• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Försökmednr2)
    ugglans skrev 2021-05-26 10:36:39 följande:

    Ägglossning bekräftad med temperatur idag! Nu börjar den jobbiga tvåveckors väntan


    Härligt! Jag är mitt i väntan! Hoppas för oss båda att tiden går fort :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    ugglans skrev 2021-05-26 10:37:43 följande:

    Håller tummarna för nidblödning!!


    Tack! Kom lite mer rött när jag var på toan så jag vet inte :((
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-05-26 11:05:52 följande:

    Tror absolut det kan vara nid!! Dom säger väl att sålänge det inte är mycket och klarrött så är det oftast lugnt :)

    Sen kan man ju blöda mycket och ändå ha en normal graviditet!

    Men förstår att du blir orolig!

    Håller tummarna att det är nid så får du uppdatera hur det går <3


    Jag är inte så hoppfull :( innan när jag gick på toa kom det mer som var mer rött.. Men jag hoppas ändå att det ska vara falskt alarm för mens nu redan. Försöker hålla humöret uppe tills det rinner till ordentligt isåfall. Tack <3
  • ugglans
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-26 14:50:34 följande:

    Tack! Kom lite mer rött när jag var på toan så jag vet inte :((


    Känns tidigt för mens så vi hoppas på nidis!
  • Lucifer91
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-26 14:50:34 följande:

    Tack! Kom lite mer rött när jag var på toan så jag vet inte :((


    Tycker också de känns tidigt med mens redan.. o:

    Hoppas på nid. Man kan ju faktiskt små blöda i början av graviditeten (;
  • Anonym (Försökmednr2)
    ugglans skrev 2021-05-26 15:15:34 följande:

    Känns tidigt för mens så vi hoppas på nidis!


    Jaa, jag tänker det också! Men samtidigt har jag inte koll på min cykel än eftersom jag fick tillbaka mensen för inte så länge sen. Hade mens en gång och sen positivt äl test och nu 6 dagar senare blöder jag? Har fortsatt blödit nu, men jag får se vart det tar vägen.. Hoppas ju såklart på nidis!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Lucifer91 skrev 2021-05-26 15:53:14 följande:

    Tycker också de känns tidigt med mens redan.. o:

    Hoppas på nid. Man kan ju faktiskt små blöda i början av graviditeten (;


    Ja, jag vet! Jag hoppas ju att det är något sånt! Det kommer ju visa sig, men det är jobbig väntan såklart!
  • Anonym (Försökmednr2)

    Jag undrar om det är någon/några i tråden som fått nidblödning under sina tidigare graviditeter? Någon som kan dela med sig? När fick ni er nidblödning? Hur mycket blödde ni? Hur länge?

    Vore tacksam för svar då jag är kluven om jag har en nidblödning/mellanblödning eller om mensen kommit..

  • Emmissss
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-26 20:40:59 följande:

    Jag undrar om det är någon/några i tråden som fått nidblödning under sina tidigare graviditeter? Någon som kan dela med sig? När fick ni er nidblödning? Hur mycket blödde ni? Hur länge?

    Vore tacksam för svar då jag är kluven om jag har en nidblödning/mellanblödning eller om mensen kommit..


    Jag började blöda på morgonen när jag skulle ha mens & trodde det var mensen, på kvällen insåg jag att det inte fortsatt blöda och testade mig - gravid kom upp på testet :) Det var så härlig känsla, vi försökte 8 månader innan plusset, så jag hade nästan gett upp.
  • Gasellen87
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-05-26 20:40:59 följande:

    Jag undrar om det är någon/några i tråden som fått nidblödning under sina tidigare graviditeter? Någon som kan dela med sig? När fick ni er nidblödning? Hur mycket blödde ni? Hur länge?

    Vore tacksam för svar då jag är kluven om jag har en nidblödning/mellanblödning eller om mensen kommit..


    Jag har nog inte haft nidblödning. Men i mina två senaste graviditeter har jag haft småblödningar till och från plus till v 8-9. Allt från lite rosa till brunt till att faktiskt droppa rött blod. Så jag är en av dem som blöder och ändå gick allt fint. Så behöver inte vara kört även om det kan vara otäckt och oroligt. Håller tummarna för nidis.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022