• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (Bebisdrömmar)
    Sanlin90 skrev 2021-08-28 20:37:20 följande:

    Jag får hjärnstillestånd? kräktes 2 gånger igår, mått illa i princip hela dagen idag från morgon till kväll samt diarre(ett första symptom med dottern) haft spända bröst och ikväll är det stora blå ådror på dom och mitt tandkött blödde så jag trodde jag skulle förblöda?typ?(oxå det absolut första med dottern som ändrades) men testet va negativt imorse med?.


    Oj så frustrerande och förvirrande! Kanske har låga mängder hormon så det inte syns på test än bara? Du kanske hade äl senare än du tror och att min va senare? Bara gissar här för att försöka hitta förklaring. Jag har råkat ut för att inte få positivt på bim utan först på bim +4
  • Anonym (Försökmednr2)

    Nu har jag en fråga igen.. Haha!

    Ni som har koll på er äl eller tar äl test.. Får ni äl flytningar (äggviteflytningar) innan positivt test, samma dag eller dagarna efter?

    Jag använder ju som sagt inte test utan försöker lära känna min kropp lite. Hade lite öl flytningar i torsdags men sen avtog det och idag har jag fått mycket mer och känt av i mens magen också. Enligt min app skulle jag haft äl i fredags. Så typiskt att jag har så tydliga flytningar idag då sambon är borta :/ fick iaf till det förra söndagen, torsdags och igår. Kanske kan få till det imorgon kväll när han kommit hem. Men känns som det kanske är försent då? Vad tror ni?

  • toughshit

    Fast smiley på ÄL-testet idag, så nu kör vi på bara och så får jag väl gravtesta mig om 2 veckor :) hoppas!


    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Emmissss
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-29 19:02:56 följande:

    Nu har jag en fråga igen.. Haha!

    Ni som har koll på er äl eller tar äl test.. Får ni äl flytningar (äggviteflytningar) innan positivt test, samma dag eller dagarna efter?

    Jag använder ju som sagt inte test utan försöker lära känna min kropp lite. Hade lite öl flytningar i torsdags men sen avtog det och idag har jag fått mycket mer och känt av i mens magen också. Enligt min app skulle jag haft äl i fredags. Så typiskt att jag har så tydliga flytningar idag då sambon är borta :/ fick iaf till det förra söndagen, torsdags och igår. Kanske kan få till det imorgon kväll när han kommit hem. Men känns som det kanske är försent då? Vad tror ni?


    Jag troooor jag precis lärt mig att äl-flytningar är tjocka precis innan ÄL och vid ÄL genomskinliga vattniga typ hehe. Alltid trott jag har ÄL vid äggvite. Du ska absolut inte ge upp hoppet! :)
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-08-29 20:52:41 följande:

    Jag troooor jag precis lärt mig att äl-flytningar är tjocka precis innan ÄL och vid ÄL genomskinliga vattniga typ hehe. Alltid trott jag har ÄL vid äggvite. Du ska absolut inte ge upp hoppet! :)


    Jag trodde det var tvärtom haha!
  • Emmissss
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-30 09:54:09 följande:

    Jag trodde det var tvärtom haha!


    Haha ja jag har också jämt trott det, men nu har jag faktiskt läst på lite för att förstå och de "vattniga" är de bästa hehe.
  • lottizm
    Anonym (Försökmednr2) skrev 2021-08-30 09:54:09 följande:

    Jag trodde det var tvärtom haha!


    Jag brukar ha tvärtom, vattnigare ett par dagar och sen äggevite precis innan och någon dag efter äl.

    Hade äl förra veckan så nu är det väntan igen även om jag försöker vara realistisk och inte hoppas så mycket när jag vet hur liten chansen är. Men fick tag på en gynmottagning idag och fick tid för första samtal för utredning den 23/9, känns bra att något är på g iallafall.

    Håller tummarna för er som har bim i dagarna!
  • Anonym (Försökmednr2)
    Emmissss skrev 2021-08-30 11:12:07 följande:

    Haha ja jag har också jämt trott det, men nu har jag faktiskt läst på lite för att förstå och de "vattniga" är de bästa hehe.


    Jaa, jag har förstått att det vattniga är lättare för spermierna att simma i, men trodde de kom först och sen äl flytningar under själva äl men det verkar vara olika tydligen haha!
  • Anonym (Försökmednr2)
    lottizm skrev 2021-08-30 12:50:00 följande:

    Jag brukar ha tvärtom, vattnigare ett par dagar och sen äggevite precis innan och någon dag efter äl.

    Hade äl förra veckan så nu är det väntan igen även om jag försöker vara realistisk och inte hoppas så mycket när jag vet hur liten chansen är. Men fick tag på en gynmottagning idag och fick tid för första samtal för utredning den 23/9, känns bra att något är på g iallafall.

    Håller tummarna för er som har bim i dagarna!


    Jaa, det var så jag trodde det var! Aja, det är bara att chansa haha!

    Åh, förstår det! Jag håller tummarna för dig! Om inte annat skönt att du ska träffa gyn för utredning så du kan få lite svar och kanske hjälp :)
  • Anonym (88a)

    Jan.

    12/4 Sopkvasten -33 år (andra försöket, 1 mf) två barn PLUSSAT - Bf 2/1-2022

    28/4 LinaJ87 - 34 år (första riktiga försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 6/1-2022

    16/5 Lotgardet - 25 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 24/1 - 2022

    18/5 EmelieE1996 - 25 år (åttonde försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 25/1 - 2022

    Feb.

    20/5 Lunne - 33 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 2/2 - 2022

    3/6 Skuggviol - 31 år (första försöket) ett barn PLUSSAT - Bf 9/2 - 2022

    8/6 ugglans - 23 år (första försöket) ett barn PLUSSAT -BF 14/2 -21

    15/6 Hadt - 25 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 22/2-2022

    Mars.

    26/6 Lucifer91 - 30 år (andra försöket) ett barn PLUSSAT - BF 5/3-2022

    7/7 mangelica - 29 år (andra försöket) 5 barn PLUSSAT - BF 16/3 -2022

    April.

    12/8 muffins88 - 33 år (femte försöket) ett barn PLUSSAT - BF 19/4-2022

    13/8 mape92 - 29 år (fjärde försöket) ett barn PLUSSAT BF 16/4-2022

    19/8 linden2112 - 33 år (fjärde försöket) tre barn PLUSSAT 29/4-2022

    Maj.

    20/8 Ik96 - 25 år (fjärde försöket) ett barn PLUSSAT BF 1/5-2022

    29/8 Bebisdrömmar - 35 år (femte försöket efter ängel) ett barn PLUSSAT BF 7/5-2022

    30/8 Sanlin90 - 31 år (andra försöket) ett barn

    2/9 Anonym (Börjar) - 32 år (fjärde försöket) två barn

    8/9 lottizm - 36 år (sjätte försöket) två barn

    ?/9 Anonym (Juli) - 31 år (första försöket efter missfall) två barn

    11/9 Försökmednr2 - 30 år (fjärde försöket) ett barn

    11/9 toughshit - 28 år (första försöket) ett barna

    21/9 Hoppas 2022 - 37 år (sjunde försöket) tre barn

    22/9 ksrg8887 - 33 år (11:e försöket) ett barn

    23/9 88a - 32 år (sjunde försöket) ett barn

    28/9 mamma8212 - 38 år (femte försöket) tre barn

    29/9 z anonym z - 28 år (2a försöket) ett barn

Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022