• Anonym (zacke)

    Otrohet?

    Min fru och jag har exakt likadana mobiler i måndags glömde jag min mobil hemma. Åker hem på lunchen och hämtar mobilen. Har precis satt mig tillrätta på jobbet och börjat jobba igen när mobilen ringer. Tar upp och trycker på svara och innan jag har hunnit säga något så säger en mans röst " Hej goding, ville bara ringa och tacka för senast det var underbart" blir ställd, huvudet snurrar hinner tänka att jag inte ska säga något och trycker bort samtalet. Tar upp vanliga fasta telefon på jobbet och slår mitt mobilnummer varpå frun snabbt svarar " Hej älskling!..." Säger att jag glömde ta min mobil i morse och att tydligen har hon tagit min. Först fnissas det lite men rätt snabbt övergår det i allvar. "Har du min då, eller?"  Ja jag var hemma nu på lunchen och hämtade vad jag trodde var min mobil. Snabbt kommer det en order " Ok då gör vi så här, vi stänger båda av våra mobiler nu så det inte blir fel, så byter vi tillbaka ikväll och ringer upp dem som lämnat meddelanden och förklarar" Jaha ok säger jag. Jag låter hennes vara på men på ljudlöst.....ser att samma nummer ringer 3 ggr till under dagen men jag svarar inte, fast det kliar att svara och be personen fara och flyga. Numret finns inte inlagt i hennes mobil under kontakter. Gör en koll på numret och får träff, det går till mannen i en familj på samma gata en bit ifrån där vi bor. Säger jag något om samtalet så kommer det skämtas bort eller det var säkert en felringning eller det var ju ett vanligt nummer eller hur så då är det ju ingen kontakt som jag känner. Hur gör man nu?

  • Svar på tråden Otrohet?
  • Anonym (man)
    Anonym (Stina) skrev 2021-02-19 12:03:02 följande:
    Att jag ser på sex och kärlek på lite annat sätt än vad många andra gör har inget att göra med att Enkelts utsaga är helt ologiskt då det strider helt emot hur folk reagerar inför en separation. Personer som i det läget är så godhjärtade dom inte tänker själviskt utan skriver på äktenskapsförord som gynnar motparten finns bara inte.
    Mmm eller hur. Du kommer såklart aldrig fatta hur dina moraliska värderingar är avvikande. Men för ALLA andra är det ganska uppenbart.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (man) skrev 2021-02-19 12:05:19 följande:

    Mmm eller hur. Du kommer såklart aldrig fatta hur dina moraliska värderingar är avvikande. Men för ALLA andra är det ganska uppenbart.


    Vilket tramsigt inlägg. På vilket sätt har mina moraliska värderingar något att göra med logiken i det Enkelt skriver. Om du får valet att skriva på ett papper som du vet kommer att kosta dig rätt många hundra tusen eller låta bli att skriva på pappret så tror jag att du väljer att inte skriva på men Enkelt vill få oss att tro att hans ex. gjorde det.
  • Anonym (man)
    Anonym (Stina) skrev 2021-02-19 12:03:02 följande:
    Att jag ser på sex och kärlek på lite annat sätt än vad många andra gör har inget att göra med att Enkelts utsaga är helt ologiskt då det strider helt emot hur folk reagerar inför en separation. Personer som i det läget är så godhjärtade dom inte tänker själviskt utan skriver på äktenskapsförord som gynnar motparten finns bara inte.
    Ditt problem är inte hur du ser på sex och kärlek, ditt problem är att du inte kan fatta skillnaden mellan att ha sex med andra med sin partner medgivande och utan sin partners medgivande.

    Det finns många andra på FL som oxå lever i öppna förhållanden. Men de förstår vikten av ärlighet, Du är ganska unik i att inte kunna fatta det och likställa all sex som bara sex utan att ta hänsyn till om det baseras på svek och lögner.

    Denna oförståelse som snuddar till det sjukliga färgar allt du skriver kring förhållanden och otrohet i alla trådar och är förklaringen till den respons du får i samtliga trådar.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (man) skrev 2021-02-19 12:17:19 följande:

    Ditt problem är inte hur du ser på sex och kärlek, ditt problem är att du inte kan fatta skillnaden mellan att ha sex med andra med sin partner medgivande och utan sin partners medgivande.

    Det finns många andra på FL som oxå lever i öppna förhållanden. Men de förstår vikten av ärlighet, Du är ganska unik i att inte kunna fatta det och likställa all sex som bara sex utan att ta hänsyn till om det baseras på svek och lögner.

    Denna oförståelse som snuddar till det sjukliga färgar allt du skriver kring förhållanden och otrohet i alla trådar och är förklaringen till den respons du får i samtliga trådar.


    Vad du är tröttsam. Vad har min syn på sex och relationer med detta att göra.
  • Anonym (man)
    Anonym (Stina) skrev 2021-02-19 12:12:56 följande:
    Vilket tramsigt inlägg. På vilket sätt har mina moraliska värderingar något att göra med logiken i det Enkelt skriver. Om du får valet att skriva på ett papper som du vet kommer att kosta dig rätt många hundra tusen eller låta bli att skriva på pappret så tror jag att du väljer att inte skriva på men Enkelt vill få oss att tro att hans ex. gjorde det.
    Eller hur.... för det är ju bara ren slump att just båda personer som i alla trådar tar otrohet i försvar eller ger andra tips om hur man bäst kan komma undan med otrohet bara råkar tycka att denna tråd är fejk och tjatar ihjäl sig om det.Drömmer
  • Anonym (man)
    Anonym (Stina) skrev 2021-02-19 12:20:16 följande:
    Vad du är tröttsam. Vad har min syn på sex och relationer med detta att göra.
    Se inlägget ovan
  • Anonym (FYI)
    Anonym (Stina) skrev 2021-02-19 12:12:56 följande:
    Vilket tramsigt inlägg. På vilket sätt har mina moraliska värderingar något att göra med logiken i det Enkelt skriver. Om du får valet att skriva på ett papper som du vet kommer att kosta dig rätt många hundra tusen eller låta bli att skriva på pappret så tror jag att du väljer att inte skriva på men Enkelt vill få oss att tro att hans ex. gjorde det.
    Inför hotet att få knullbandet uppspelat inför hennes föräldrar, samtidigt som hon vet med sig att hon uppfört sig som ett svin, och påkommen med fingrarna i syltburken...Inte alls otroligt.
    Men även om... Vi vet din och Swing for funs respektlösa inställning till att svina.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (FYI) skrev 2021-02-19 12:23:17 följande:

    Inför hotet att få knullbandet uppspelat inför hennes föräldrar, samtidigt som hon vet med sig att hon uppfört sig som ett svin, och påkommen med fingrarna i syltburken...Inte alls otroligt.

    Men även om... Vi vet din och Swing for funs respektlösa inställning till att svina.


    Nu har inte Enkelt sagt något om olaga hot och utpressning. Hoppas att du är medveten om att olaga hot och utpressning är olagligt men det är det inte att vara otrogen.
  • Anonym (man)
    Anonym (Stina) skrev 2021-02-19 12:36:51 följande:
    Nu har inte Enkelt sagt något om olaga hot och utpressning. Hoppas att du är medveten om att olaga hot och utpressning är olagligt men det är det inte att vara otrogen.
    Haha och så har vi den klassiska lagligt/olagligt argumentet du kör med i alla trådar... Drömmer.

    Att berätta sanningen för andra är INTE utpressning och heller inte olagligt. Att folk sen är rädda att andra ska veta sanningen om dem är snarare deras problem.
  • Anonym (Stina)
    Anonym (man) skrev 2021-02-19 12:45:50 följande:

    Haha och så har vi den klassiska lagligt/olagligt argumentet du kör med i alla trådar... .

    Att berätta sanningen för andra är INTE utpressning och heller inte olagligt. Att folk sen är rädda att andra ska veta sanningen om dem är snarare deras problem.


    Att använda hot om att berätta för att tvinga någon att skriva på papper är i högsta grad olagligt.
Svar på tråden Otrohet?