• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Ik96
    Emmissss skrev 2021-06-11 07:41:02 följande:

    Åh vad spännande! När har du bim? Håller alla tummar för dig!! <3


    Jag har bim på måndag. Tack snälla! <3
  • Emmissss

    Uppdaterar listan. Så glad för denna tråd!

    Dec.

    2/4 EmmalinneaS - 29 år (1a förs.) ett barn PLUSSAT - Bf 10/12-2021

    18/4 anonym(försöktillsyskon) - 30 år (3e förs.) ett barn PLUSSAT - Bf 29/12-2021

    Jan.

    125/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

    28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

    16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

    18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

    Feb.

    20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022

    3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022

    4/6 mape92- 28 år (andra försöket) ett barn

    8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21

    13/6 muffins88 - 33 år (andra försöket) ett barn

    14/6 ik96 - 25 år (andra försöket) ett barn

    15/6 gasellen87 - 33 år (första försöket) tre barn

    15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn

    19/6 lottizm - 36 år (tredje försöket) två barn

    29/6 Hoppas2022 - 37 år (fjärde försöket) tre barn

    29/6 Magdalena88- 32 år (fjärde försöket efter mf) två barn

    30/6 88a - 32 år (fjärde försöket) ett barn

    5/7 mamma8212 38 år (andra försöket) tre barn

    5/7 mangelica - 29 år (andra försöket) 5 barn

    6/7 Bebisdrömmar - 35 år (tredje försöket efter ängel) ett barn

  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-11 06:00:56 följande:

    Åh så spännande med ÄL! Hur märker du det, är det flytningar eller?

    Tycker det gått snabbt haha! Vilken cykeldag är du på idag? :)


    Jag går bara på flytningar, så jag tror jag hade äl igår men det vet jag inte säkert. Tänker det är bra att ha koll tills när det väl är dags igen ;)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-11 06:00:56 följande:

    Åh så spännande med ÄL! Hur märker du det, är det flytningar eller?

    Tycker det gått snabbt haha! Vilken cykeldag är du på idag? :)


    Oj glömde svara vilken cykeldag, men cd 16 var det igår! Förra gången hade jag ÄL på cd21 enligt sticka men fick mens 6 dagar senare.. Kanske hade äl senare än jag trodde men att jag missade den då? Eller så har jag kort lutealfas..
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hadt skrev 2021-06-11 06:11:16 följande:

    Alltså tjejer...

    Hade ett CB ultratidigt planerat för idag, vilket jag tog och nästan direkt kom ett blått streck!?

    Men hört så mycket spök på dessa så tog mitt sista vanliga rfsu sticka och där kom en svag svag linje?

    Så tog mitt sista Predictor Early och där kom ett rosa streck tydligare än igår?!

    Så tog jag ett CB veckoindikator som visade negativt...

    För det första, hör ni hur galen jag är haha?

    Använde upp alla mina stackars test som jag så fint räknade ut igår skulle räcka några dagar till.

    Jag antar att jag är gravid?!! Att det är för tidigt för sista CB för att set är så pass tidigt, rfsu var ju så superosynligt och dom mäter väl från samma.

    Har såna starka symtom! Igår började mensvärken från helvetet, kändes som om blodet kommer forsa närsom men inget ännu men är så rädd, gör så ont och känns som det kommer närsom :(

    Lägger in bilderna från nu här så får ni hjälpa mig tyda, såklart blir dom inte alls lika starka som i verkligheten, blev förvånad hur dåligt det syns på bild!


    Men alltså wow!! På PE syns det ju tydligt en ökning!! Förstår att du blev helt crazy och tog alla test.. Jag hade gjort EXAKT likadant haha! Åh iväg och köp nya test nu haha! Men håll dig till imorgonbitti för bästa urin, om du kan!
  • Hadt
    Emmissss skrev 2021-06-11 07:43:52 följande:

    Wow, jag ser strecket! Så roligt!


    Ja superkul! :D så roligt att alla verkar se också!!
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-11 08:12:34 följande:

    Jag går bara på flytningar, så jag tror jag hade äl igår men det vet jag inte säkert. Tänker det är bra att ha koll tills när det väl är dags igen ;)


    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-11 08:14:19 följande:

    Oj glömde svara vilken cykeldag, men cd 16 var det igår! Förra gången hade jag ÄL på cd21 enligt sticka men fick mens 6 dagar senare.. Kanske hade äl senare än jag trodde men att jag missade den då? Eller så har jag kort lutealfas..


    Ja men det gör du helt rätt I! Man blir ju expert på sin egna kropp när man försöker skaffa barn haha!

    Åh men cd16 låter ju helt perfekt!!

    Ja kan ju vara så.. du får se hur det blir denna cykeln! Ibland blir ju en cykel knas men sen normal igen, är ju fortfarande tidigt efter du fick tillbaka din mens också :)
  • Hadt
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-06-11 08:15:58 följande:

    Men alltså wow!! På PE syns det ju tydligt en ökning!! Förstår att du blev helt crazy och tog alla test.. Jag hade gjort EXAKT likadant haha! Åh iväg och köp nya test nu haha! Men håll dig till imorgonbitti för bästa urin, om du kan!


    Jaa visst gör det?! Haha man är lite smått galen!

    Ska iväg nu under förmiddagen och köpa på mig ett litet gäng haha.

    Eftersom det digitala visade ej gravid så kommer jag nog kunna hålla mig till imorgon! Vi ska iväg på student ikväll också så har att hålla mig upptagen med :)

    Men kommer definitivt ta digitalt varje dag nu haha!
  • Hoppas2022
    Hadt skrev 2021-06-11 06:11:16 följande:

    Alltså tjejer...

    Hade ett CB ultratidigt planerat för idag, vilket jag tog och nästan direkt kom ett blått streck!?

    Men hört så mycket spök på dessa så tog mitt sista vanliga rfsu sticka och där kom en svag svag linje?

    Så tog mitt sista Predictor Early och där kom ett rosa streck tydligare än igår?!

    Så tog jag ett CB veckoindikator som visade negativt...

    För det första, hör ni hur galen jag är haha?

    Använde upp alla mina stackars test som jag så fint räknade ut igår skulle räcka några dagar till.

    Jag antar att jag är gravid?!! Att det är för tidigt för sista CB för att set är så pass tidigt, rfsu var ju så superosynligt och dom mäter väl från samma.

    Har såna starka symtom! Igår började mensvärken från helvetet, kändes som om blodet kommer forsa närsom men inget ännu men är så rädd, gör så ont och känns som det kommer närsom :(

    Lägger in bilderna från nu här så får ni hjälpa mig tyda, såklart blir dom inte alls lika starka som i verkligheten, blev förvånad hur dåligt det syns på bild!


    Jag ser på både PE och CB :D Du är ju fortfarande väldigt tidigt ute så det är ju ovanligt att det syns såhär tidigt. RFSU är från 25 och dem tidiga är väll från 10 om jag inte mins fel? Det digitala är från 25 så jag skulle tippa på att det blev negativt eftersom du ännu inte har hcgnivån på 25 och över. Med min sista hade jag hemsk mensvärk som blev starkare fram till två dagar efter beräknad mens. Sista dagen med den mensvärken var en söndag och jag var sängliggande hela dagen på grund av smärtan. Trodde verkligen mensen var på gång då men dagen efter försvann det och fick istället lätt mollande värk som kom och gick i några veckor. Du kommer säkert få starkare test nu under helgen :)
  • Anonym (88a)

    Nu är det snart dags för ÄL, den här gången har vi fått till det mer spontant, är det bara jag eller känner man sig lite mer sugen på sommaren? ;)

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022