• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • lottizm
    Emmissss skrev 2021-07-07 07:10:12 följande:

    Tack snälla ni <3 Nu väntar jag på svar från jobb och tror jag börjat blöda mindre nu. Väntar på att få en smärtfri dag utan smärtstillande!!

    Hoppas kroppen snart är på banan igen. Håller tummarna för oss alla nu!!! :) <3


    Beklagar ditt mf :( men håller också tummarna för jobbet, det vore ju inte mer än rätt med något annat positivt nu efter ditt mf!
    Ik96 skrev 2021-07-06 09:02:38 följande:

    Nej men åh vad snällt av dig! Älskar stödet i den här gruppen. Idag har jag faktiskt en läkartid på telefon inbokad så jag hoppas att hon ringer snart. Bad om att få det då letrozolen inte har hjälpt mig än och jag hoppas och tror att en högre dos kan hjälpa mig. Känns som man är lite i ingenmansland just nu då jag är på cd22 idag och ingen ägglossning har skett så jag vet inte om/när mensen kommer heller. Men hoppas på råd och tips idag av läkaren vad jag ska göra framåt <3


    Hur gick det med din läkartid, fick du någon hjälp? Det är ju så frustrerande att vänta och vänta på äl.

    Jag är på cd15 idag, har haft äl-ont sedan i söndags men inte fått positivt test alls, men idag gick tempen upp. Konstigt. Har aldrig fått positivt test någon annan månad heller iofs. Och har fortfarande som molvärk. Någon annan som haft ont även efter äl?
  • Anonym (88a)

    Jan.

    12/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

    28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

    16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

    18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

    Feb.

    20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022

    3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022

    8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21

    15/6 gasellen87 - 33 år (första försöket) tre barn

    15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 22/2-2022

    Mars.

    26/6 Anonym(juli) 31 år. (Första försöket) två barn. PLUSSAT - BF 5/3-2022

    26/6 Lucifer91 - 30 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 5/3-2022

    28/6 Emmissss - 30 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - BF 7/3 -2022

    5/7 mamma8212 38 år (andra försöket) tre barn

    6/7 Bebisdrömmar - 35 år (tredje försöket efter ängel) ett barn

    7/7 mangelica - 29 år (andra försöket) 5 barn PLUSSAT!! (den 3/7)

    12/7 mape92- 29år (tredje försöket) ett barn

    14/7 muffins88 - 33 år (tredje försöket) ett barn

    16/7 Anonym (Börjar) - 32 år (andra försöket) två barn

    19/7 Försökmednr2 - 30 år (andra försöket) ett barn

    21/7 lottizm - 36 år (fjärde försöket) två barn

    24/7 Anonym(Längtar) - 33 är (nionde försöket) ett barn

    24/7 Magdalena88- 32 år (femte försöket efter mf) två barn

    28/7 ik96 - 25 år (tredje försöket) ett barn

    28/7 Hoppas2022 (femte försöket) tre barn

    29/7 88a - 32 år (femte försöket) ett barn

    30/7 Ylva - 33 år (tredje försöket) två barn

  • Ik96
    lottizm skrev 2021-07-07 08:07:18 följande:

    Beklagar ditt mf :( men håller också tummarna för jobbet, det vore ju inte mer än rätt med något annat positivt nu efter ditt mf!Hur gick det med din läkartid, fick du någon hjälp? Det är ju så frustrerande att vänta och vänta på äl.

    Jag är på cd15 idag, har haft äl-ont sedan i söndags men inte fått positivt test alls, men idag gick tempen upp. Konstigt. Har aldrig fått positivt test någon annan månad heller iofs. Och har fortfarande som molvärk. Någon annan som haft ont även efter äl?


    Jag ska åka till dubbeldos letrozol i två cykler. Förhoppningsvis blir det äl då. Blir det inte det skulle jag höra av mig igen för en vidare plan. Hoppas min mens kommer snart så vi kan påbörja behandlingen igen.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-07-07 07:10:12 följande:

    Tack snälla ni <3 Nu väntar jag på svar från jobb och tror jag börjat blöda mindre nu. Väntar på att få en smärtfri dag utan smärtstillande!!

    Hoppas kroppen snart är på banan igen. Håller tummarna för oss alla nu!!! :) <3


    Spännande! Du får uppdatera hur det blev med jobbet :)

    Skönt att du inte blöder lika mycket och hoppas såklart smärtan ska avta för dig<3
  • mape92

    Har haft lite illamående flera dagar i rad efter frukost men inte hållt i sig så länge. Har också kunnat må jätteilla och blivit spyfärdig om jag tänkt på mat. Men tror mer att det kan bero på värmen. Är extremt känslig mot värme efter min första graviditet. Har BIM på måndag, men då ska jag och sonen åka upp till mamma över veckan. Så är lite inne på att inte ta med mig något test och istället vänta ut mensen. Och då testa när jag kommer hem om inte mensen kommer. Hur tänker ni andra som har BIM snart :) Är ju så spännande. Känner mig lite mer chill denna månad och kommer nog bli förvånad om det blir nått :P Prickade in ägglossningen bra denna månad. 

  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Jan.

    12/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

    28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

    16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

    18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

    Feb.

    20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022

    3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022

    8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21

    15/6 gasellen87 - 33 år (första försöket) tre barn

    15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 22/2-2022

    Mars.

    26/6 Anonym(juli) 31 år. (Första försöket) två barn. PLUSSAT - BF 5/3-2022

    26/6 Lucifer91 - 30 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 5/3-2022

    28/6 Emmissss - 30 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - BF 7/3 -2022

    5/7 mamma8212 38 år (andra försöket) tre barn

    7/7 mangelica - 29 år (andra försöket) 5 barn PLUSSAT!! (den 3/7)

    12/7 mape92- 29år (tredje försöket) ett barn

    14/7 muffins88 - 33 år (tredje försöket) ett barn

    16/7 Anonym (Börjar) - 32 år (andra försöket) två barn

    19/7 Försökmednr2 - 30 år (andra försöket) ett barn

    21/7 lottizm - 36 år (fjärde försöket) två barn

    24/7 Anonym(Längtar) - 33 är (nionde försöket) ett barn

    24/7 Magdalena88- 32 år (femte försöket efter mf) två barn

    28/7 ik96 - 25 år (tredje försöket) ett barn

    28/7 Hoppas2022 (femte försöket) tre barn

    29/7 88a - 32 år (femte försöket) ett barn

    30/7 Ylva - 33 år (tredje försöket) två barn

    31/7 Bebisdrömmar - 35 år (fjärde försöket efter ängel) ett barn
  • Anonym (Försökmednr2)
    mape92 skrev 2021-07-08 07:22:15 följande:

    Har haft lite illamående flera dagar i rad efter frukost men inte hållt i sig så länge. Har också kunnat må jätteilla och blivit spyfärdig om jag tänkt på mat. Men tror mer att det kan bero på värmen. Är extremt känslig mot värme efter min första graviditet. Har BIM på måndag, men då ska jag och sonen åka upp till mamma över veckan. Så är lite inne på att inte ta med mig något test och istället vänta ut mensen. Och då testa när jag kommer hem om inte mensen kommer. Hur tänker ni andra som har BIM snart :) Är ju så spännande. Känner mig lite mer chill denna månad och kommer nog bli förvånad om det blir nått :P Prickade in ägglossningen bra denna månad. 


    Att du klarar att vänta så länge! Det är bra jobbat! Måste vara skönt att känna sig så chill. Blir kanske inte samma press då? Hoppas att illamåendet visar sig vara en graviditet :) själv har jag lpngt kvar till BIM, men ska nog försöka hålla mig till bim innan jag testar då det bara blev hux flux att vi hade sex när jag förmodligen hade ägglossning. Vi hade tänkt vänta till augusti men nu får vi se helt enkelt. Men jag har svårt att tro att det skulle gå nu haha!
  • mape92
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-08 10:58:37 följande:
    Att du klarar att vänta så länge! Det är bra jobbat! Måste vara skönt att känna sig så chill. Blir kanske inte samma press då? Hoppas att illamåendet visar sig vara en graviditet :) själv har jag lpngt kvar till BIM, men ska nog försöka hålla mig till bim innan jag testar då det bara blev hux flux att vi hade sex när jag förmodligen hade ägglossning. Vi hade tänkt vänta till augusti men nu får vi se helt enkelt. Men jag har svårt att tro att det skulle gå nu haha!
    Haha jag kan nog inte egentligen men jag försätter mig i den situationen. Åker till min mamma och tar inte med något test. Hon bor i en skitliten by så jag kan inte köpa ett test där utan att det blir snack. Så jag blir liksom illa tvungen att ha tålamod och vänta tills vi kommer hem. Tyckte det var kul med ägglossningstesten för då fick man ju testa varje dag :P Men jag fick aldrig nån blinkande gubbe utan fast direkt, Vet inte om det är bra eller dåligt. Sen är min son en handfull så han hjälper mig att fokusera på annat :) 
  • mape92
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-08 10:58:37 följande:
    Att du klarar att vänta så länge! Det är bra jobbat! Måste vara skönt att känna sig så chill. Blir kanske inte samma press då? Hoppas att illamåendet visar sig vara en graviditet :) själv har jag lpngt kvar till BIM, men ska nog försöka hålla mig till bim innan jag testar då det bara blev hux flux att vi hade sex när jag förmodligen hade ägglossning. Vi hade tänkt vänta till augusti men nu får vi se helt enkelt. Men jag har svårt att tro att det skulle gå nu haha!
    Haha jag kan nog inte egentligen men jag försätter mig i den situationen. Åker till min mamma och tar inte med något test. Hon bor i en skitliten by så jag kan inte köpa ett test där utan att det blir snack. Så jag blir liksom illa tvungen att ha tålamod och vänta tills vi kommer hem. Tyckte det var kul med ägglossningstesten för då fick man ju testa varje dag :P Men jag fick aldrig nån blinkande gubbe utan fast direkt, Vet inte om det är bra eller dåligt. Sen är min son en handfull så han hjälper mig att fokusera på annat :) 
  • lottizm
    Ik96 skrev 2021-07-07 11:04:05 följande:

    Jag ska åka till dubbeldos letrozol i två cykler. Förhoppningsvis blir det äl då. Blir det inte det skulle jag höra av mig igen för en vidare plan. Hoppas min mens kommer snart så vi kan påbörja behandlingen igen.


    Håller tummarna! Jag tog första dosen Letrozol denna cykeln? men ingen äl än :( ska ta prover på amh och progesteron på måndag och sedan stämma av provsvaren så får vi väl se vad som händer sen. Trodde det bara skulle funka liksom, med lite hjälp, men det verkar inte vilja bli någon äl nu ändå.
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022