det var känning av att äl är på gång? Har inte haft möjlighet att tempa den här cykeln.

  • Emmalucy
    Åh, hoppas ni har fel allihopa !! Kram och jag håller tummarna fortfarande för er <3


    SML89 skrev 2021-01-31 11:32:28 följande:

    Jag hoppas ni som börjar tappa hoppet och tror mensen är på g har fel. Hoppas på många plus istället!!

    Jag har själv inte känt mig helt hoppfull. Är än så länge bara 1 vecka sedan positivt äl test, så äl +6 idag kanske.. Bim om 4-6 dagar för mig. Men har inga känningar alls typ. Önskar man bara kunde få något symptom som får en att hoppas och tro lite mer på att man kan vara gravid. Illamående, nidblödning, molvärk eller något. 

    Hur känner ni andra med symptom osv idag?


    Jag hade verkligen inga symptom när jag blev gravid, eller inget som stod ut från vanliga cyklar. Ibland känner man bara inget <3


    Hur har du prickat denna månad? Jag stressar redan upp mig på ?försök att få en tjej? eftersom äl är antingen tis eller ons nästa vecka, och vi har inte haft sex sedan torsdag. Ork och flytningar visar inte fertil, men jag är cd12 nu :s och brukar alltid ha mycket ?på g? :x


    Maramba skrev 2021-01-31 11:59:53 följande:

    Negativt äl test morgonen cd 14

    Ont i livmoder natten mellan cd 14-15

    Positivt test morgonen cd 15

    Tror ni att det onda var äl trots att det skedde innan positivt test? Eller är det mer troligt att det var känning av att äl är på gång? Har inte haft möjlighet att tempa den här cykeln.


    Hmm, svårt att avgöra, jag skulle säga att kanske du hade äl cd15. En stegring är högt under en kort period, så att få positivt på morgonen efter du kände något gör mig att tycka det var cd15 :)
  • Anonym (3barnsmamma)

    Negativt imorse, dock med RFSU och jag litar inte riktigt på dem. Massa mensvärk och en tempdipp imorse, känns kört och hopplöst. Jag orde haft ägglossning den 20 januari eftersom jag hade en liten blödning då så borde inte ha BIM förens onsdag....

    Att man blir så ledsen varje gång man får negativt. Har alltid plussat svagt på BIM-3 tidigare.

  • Anonym (Annie)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2021-01-31 15:45:18 följande:

    Negativt imorse, dock med RFSU och jag litar inte riktigt på dem. Massa mensvärk och en tempdipp imorse, känns kört och hopplöst. Jag orde haft ägglossning den 20 januari eftersom jag hade en liten blödning då så borde inte ha BIM förens onsdag....

    Att man blir så ledsen varje gång man får negativt. Har alltid plussat svagt på BIM-3 tidigare.


    Det behöver verkligen inte vara kört <3 Jag har plussat olika tid med barnen . Jag är på bim -2 idag . Jag har inte tagit test. Väntar in mens då jag haft lite mollvärk . Det spänner i ?fiffi ?för första gången också. Och jag fryser jätte mycket.
  • Anonym (Annie)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2021-01-31 15:45:18 följande:

    Negativt imorse, dock med RFSU och jag litar inte riktigt på dem. Massa mensvärk och en tempdipp imorse, känns kört och hopplöst. Jag orde haft ägglossning den 20 januari eftersom jag hade en liten blödning då så borde inte ha BIM förens onsdag....

    Att man blir så ledsen varje gång man får negativt. Har alltid plussat svagt på BIM-3 tidigare.


    Det behöver verkligen inte vara kört <3 Jag har plussat olika tid med barnen . Jag är på bim -2 idag . Jag har inte tagit test. Väntar in mens då jag haft lite mollvärk . Det spänner i ?fiffi ?för första gången också. Och jag fryser jätte mycket.
  • Emmalucy
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-31 18:53:10 följande:
    Det behöver verkligen inte vara kört <3 Jag har plussat olika tid med barnen . Jag är på bim -2 idag . Jag har inte tagit test. Väntar in mens då jag haft lite mollvärk . Det spänner i ?fiffi ?för första gången också. Och jag fryser jätte mycket.
    Har en kompis som försöker just nu och hon väntar bim och också fryser, något on ALDRIG gör, hoppas det är en bra tecken för er båda! :)
  • Anonym (Annie)
    Emmalucy skrev 2021-01-31 19:16:42 följande:

    Har en kompis som försöker just nu och hon väntar bim och också fryser, något on ALDRIG gör, hoppas det är en bra tecken för er båda! :)


    Hoppas! : ) Men min mollvärk oroar mig. Vad kul för er att ni ?bakar bebis? väntar tillsammans :)
  • Anonym (Annie)

    Bim -1!

    Idag borde mensen komma . Den kommer alltid på dag 13. Fortfarande mollvärk till och från och det spänner ner till i magen. Vågar inte testa för så fort jag testar kommer alltid mensen efter några timmar

  • SML89
    Emmalucy skrev 2021-01-31 14:04:06 följande:

    Jag hade verkligen inga symptom när jag blev gravid, eller inget som stod ut från vanliga cyklar. Ibland känner man bara inget <3

    Hur har du prickat denna månad? Jag stressar redan upp mig på ?försök att få en tjej? eftersom äl är antingen tis eller ons nästa vecka, och vi har inte haft sex sedan torsdag. Ork och flytningar visar inte fertil, men jag är cd12 nu :s och brukar alltid ha mycket ?på g? :x
    Du har rätt, man måste ju inte känna av de. Vi prickade ju bra 2 dgr innan positivt äl test, på ägglossningedagen och dagen efter. Jag tror ändå kanske att kort lutealfas ställer till de för mig, så vågar inte riktigt hoppas.

    Ja man blir ju mer o mer uppstressad för varje gång, känns som att jag tänker på om de tagit sig eller inte typ 50 ggr per dag. Hur kopplar man bort de under väntan på bim?

    Ohh närmar du dig äl nu :) testar du med ägglossningstest denna månaden?
Svar på tråden Vi med BIM februari 2021