• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • ugglans
    Hadt skrev 2021-05-26 06:34:45 följande:

    Nytt ÄL test idag, var orolig att den skulle visa tom ring men den blinkade idag också :D

    Så spännande! Hoppas verkligen ett ägg släpper! Hade varit fantastiskt att ha ägglossning såhär tidigt i cykeln.

    Vi fick till lite mys igår också så känns bra, ska försöka varannan/var tredje dag iallafall så vi har säkrat upp :)


    Heja, heja!
  • mamma8212

    Evig väntan på bim.. kan tidigast testa på söndag, men det kommer vara för tidigt. Har aldrig plussat innan bim innan. En dag innan med tvillingarna, men inte med lillebror.

  • Lucifer91

    Tjejer.. jag behöver en liten klapp på axeln...

    Såg att många plussar väldigt tidigt, så jag testade med kasett imorse o de va ju såklart negativt, har inte bim förrän den 2 juni.. så vet att de är väldigt tidigt att kunna plussa nu, men samtidigt så tappade en del av mig hoppet direkt..

  • mamma8212
    Lucifer91 skrev 2021-05-26 08:27:46 följande:

    Tjejer.. jag behöver en liten klapp på axeln...

    Såg att många plussar väldigt tidigt, så jag testade med kasett imorse o de va ju såklart negativt, har inte bim förrän den 2 juni.. så vet att de är väldigt tidigt att kunna plussa nu, men samtidigt så tappade en del av mig hoppet direkt..


    Du har en vecka kvar till bim, det är alldeles för tidigt att testa, så ge absolut inte upp :) Som jag skrev ovan, jag har som tidigast plussat dagen innan, tom med tvillingar.
  • Lucifer91
    mamma8212 skrev 2021-05-26 08:30:59 följande:

    Du har en vecka kvar till bim, det är alldeles för tidigt att testa, så ge absolut inte upp :) Som jag skrev ovan, jag har som tidigast plussat dagen innan, tom med tvillingar.


    Tack för ditt svar.. de ger mig fortfarande hopp.. (: har du då testat flera dagar innan bim medan dom varit negativa? Ska försöka tänka positivt
  • mamma8212
    Lucifer91 skrev 2021-05-26 08:45:01 följande:

    Tack för ditt svar.. de ger mig fortfarande hopp.. (: har du då testat flera dagar innan bim medan dom varit negativa? Ska försöka tänka positivt


    Ja jag har börjat 6 dagar innan, alla har varit negativa. Plussat som tidigast dagen innan med tvillingarna, lillebror var på bim. Jag har nog inte så mycket hormon i början, så det är därför :)
  • Lucifer91
    mamma8212 skrev 2021-05-26 08:48:56 följande:

    Ja jag har börjat 6 dagar innan, alla har varit negativa. Plussat som tidigast dagen innan med tvillingarna, lillebror var på bim. Jag har nog inte så mycket hormon i början, så det är därför :)


    Åh tack, nu fick jag upp hoppet. Med dottern testade jag ju inte förrän dagen innan beräknad mens, dels för att jag dagen innan alltid har sååå mkt mensvärk o svullen mage, (likadant varje gång) och just den dagen jag testade alltså bim -1 så hade jag ingenting mådde precis som vanligt så då förstod jag att jag nog va gravid, och då va testet inte super starkt. Utan svagt.. så jag har nog inte heller mkt hormon i början då kanske..
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-26 06:34:45 följande:

    Nytt ÄL test idag, var orolig att den skulle visa tom ring men den blinkade idag också :D

    Så spännande! Hoppas verkligen ett ägg släpper! Hade varit fantastiskt att ha ägglossning såhär tidigt i cykeln.

    Vi fick till lite mys igår också så känns bra, ska försöka varannan/var tredje dag iallafall så vi har säkrat upp :)


    Förstår att känslan är skön att det håller i sig. Hoppas ägget släpper snart också!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Lucifer91 skrev 2021-05-26 08:27:46 följande:

    Tjejer.. jag behöver en liten klapp på axeln...

    Såg att många plussar väldigt tidigt, så jag testade med kasett imorse o de va ju såklart negativt, har inte bim förrän den 2 juni.. så vet att de är väldigt tidigt att kunna plussa nu, men samtidigt så tappade en del av mig hoppet direkt..


    Hang in there!! Det finns fortfarande mycket tid kvar att plussa på. Det är väldigt tidigt för dig nu. Vet att man gärna jämför sig med andra men alla är olika och vissa är låghormonare, vilket betyder att ett positivt test kan dröja. Ibland till och med efter bim.

    Håller tummarna <3
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Hadt skrev 2021-05-26 06:34:45 följande:

    Nytt ÄL test idag, var orolig att den skulle visa tom ring men den blinkade idag också :D

    Så spännande! Hoppas verkligen ett ägg släpper! Hade varit fantastiskt att ha ägglossning såhär tidigt i cykeln.

    Vi fick till lite mys igår också så känns bra, ska försöka varannan/var tredje dag iallafall så vi har säkrat upp :)


    Å va grymt! :) själv fick jag fast gubbe i morse redan på cd 14 så vi har inte hunnit få till det än. Så himla typiskt! Men håller tummarna för att vi lyckas ikväll iaf och att det räcker. När jag blivit gravid har vi alltid fått till det kvällen innan jag fått fast gubbe.. men det är inte kört förrän den röda floden rinner.
    Hadt skrev 2021-05-26 06:34:45 följande:

    Nytt ÄL test idag, var orolig att den skulle visa tom ring men den blinkade idag också :D

    Så spännande! Hoppas verkligen ett ägg släpper! Hade varit fantastiskt att ha ägglossning såhär tidigt i cykeln.

    Vi fick till lite mys igår också så känns bra, ska försöka varannan/var tredje dag iallafall så vi har säkrat upp :)


    Å va grymt! :) själv fick jag fast gubbe i morse redan på cd 14 så vi har inte hunnit få till det än. Så himla typiskt! Men håller tummarna för att vi lyckas ikväll iaf och att det räcker. När jag blivit gravid har vi alltid fått till det kvällen innan jag fått fast gubbe.. men det är inte kört förrän den röda floden rinner.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022