• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Försökmednr2)

    Nu äntligen är liggveckan här igen haha! Varit så taggad på en ny chans att försöka bli gravid. Får se om vi får till det bra och om jag känner/märker av min äl. Jag har valt att inte slänga massa pengar på äl test nu. Vi gjorde det i början men sen kände jag nee nu kör vi bara så får vi se helt enkelt.

    Hur märker ni tydligast av er äl?

  • Emmissss
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-24 00:17:49 följande:

    Nu äntligen är liggveckan här igen haha! Varit så taggad på en ny chans att försöka bli gravid. Får se om vi får till det bra och om jag känner/märker av min äl. Jag har valt att inte slänga massa pengar på äl test nu. Vi gjorde det i början men sen kände jag nee nu kör vi bara så får vi se helt enkelt.

    Hur märker ni tydligast av er äl?


    Spännande!! Jag har alltid rejäl huvudvärk & mensvärk. Loggar i Maya och det upprepas varje månad :)

    Kul att vi börjar nytt jobb samma dag, haha!
  • Hoppas2022
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-23 23:43:40 följande:

    Det låter jobbigt! Men vet du när du hade ägglossning? Kan det du trodde var en spottings kanske vara en nidis? Då kan det ju vara så att det varit negativt innan för det varit för tidigt. Jag håller tummarna för dig att du får ett plus imorgon :)


    Ja, jag hade äl natten mellan tisdagen och onsdagen för 14 dagar sedan. Kan ju vara att mensen kommer igång imorgon istället då. Jag fick svaga skuggor på två olika test nu på morgonen. Men så svaga att de bara syns på bild om man redigerar. Och jag vaknade med mensvärk men fortfarande inga spottings. Så vet inte vad jag ska tro. Så himla jobbigt att inte veta. Får se om mensen kommer imorgon helt enkelt. Ska ta nya test när jag är hemma från jobbet med tänkte jag. Lägger in bilder då med.
  • Anonym (Bebisdrömmar)

    Tror att jag fick ett jättesvagt test nu på morgonen, dock så svagt att det inte fastnar på kort. Det är säkert bara önsketänkande så det va helt onödigt are jag tog det där testet ens.

  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-08-24 05:11:16 följande:

    Spännande!! Jag har alltid rejäl huvudvärk & mensvärk. Loggar i Maya och det upprepas varje månad :)

    Kul att vi börjar nytt jobb samma dag, haha!


    Okej, det verkar vara så olika!

    Haha, jaa! Hur känns det för dig? :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Hoppas2022 skrev 2021-08-24 07:30:59 följande:

    Ja, jag hade äl natten mellan tisdagen och onsdagen för 14 dagar sedan. Kan ju vara att mensen kommer igång imorgon istället då. Jag fick svaga skuggor på två olika test nu på morgonen. Men så svaga att de bara syns på bild om man redigerar. Och jag vaknade med mensvärk men fortfarande inga spottings. Så vet inte vad jag ska tro. Så himla jobbigt att inte veta. Får se om mensen kommer imorgon helt enkelt. Ska ta nya test när jag är hemma från jobbet med tänkte jag. Lägger in bilder då med.


    Okej, vad klurigt! Jag håller tummarna för dig!!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Anonym (Bebisdrömmar) skrev 2021-08-24 07:41:23 följande:

    Tror att jag fick ett jättesvagt test nu på morgonen, dock så svagt att det inte fastnar på kort. Det är säkert bara önsketänkande så det va helt onödigt are jag tog det där testet ens.


    Är ju ett par dagar kvar till din bim så än finns ju chans! Hoppas hoppas!
  • Anonym (Bebisdrömmar)

    Syns bättre i verkligheten men vågar inte helt tro på något ändå. Blir nog att gå p köpa ett tidigt test för att testa med imorgon bitti. Någon som har tips på bra sånna test? Cb vågar jag inte använda för de har jag fått massa spökstreck med.

  • Emmissss
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-24 09:16:09 följande:

    Okej, det verkar vara så olika!

    Haha, jaa! Hur känns det för dig? :)


    Ska bli så kul & dottern älskar redan förskolan!! :')
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022