• Litalu

    BIM Mars 2021 - första barnet

    Hej! Jag har försökt hålla ut och vänta på att denna tråd ska skapas men nu fick jag ta saken i egna händer då jag inte kan tänka på annat än den eviga väntan på BIM. Jag har lång cykel (33 dagar) så jag går direkt från januaritråden och hit.. 


    Vi fyller tråden med hopp och stöd så hoppas jag att vi alla får uppleva ett mirakel snart Hjärta


    Kopiera gärna listan och lägg till ditt namn och förväntad BIM.

    LISTA:

    litalu, 1/3, 25 år (2:a försöket)

  • Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet
  • neongirl
    Molybden skrev 2021-03-15 15:38:01 följande:

    Fick tråkiga nyheter idag, började blöda ordentligt på morgonen så de gissar på kemisk graviditet. Jag har fått svagare på graviditetstest och smärtan kom igång nu på eftermiddagen. Fertilitetsutredningen är uppskjuten till nästa mens och jag vågar inte försöka igen förrän utredningen är gjord så vi pausar våra försök tills vidare.

    Lycka till alla andra! Hoppas innerligt att det ska gå vägen för er andra. <3


    Åh nej så tråkigt att höra! Stor kram till dig!
  • neongirl
    Soff skrev 2021-03-12 18:43:23 följande:

    Jag tog steget idag och berättade för min mamma faktiskt. Jag har inte svarat på hennes samtal från igår för jag har inte orkat, men idag svarade jag och jag bröt ihop ganska snabbt när hon frågade hur det var och var orolig över hur jag mådde. Som vanligt känner hon ju på sig direkt när det är något utan att jag ens säger något. Så kunde inte göra annat än att berätta kände jag, och fick full support <3 känner mig faktiskt väldigt lättad efter samtalet <3 Hon kommer prata med de närmaste, dvs. sin man, och min bror. Hon frågade om jag ville det, så att alla kan tänka på och ta hänsyn till vår situation <3 Jag ville ju förstås aldrig att det skulle komma dit alls, men tror det är det bästa i nuläget för att minska min stress, och oron över vad alla ska säga när vi ses. 


    Åh, det låter som en fruktansvärd börda att bära på <3 :(( förstår verkligen att du blev ledsen över det!!! <3 KRAM


    Vad starkt att du berättade för din mamma och så skönt att hon kommer att prata med de närmsta. Då kan du släppa stressen över att själv behöva berätta och över att få en massa bilder m.m. skickade till dig. Precis som Carina82 skrev så tror jag också att din mamma uppskattar att du berättade detta för henne. Jag har själv inte vågat berätta för min familj att vi försöker, men ibland tänker jag att jag kanske borde så att de förstår varför man är lite nere och så ibland. Samtidigt träffas vi inte så ofta i och med pandemin och att vi bor på olika orter, så låter det nog vara ett tag till.
  • Soff
    neongirl skrev 2021-03-15 19:42:20 följande:
    Vad starkt att du berättade för din mamma och så skönt att hon kommer att prata med de närmsta. Då kan du släppa stressen över att själv behöva berätta och över att få en massa bilder m.m. skickade till dig. Precis som Carina82 skrev så tror jag också att din mamma uppskattar att du berättade detta för henne. Jag har själv inte vågat berätta för min familj att vi försöker, men ibland tänker jag att jag kanske borde så att de förstår varför man är lite nere och så ibland. Samtidigt träffas vi inte så ofta i och med pandemin och att vi bor på olika orter, så låter det nog vara ett tag till.

    Tack <3 Ja precis, känns väldigt skönt faktiskt att ha det "överstökat", och släppa oron också för att det ska "slängas saker i ansiktet" på en som man inte orkar med. Mamma vad glad och tacksam över att jag berättade <3 


    Ja, det är faktiskt väldigt skönt att lätta det från ens axlar. Men detta var aldrig en plan från min sida, eller vilja. Det kom till ett "vägskäl" där jag kände att jag i princip blev tvungen för att inte gå sönder. Hade inte min bror och hans sambo väntat barn så hade jag nog inte berättat nu, utan känt att jag kan hantera det ett tag till. Tänker att man helt enkelt måste få känna helt själv när man vill eller behöver berätta, och det får komma när det kommer <3 inget man behöver bestämma nu. Förstår att du ändå känner att du kan vänta med tanke på att ni inte ses så ofta, så är det lättare att avskärma sig lite. 

  • neongirl
    Carina82 skrev 2021-03-12 15:51:54 följande:
    Jag har funderat på att berätta för mina föräldrar men bara vågar inte. Jag är ensambarn och för några år sen sa mamma att ' hon nog aldrig kommer bli riktigt lycklig innan hon blir mormor '. Jag blev SÅ LEDSEN så sen dess skyddar jag mitt hjärta och nu vet inte mina föräldrar ens att vi vill ha barn. Jag bara vågar inte säga nåt.

    Usch jag förstår verkligen att den kommentaren gjorde dig ledsen. Stor kram till dig! Jag har som tur är tre äldre syskon som alla har barn, så slipper tjatet om barnbarn från mina föräldrar. Men ibland får jag känslan av att de kanske vet att vi försöker men inte vågar fråga. Och ibland känns det som att det tycker att vi är för gamla så de kanske har gett upp hoppet om oss haha. :p


    Svärmor längtar däremot efter barnbarn vilket hon påpekat emellanåt. Så till slut fick vi säga till henne att vi börjat försöka, men det var nästan värre för nu går hon och oroar sig över att vi inte kan få barn.

  • neongirl
    Carina82 skrev 2021-03-12 21:16:48 följande:
    Åh vad glad jag blir över att du berättade! Jag tror verkligen det kommer göra livet så mkt lättare för dig, nu slipper du oroa dig för att få pikar om barnbarn eller bilder på ultraljud skickade utan att du är förberedd. Tror verkligen att din mamma uppskattar att du bjöd in henne till den här resan som du är på, som förälder vill man nog oftast finnas där och stötta så mycket man någonsin kan <3 Plus. Tänk vad glada alla kommer bli när ni väl har nyheter om bebis nu när dom vet hur ni kämpar <3

    Tack för kramen <3 Jag inser nu i efterhand hur mkt mammas kommentarer och pikar har påverkat mig. Har haft stora problem att separera på mina känslor; vill jag ha barn på riktigt eller vill jag ha barn för att andra vill. NU vet jag vad jag vill, men då är jag helt plötsligt supergammal. Haha! Försöker att inte grotta ner mig i bitterhet men är lite svårt ibland ; )
    Tur att jag också är supergammal så att vi kan stötta varandra. ;) Jag och sambon träffades för fem år sedan och så här i efterhand inser jag att vi borde ha börjat försöka tidigare. Men jag insåg liksom inte att jag var så gammal förrän vi började försöka haha. Och tiden har gått så fort sedan vi träffades. Jag fattar inte var åren tar vägen. Försöker att inte heller deppa ihop totalt även om jag ibland önskar att jag kunde vrida tillbaka klockan ett par år. Så ändå skönt att se fler i samma ålder här! <3
  • Grapefrukt89
    Molybden skrev 2021-03-15 15:38:01 följande:

    Fick tråkiga nyheter idag, började blöda ordentligt på morgonen så de gissar på kemisk graviditet. Jag har fått svagare på graviditetstest och smärtan kom igång nu på eftermiddagen. Fertilitetsutredningen är uppskjuten till nästa mens och jag vågar inte försöka igen förrän utredningen är gjord så vi pausar våra försök tills vidare.

    Lycka till alla andra! Hoppas innerligt att det ska gå vägen för er andra. <3


    åh neeeej <3
  • apan95
    Molybden skrev 2021-03-15 15:38:01 följande:

    Fick tråkiga nyheter idag, började blöda ordentligt på morgonen så de gissar på kemisk graviditet. Jag har fått svagare på graviditetstest och smärtan kom igång nu på eftermiddagen. Fertilitetsutredningen är uppskjuten till nästa mens och jag vågar inte försöka igen förrän utredningen är gjord så vi pausar våra försök tills vidare.

    Lycka till alla andra! Hoppas innerligt att det ska gå vägen för er andra. <3


    så ledsen för er skull, kram <3
  • Grapefrukt89
    Sellerin skrev 2021-03-14 18:12:57 följande:
    Låter som en helt fantastiskt bra plan!! Heja dig! Och håll ut! Ofta tar det ju lite tid innan förändrade vanor kan bära (Grape)frukt <3 ;)

    Lite tråkigt att gyn som du träffade tycker att kvinnor ska acceptera alla olika typer av pms-besvär. Det finns ju så många alternativa vårdgivare som förespråkar att man genom att just ta hand om sitt inre, sitt yttre och få rätt näring kan göra att man blir av med pms-besvären. Det är verkligen dags för vården att uppdatera sig lite och hjälper kvinnor att hitta rätt på fler sätt än att säga: stå ut eller ta p-piller..

    Tycker också det är så spännande att se fler plus i tråden, så hänger kvar här ett tag till! :)

    Solig Håller tummarna att det känns bättre i kroppen och att det går att få barn snart! Taaaack för peppigt svar!


    Ja, eller hur.. Jag blir sjukt besviken på att man får sånna tråkiga svar från sjukvården. Som att det är kört och inte finns andra alternativt, bara: - "vänj dig vid att det är jobbigt för att det är vanligt/normalt". 


    Näääädååå! (Tänker jag då...) Cool Jag är envis och jag VÄGRAR acceptera att det ska behövas känna så! Så då förlitar jag inte mig på att den vanliga sjukvärden hjälper mig i denna fråga och därör testar jag "alternativa" vägar... Får se hur det går! Solig


    Massa lycka till med graviditeten! Så kul att du plussade!!Hjärta

  • Grapefrukt89
    Emmalucy skrev 2021-03-14 19:29:22 följande:
    Hej! :) det låter som du har ett vettigt plan för att gör vardagen lite bättre :) håller med, det var svårt att hålla humöret uppe under pandemin, men nu med bebisverkstaden också så känner man ännu mer rastlös, mycket mindre man kan göra för att koppla bort lite (tycker att jag spenderar hela mitt liv i min datorstol nu, fast jag slipper pendla vilket är också fantastiskt)
     
    Jag har funderat om och om igen om akupunktur, tror det kan hjälpa mig på sååå många sätt, men är främst interesserad av fertilitetsakupunktur. Hur gick konsultationen för dig, hur många gånger tycker de att du ska gå innan man ser resultat, och hur ofta? :) jag ska leta upp ett par lokaler i Stockholm och se hur fort jag kan börja med det, det är dags nu!

    Hej! Solig


    Ja, hoppas det funkar!  När man får ett tråkigt svar från gyn som tycker att ens besvär är "normala" så upptäcker jag att jag är alltför envis för att kunna acceptera att må halvdåligt pga brist på deras kunskap. :P


    Ja, eller hur? Man har ju inte mycket i ens vardag som kan få en att fokusera på annat... Därför antar jag att mycket fokus hamnar på att just försöka bli gravid.


    Jag går faktiskt hos en kinesisk akupunktör som har jobbat med detta i 20 år i Sverige. Hon hjälper ofta folk med pms, stress, stel nacke osv. Så jag berättade om mina besvär men även önskningar och hon har kört sån akupunktur som ska hjälpa min fertilitet osv. Hon kör ju ur ett TKM-perspektiv (traditionell kinesisk medicin) där man ser "hela människan" och lyssnade på puls och kollade på tungan för att se vad beläggningar kan säga om ens mående. Ställer också lite frågor om hur man mår och vad man skulle önska. Hon sa att det brukar behövas ca 10 behandlingar (och det har jag hört från andra också) för att få långvarigt resultat men jag känner mig avslappnad varje gång jag går därifrån och jag har bara varit där 3 gånger hittills.  Man kan ju också dra av akupunktur (i avslappningsyfte) som friskvård så det kan nog också va bra att veta! Låter superflummigt med TKM-perspektivet men jag känner att jag inte har något att förlora! Även om detta skulle varit ett placebo-trick, så testar jag det om det nu faktiskt kan få mig att må bättre, hahaha! Flört


    Blir spännande att se vad du lyckas hitta för ställe och vad du kommer att tycka om akupunkturen/effekten! Hjärta

  • bananmilkshake
    Molybden skrev 2021-03-15 15:38:01 följande:

    Fick tråkiga nyheter idag, började blöda ordentligt på morgonen så de gissar på kemisk graviditet. Jag har fått svagare på graviditetstest och smärtan kom igång nu på eftermiddagen. Fertilitetsutredningen är uppskjuten till nästa mens och jag vågar inte försöka igen förrän utredningen är gjord så vi pausar våra försök tills vidare.

    Lycka till alla andra! Hoppas innerligt att det ska gå vägen för er andra. <3


    Åh nej... Rynkar på näsanHjärta
Svar på tråden BIM Mars 2021 - första barnet