• Emmissss

Vi som planerar syskon 2022

Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

Är det någon mer här som planerar syskon?

• Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-07-14 08:48:02 följande:

Sån lyx att aldrig kissa på nätterna :D själv måste jag gå minst en gång om natten, jobbigt att bli väckt om nätterna. Men spännande då, håller tummarna för att det är tecken på graviditet :)

Jaa, det är ganska lyxigt! Men sist jag var gravid kissade jag uppåt 20 ggr per natt i slutet så jag har förtjänat att inte behöva kissa på natten känner jag haha!

Såg ditt test nedan! Verkar som det är dags snart! Om du inte har mer test så säkra upp och ha mycket sex fram till BIM!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Magdalena88 skrev 2021-07-14 08:56:26 följande:

Testade tidigt imorse. Ni var strecket lite tydligare men ack så svagt. Jätte ljust blått. Åh vad jag hoppas detta kan vara något. Idag är det 9 dagar sen ägglossning.

Ser verkligen ut som att det kan vara något där på gång! Hoppas!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Ylva) skrev 2021-07-14 10:13:47 följande:

då vare ägglossningsdags,

imorgon förmodligen.

får väl försöka locka mannen till sex en gång idag iaf.

han vill ju ha ett till barn men gillar inte att ha sex..

ha sex en gång idag och en gång imorgon borde väl räcka?

Härligt, lycka till! Vad jag förstått om man vill optimera sina chanser ska man ha sex varannan dag fram tills äl och sedan varje dag från äl och 2 dagar fram typ.

Men det kan absolut räcka! För vissa räcker det ju med en gång!
  • Anonym (Ylva)
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-14 13:53:52 följande:

Härligt, lycka till! Vad jag förstått om man vill optimera sina chanser ska man ha sex varannan dag fram tills äl och sedan varje dag från äl och 2 dagar fram typ.

Men det kan absolut räcka! För vissa räcker det ju med en gång!

med 2an hade vi bara sex en gång, 3 dagar innan ägglossning.

så jobbigt att ha sex i värmen ;P

Vi har haft sex en gång idag iaf.
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Ylva) skrev 2021-07-14 14:31:10 följande:

med 2an hade vi bara sex en gång, 3 dagar innan ägglossning.

så jobbigt att ha sex i värmen ;P

Vi har haft sex en gång idag iaf.

Ja, men det kan ju absolut räcka med en gång! Jag håller med dig!! Sååå varmt nu!! Håller tummarna för dig!
  • Anonym (Juli)
    Anonym (Börjar) skrev 2021-07-14 09:05:06 följande:

Ni som har flera barn kan ni inte dela med er av hur många försök varje barn tog?

Mina Båda gick första försöket

Nu är jag inne på tredje försöket

Första barnet 3 försök men missade ägglossningen då den kom tidigare än jag trodde haha.

Andra barnet första försöket.

Tredje barnet första försöket.
  • Anonym (Försökmednr2)

Tog idag ett tidigt test på bim -4 men det var toknegativt! Jag har känt av symtom har jag tyckt men det kan mycket väl vara mensen som är på ingång. Dock är jag som sagt osäker på om min äl var den 4/7 eller om det inte var förrän 8/7 då jag också hade äggviteflytningar och kände kraftigt av smärta i mens magen. Nu har jag inga tidiga test hemma kvar så kommer inte testa förrän vad min bim är (19/7) och sedan tar jag utefter när jag tror äl var, så det borde bli runt 22-23/7 om jag inte fått mens vill säga.

Konstigt nog blev jag inte så besviken idag, men det kan ju vara för att vi egentligen skulle väntat med försöken till augusti.

• Hoppas2022
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-07-15 08:57:45 följande:

Tog idag ett tidigt test på bim -4 men det var toknegativt! Jag har känt av symtom har jag tyckt men det kan mycket väl vara mensen som är på ingång. Dock är jag som sagt osäker på om min äl var den 4/7 eller om det inte var förrän 8/7 då jag också hade äggviteflytningar och kände kraftigt av smärta i mens magen. Nu har jag inga tidiga test hemma kvar så kommer inte testa förrän vad min bim är (19/7) och sedan tar jag utefter när jag tror äl var, så det borde bli runt 22-23/7 om jag inte fått mens vill säga.

Konstigt nog blev jag inte så besviken idag, men det kan ju vara för att vi egentligen skulle väntat med försöken till augusti.

Tråkigt med negativt men hoppas det går bättre på BIM <3
  • Hoppas2022

Jag har fortfarande inte fått äl och har inga tydliga äl-känningar. Tänkte att jag kan ha haft äl någon dag efter mensen, hade lite känningar då. Det var inte tydligt men jag tog massa Ipren och Alvedon pga muskelsmärtor och migrän i flera dagar så tänkte att jag kan ha missat att jag hade äl då? Har aldrig varit så här sen annars. Typiskt att mina äl-test tog slut. Om äl inte inträffat till helgen så får jag antagligen vänta in mensen istället.

• lottizm

Tempen störtdök imorse så inget denna månaden heller :( tar bort mig från listan så länge. Tror inte det blir något försök alls kommande månad så får vi se vad som händer sedan. Åldern är inte på min sida så tiden börjar ta slut :( ett försök till så har det gått ett halvår redan men min sambo tvärvägrar att göra någon utredning så jag vet inte riktigt vad som ska hända då.

Jan.

12/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

Feb.

20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022

3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022

8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21

15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 22/2-2022

Mars.

26/6 Anonym(juli) 31 år. (Första försöket) två barn. PLUSSAT - BF 5/3-2022

26/6 Lucifer91 - 30 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 5/3-2022

28/6 Emmissss - 30 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - BF 7/3 -2022

7/7 mangelica - 29 år (andra försöket) 5 barn PLUSSAT - BF 16/3 -2022

12/7 mape92- 29år (tredje försöket) ett barn

14/7 muffins88 - 33 år (tredje försöket) ett barn