• SML89

    Vi med BIM februari 2021

    Hej och Välkomna!

    Tänkte ja startar en ny tråd då ja inte fick med anonyma svar i förra och vet att många vill va de. Så detta är en grupp för oss som hoppas få ett plus nu i februari :)

    Själv är jag inne på 5e försöket att få ett syskon till vår lille son på 1 år 8 mån. Hoppas fler vill hänga på i denna grupp o stöttas genom den eviga väntan på äl och BIM.. och de efterlängtade plusset såklart ;)

    6/2 SML89, 31 år, andra barnet

  • Svar på tråden Vi med BIM februari 2021
  • Onewayticket

    Hoppar in här igen.

    Är så nedslagen och känner verkligen att det här inte kommer fungera, så har inte ens orkat engagera mig i trådarna här. Nu ska jag iallafall börja leta äl med stickor från och med imorgon. Håller tummarna för att det kan bli något den här gången.

  • Emmalucy
    Anonym (Försöktillsyskon) skrev 2021-02-02 08:19:47 följande:

    Idag började jag blöda 2 dagar för tidigt, visst detta va första riktiga försöket efter uttag av pstaven, blev inte så ledsen som jag trodde. Tror de e pga vi har ett barn sen innan

    Lycka till tjejer och grattis annie


    Kram :( även om det inte känns lika jobbigt som du trodde, nu är tiden att ta hand om dig själv, njut av det man annars inte kunna ha haft/gjort om man var gravid, och ta det lugnt Hjärta
    Anonym (Fyran) skrev 2021-02-02 08:43:46 följande:

    Har BIM den 25/2 så har precis kört igång :) har tre barn sen innan (12, 10 & 2 år) fick missfall i v 5 i november testar igen nu första gången efter missfallet.


    Välkommen! Glad
    SML89 skrev 2021-02-02 11:23:47 följande:
    Ja men precis, men tror båda har funktionen att hjälpa till att öka progesteronet. Oj, konstigt hur kroppen kan reagera på sånt. Inte kul med mens direkt efter ägglossning.. Verkar ju vara svårt att få tag i progesteron kräm här idag så man ska ju nog vara lite försiktig med hur man använder de.

    Ahh kan säga att ja redan är sugen på att testa men är övertygad om att de kommer vara negativt om ja testar nu (Äl+8). Kommer bara bli besviken. Har så många anledningar till att vi vill ha plus nu och de hade ju varit helt underbart att kunna få ett plus till vår bröllopsdag i nästa vecka. Och alla hjärtans dag som du skriver. Så härligt att kunna få sån present <3

    Tar de sig inte nu har är vi inne på halvår av försök, o de tar verkligen på krafterna.
    Ahh det kanske översatt lite fel, Svenska är inte mitt modersmål :) jag menade att mensen var samma cykeldag, oavsett ppiller eller progesteronet :/ dvs min 10 dagars lutealfas(har man ens äl när man äter ppiller?).

    CD14 idag och jag tror att det är äl dagen, en liten tempdipp imorse så det blir enkelt att se om den hoppar imorgon :) har prickat 3 ggr under senaste 7 dagar så allt känns bra från det hållet iaf!
     
    Jag förstår verkligen suget, håll ut om du kan :) äl+8 är väldigt tidigt att få ett plus, även om för dig så är det bara bim-2! Det är verkligen irriterande att vara så nära, plus att man inväntar mensen närsom... och med kort lutealfas så känner man oro över att ägget hinner fästa innan mensen kommer igång eftersom det brukar hända allt mellan äl+8 - äl+12...

    Även om det känns lite hopplöst just nu, har du tänkt på hur du kommer berätta för din partner? Jag har redan köpt en liten bebis onesie som han får öppna :D annars hade jag bara ramlade ur toaletten gråtande Flört
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Fyran) skrev 2021-02-02 08:43:46 följande:

    Har BIM den 25/2 så har precis kört igång :) har tre barn sen innan (12, 10 & 2 år) fick missfall i v 5 i november testar igen nu första gången efter missfallet.


    Tråkigt att höra med ditt missfall! Då är det en spännande tid framöver nu :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Onewayticket skrev 2021-02-02 11:40:04 följande:

    Hoppar in här igen.

    Är så nedslagen och känner verkligen att det här inte kommer fungera, så har inte ens orkat engagera mig i trådarna här. Nu ska jag iallafall börja leta äl med stickor från och med imorgon. Håller tummarna för att det kan bli något den här gången.


    Kan förstå att det känns tungt! Förhoppningsvis vänder det snart för dig! Det låter ju bra, håller tummarna för dig :)
  • SML89
    Emmalucy skrev 2021-02-02 11:45:11 följande:
    Ahh det kanske översatt lite fel, Svenska är inte mitt modersmål :) jag menade att mensen var samma cykeldag, oavsett ppiller eller progesteronet :/ dvs min 10 dagars lutealfas(har man ens äl när man äter ppiller?).

    CD14 idag och jag tror att det är äl dagen, en liten tempdipp imorse så det blir enkelt att se om den hoppar imorgon :) har prickat 3 ggr under senaste 7 dagar så allt känns bra från det hållet iaf!
     
    Jag förstår verkligen suget, håll ut om du kan :) äl+8 är väldigt tidigt att få ett plus, även om för dig så är det bara bim-2! Det är verkligen irriterande att vara så nära, plus att man inväntar mensen närsom... och med kort lutealfas så känner man oro över att ägget hinner fästa innan mensen kommer igång eftersom det brukar hända allt mellan äl+8 - äl+12...

    Även om det känns lite hopplöst just nu, har du tänkt på hur du kommer berätta för din partner? Jag har redan köpt en liten bebis onesie som han får öppna :D annars hade jag bara ramlade ur toaletten gråtande Flört
    Jaha, nu hänger ja med!! :) de va ja som missförstod. Nej precis, ägglossning ska man inte ha om man äter p-piller. Men sen har man hört undantag om vissa som blivit gravida ändå.

    Ohh halvvägs genom cykeln nu då, de låter bra. Hoppas de går vägen för er :)

    Ja jag vet, tänkte iaf vänta till torsdag (äl+10). Då fick ja en nidblödning sist jag var gravid. Ja, de hinner liksom inte bli så spännande med kort lutealfas. Oftast kommer mensen innan man ens får chans att testa eller ägget haft en riktig chans att fästa. Men har läst att de kan fästa redan vid dag 6-7 med så vi får hoppas på det för oss.

    Ingen aning hur ja ska berätta. Vet inte hur jag ens ska lyckas testa utan att han vet, han är (nästan) lika spänd som mig på att veta om de tagit sig =) åh en sån present är ju såklart roligaste sättet.


  • Anonym (Fyran)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-02-02 14:29:46 följande:

    Tråkigt att höra med ditt missfall! Då är det en spännande tid framöver nu :)


    Ja verkligen :) vi har lyckats på första försöken på de andra tre men nu har vi fått kämpa lite mer, började försöka i augusti. Jag är dock rädd att få missfall igen, mådde så dåligt psykiskt
  • Anonym (Villblifyra)
    Anonym (Annie) skrev 2021-02-02 07:39:58 följande:

    Tack : ) Hur går det för dig? <3 Har du fått mens?


    Ingen riktig blödning ännu, men det är på g känner jag.

    Ska ligga i om 2 veckor igen, försöka ha sex varje dag då veckan det är äl ;) hoppas du mår bra än så länge, brukar du få illamående?
  • Anonym (Annie)
    Anonym (Villblifyra) skrev 2021-02-02 17:30:57 följande:

    Ingen riktig blödning ännu, men det är på g känner jag.

    Ska ligga i om 2 veckor igen, försöka ha sex varje dag då veckan det är äl ;) hoppas du mår bra än så länge, brukar du få illamående?


    Det får du göra : )

    Det brukar vara lite olika. Men aldrig så jag har kräkts. Om jag jämför med andra så är det nog rätt lugnt. Däremot får jag ganska kraftig växtvärk i livmodern de första 12 veckorna . Inte konstant men till och från . Och då blir man ju orolig. Allt känns ju mer för varje barn man får : D Har alltid små blödigt lite runt v 7 med varje barn , får panik varje gång och åker till gynakuten . Torra slemhinnor säger dom.

    Alla mina graviditeter är så olika så det ska bli spännande och de hur det blir denna gång. Jag är ju äldre nu också. Hehe. MEN jag kommer inte vara lugn förens efter v 12 då jag fick mitt allra fösta missfall 2018.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Fyran) skrev 2021-02-02 16:03:54 följande:

    Ja verkligen :) vi har lyckats på första försöken på de andra tre men nu har vi fått kämpa lite mer, började försöka i augusti. Jag är dock rädd att få missfall igen, mådde så dåligt psykiskt


    Oj vad skönt att lyckas på första gången! Förstår att det då blir en extra tuff väntan när det gått så "lätt" innan. Det är klart det tar på psyket, rädslan finns ju såklart kvar. Försök tänka att du inte kan påverka det. Det är kroppens sätt. Känns ju kanske inte bättre för det. Men kanske ger någon tröst :)
  • Rosahimmel86

    Jag tror jag har plussat!??

    På BIM +2

    Eller så är det ett spökstreck

    Tog ett test mest för att mensen var sen nu och upp kom ett svagt extra streck.

    Jag vet inte än, jag litar inte på det

    Tänker testa i morgon bitti igen.

    Vad tror ni?

Svar på tråden Vi med BIM februari 2021