• SML89

    Vi med BIM februari 2021

    Hej och Välkomna!

    Tänkte ja startar en ny tråd då ja inte fick med anonyma svar i förra och vet att många vill va de. Så detta är en grupp för oss som hoppas få ett plus nu i februari :)

    Själv är jag inne på 5e försöket att få ett syskon till vår lille son på 1 år 8 mån. Hoppas fler vill hänga på i denna grupp o stöttas genom den eviga väntan på äl och BIM.. och de efterlängtade plusset såklart ;)

    6/2 SML89, 31 år, andra barnet

  • Svar på tråden Vi med BIM februari 2021
  • Emmalucy
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-31 19:33:16 följande:
    Hoppas! : ) Men min mollvärk oroar mig. Vad kul för er att ni ?bakar bebis? väntar tillsammans :)
    Det är kul, men hon har haft många olika problem, har inte haft någon preventivmedel i 18år, hade pcos, nyligen upptäckt att hon har celiaki och nu mår mycket bättre, har gått ner i vikt osv, men hon har inga större förhoppningar fortfarande då det har gått såå dåligt för henne :/
    Anonym (Annie) skrev 2021-02-01 07:41:08 följande:

    Bim -1!

    Idag borde mensen komma . Den kommer alltid på dag 13. Fortfarande mollvärk till och från och det spänner ner till i magen. Vågar inte testa för så fort jag testar kommer alltid mensen efter några timmar


    Känner igen dig, "oooh ska bara testa för att se" sen kommer mensen och man känner sig som en idiot Obestämd men jag hoppas verkligen den håller sig borta!!!! Hjärta
    SML89 skrev 2021-02-01 09:34:21 följande:
    Du har rätt, man måste ju inte känna av de. Vi prickade ju bra 2 dgr innan positivt äl test, på ägglossningedagen och dagen efter. Jag tror ändå kanske att kort lutealfas ställer till de för mig, så vågar inte riktigt hoppas.

    Ja man blir ju mer o mer uppstressad för varje gång, känns som att jag tänker på om de tagit sig eller inte typ 50 ggr per dag. Hur kopplar man bort de under väntan på bim?

    Ohh närmar du dig äl nu :) testar du med ägglossningstest denna månaden?
    Ah du har prickat rätt bra tycker jag :) denna månad, om inget annat, kommer jag se om att ta extra vitamin C och D hjälper lutealfasen eftersom förra månaden så hade jag dålig koll på när saker skulle hända i kroppen. Jag försöker tempa istället, men varannan vecka så vaknar jag olika tider. Jag kommer att se iaf när äl skedde så jag kan spåra min lutealfas :)

    Tror inte det finns något sätt att "glömma bort det" under tiden :D jag tror att mitt hjärta skippa över typ 10 gånger i timmen, sluta stressa Emma, sheesh! Drömmer Gör så gott du kan, och acceptera att tankarna dyker upp men kanske du kan låta de gå förbi iaf utan att fastna på det? Hjärta

    Har du hört om Vitex förut? Det verkar vara många som tar det för att hjälpa kroppen bygga progesteron, det är den enda saken jag inte har provat för att jag skulle känna mig lite rädd att sluta med den om jag skulle bli gravid, om den nu hjälper progesteron... men kanske ska fundera på det om det inte händer denna månad.

  • Anonym (Försökmednr2)

    Jag har varit lite tyst då jag fortfarande inte fått min mens men får negativt på rfsu:s tester. Fick ju som sagt ett ybersvagt streck på testa tidigt clearblue, men får inget utslag på testerna nu med rfsu. Blev väldigt besviken även om tanken var från början händer det så händer det. Sen var det ju första försöket å jag är fullt medveten om att det kan ta lååång lång tid och att det inte är helt självklart. Ändå blir jag besviken. Förmodligen har inte min menscykel kommit igång ordentligt efter förlossningen så därför jag tror jag att jag är "sen". Men med negativa tester så tror jag mer på att jag inte är gravid och att det bara är att vänta in mensen.

    Håller tummarna för er andra som ska testa er här i dagarna :D

  • SML89
    Emmalucy skrev 2021-02-01 12:08:34 följande:
    Ah du har prickat rätt bra tycker jag :) denna månad, om inget annat, kommer jag se om att ta extra vitamin C och D hjälper lutealfasen eftersom förra månaden så hade jag dålig koll på när saker skulle hända i kroppen. Jag försöker tempa istället, men varannan vecka så vaknar jag olika tider. Jag kommer att se iaf när äl skedde så jag kan spåra min lutealfas :)

    Tror inte det finns något sätt att "glömma bort det" under tiden :D jag tror att mitt hjärta skippa över typ 10 gånger i timmen, sluta stressa Emma, sheesh! Drömmer Gör så gott du kan, och acceptera att tankarna dyker upp men kanske du kan låta de gå förbi iaf utan att fastna på det? Hjärta

    Har du hört om Vitex förut? Det verkar vara många som tar det för att hjälpa kroppen bygga progesteron, det är den enda saken jag inte har provat för att jag skulle känna mig lite rädd att sluta med den om jag skulle bli gravid, om den nu hjälper progesteron... men kanske ska fundera på det om det inte händer denna månad.

    Ja vi tycker me d. Har också försökt ta både C och D vitamin denna månaden. Kanske inte varje dag, men varannan iaf. Ah men du kommer nog se stegringen i tempen oavsett tror jag :)

    Hahah eller hur!! Vi får försöka stressa ner lite <3 Får hoppas att mensen iaf inte dykt upp tills på torsdag, då testar jag nog isf.

    Vitex har jag inte hört talas om. Blev dock tipsad om Matriarch som är nån progesteron kräm. Är vitex typ samma sak fast i tablettform då? hjälper höja progesteron? Får se om mensen kommer denna månad och hur lutealfasen sett ut. Känns den fortfarande för kort ska ja läsa på mer. Tycker med det känns jobbigt att ta något som man måste fortsätta med till minst v. 12 (annars ökar risk för missfall). Då är man rädd för att sluta sen efter v. 12 med.


  • Emmalucy
    SML89 skrev 2021-02-01 14:34:38 följande:
    Vitex har jag inte hört talas om. Blev dock tipsad om Matriarch som är nån progesteron kräm. Är vitex typ samma sak fast i tablettform då? hjälper höja progesteron? Får se om mensen kommer denna månad och hur lutealfasen sett ut. Känns den fortfarande för kort ska ja läsa på mer. Tycker med det känns jobbigt att ta något som man måste fortsätta med till minst v. 12 (annars ökar risk för missfall). Då är man rädd för att sluta sen efter v. 12 med.
    Huh! Har ej hört talas om Matriarch, jag antar at Vitex är mer som en kosttillskott och krämen är ju... en kräm ^_^ jag har lite svårt för det med, mest pga när jag sist var på utredning så gav de mig progesteron som jag behövde för upp i slidan så den satt direkt på livmoderhalsen, och varje månad så kom mensen på samma dag efter äl, även när jag var på p piller för typ 10 år sen så kom min mens oavsett om jag hade slutade med mina 28 dagar... jätte konstigt. Och den enda gången jag inte vill bli gravid så hade jag engångsligg och pang.... klarade mig helt utan vitaminer eller tillskott upp till v6 innan aborten :/ på ett sätt så vill jag gör allt jag kan för då känner jag inte ångest över att jag inte har gjort allt för att öka mina chanser... men å andra sidan kan kroppen verkligen inte bry sig ett skit om allt extra man gör Oskyldig

    Du är stark att hålla ut! Jag vet inte om jag skulle bli lika stark om jag inte hade satt mina förhoppningar om att det blir en alla hjärtans present till killen, då kan inte jag veta innan det är dags att berätta för honom Skrattande
  • Anonym (3barnsmamma)
    Anonym (Annie) skrev 2021-01-31 18:53:10 följande:

    Det behöver verkligen inte vara kört <3 Jag har plussat olika tid med barnen . Jag är på bim -2 idag . Jag har inte tagit test. Väntar in mens då jag haft lite mollvärk . Det spänner i ?fiffi ?för första gången också. Och jag fryser jätte mycket.


    Tack <3 jag fryser också jätte mycket, illamående på kvällen kom igår. Jag har aldrig haft morgonillamående utan alltid på kvällen... negativt imorse också..

    Mensvärk som går ner mot höften men ingen ryggont än, jag brukar få fruktansvärt ont i ryggen 2-3 dagar innan mens.

    Jag har tid för blodgivning imorgon men vet inte om jag ska avboka den.. tänk om..
  • Anonym (Annie)
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2021-02-01 18:01:46 följande:

    Tack <3 jag fryser också jätte mycket, illamående på kvällen kom igår. Jag har aldrig haft morgonillamående utan alltid på kvällen... negativt imorse också..

    Mensvärk som går ner mot höften men ingen ryggont än, jag brukar få fruktansvärt ont i ryggen 2-3 dagar innan mens.

    Jag har tid för blodgivning imorgon men vet inte om jag ska avboka den.. tänk om..


    Hmm nej det är inte så bra om du känner som du känner .

    Har mensen inte kommit till imorgon så ska jag testa. BIM dagen imorgon . Jag har kissar 100 gånger idag och jag mår illa nu
  • Emmalucy
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-02-01 13:26:38 följande:

    Jag har varit lite tyst då jag fortfarande inte fått min mens men får negativt på rfsu:s tester. Fick ju som sagt ett ybersvagt streck på testa tidigt clearblue, men får inget utslag på testerna nu med rfsu. Blev väldigt besviken även om tanken var från början händer det så händer det. Sen var det ju första försöket å jag är fullt medveten om att det kan ta lååång lång tid och att det inte är helt självklart. Ändå blir jag besviken. Förmodligen har inte min menscykel kommit igång ordentligt efter förlossningen så därför jag tror jag att jag är "sen". Men med negativa tester så tror jag mer på att jag inte är gravid och att det bara är att vänta in mensen.

    Håller tummarna för er andra som ska testa er här i dagarna :D


    Det är såååå lätt att tänka i början hur det får ta den tiden det tar, men när man spenderar energi på att sexa till det vid rätt tillfälle, och sen gå 2 veckor i undran över om man lyckas, börjar få superkoll på alla innan mens förändringar i kroppen.... det är inte lätt <3 jag tror att billiga tester är ett bra ställe att köpa de jätte billiga tester... ja, chock med tanke på namnet eller hur :D men de kan man iaf slösa hur mycket man vill.
    Hade du koll på äl? Det kan vara som du säger att cykeln är annorlunda just nu, det behöver inte betyda att du inte hade äl överhuvudtaget <3
    Anonym (3barnsmamma) skrev 2021-02-01 18:01:46 följande:
    Tack <3 jag fryser också jätte mycket, illamående på kvällen kom igår. Jag har aldrig haft morgonillamående utan alltid på kvällen... negativt imorse också..

    Mensvärk som går ner mot höften men ingen ryggont än, jag brukar få fruktansvärt ont i ryggen 2-3 dagar innan mens.

    Jag har tid för blodgivning imorgon men vet inte om jag ska avboka den.. tänk om..
    Det är kanske bättre att vänta med blodgivning, antingen är du gravid eller så kanske du inte vill donera en massa blod om du har mens, kan tänka mig att det blir extra jobbig. Hoppas att det inte blir nån mens, håll ut! <3 
    Anonym (Annie) skrev 2021-02-01 18:45:25 följande:
    Hmm nej det är inte så bra om du känner som du känner .

    Har mensen inte kommit till imorgon så ska jag testa. BIM dagen imorgon . Jag har kissar 100 gånger idag och jag mår illa nu

    Oooh imorgon! Hoppas hoppas på bra nyheter från dig:)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmalucy skrev 2021-02-01 21:14:44 följande:

    Det är såååå lätt att tänka i början hur det får ta den tiden det tar, men när man spenderar energi på att sexa till det vid rätt tillfälle, och sen gå 2 veckor i undran över om man lyckas, börjar få superkoll på alla innan mens förändringar i kroppen.... det är inte lätt <3 jag tror att billiga tester är ett bra ställe att köpa de jätte billiga tester... ja, chock med tanke på namnet eller hur :D men de kan man iaf slösa hur mycket man vill.


    Hade du koll på äl? Det kan vara som du säger att cykeln är annorlunda just nu, det behöver inte betyda att du inte hade äl överhuvudtaget <3
    Det är kanske bättre att vänta med blodgivning, antingen är du gravid eller så kanske du inte vill donera en massa blod om du har mens, kan tänka mig att det blir extra jobbig. Hoppas att det inte blir nån mens, håll ut! <3 Oooh imorgon! Hoppas hoppas på bra nyheter från dig:)
    Verkligen! Det ligger så mycket i det du skriver. Ska absolut kolla upp det! Får se om vi försöker en månad till eller om vi avvaktar lite. Nej, jag fick aldrig riktigt koll när jag hade ÄL utan vi körde bara på och hade sex varannan dag typ. Får avvakta och se när mensen kommer. Har ju köpt hem äl tester som är digitala så förhoppningsvis kan jag se det lättare denna gången. Måste bara vänta in mensen. Nya tag :D Tack för din pepp <3
  • Anonym (Annie)


    Imorse på BIIIIM dagen! : )

    Jag hoppas att detta lilla frö stannar och att ni får ett plus tjejer <3
  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Annie) skrev 2021-02-02 06:35:06 följande:

    Imorse på BIIIIM dagen! : )

    Jag hoppas att detta lilla frö stannar och att ni får ett plus tjejer <3


    Wooow, stort Grattis! <3
Svar på tråden Vi med BIM februari 2021