• Emmissss

    Vi som planerar syskon 2022

    Hej! Vi har en dotter på 13 månader och jag börjar gå i tankar för barn nr 2. Många av mina vänner är redan gravida "igen"

    Vet inte hur man ska tänka? Tog nästan ett år för oss att plussa. Vår dotter är född januari 2020.

    Är det någon mer här som planerar syskon?

  • Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022
  • Anonym (88a)

    Hallå gruppen :)

    Hur mår ni? Hur känns det för er som snart har bim??

  • Anonym (Börjar)
    Anonym (88a) skrev 2021-08-31 18:23:52 följande:

    Hallå gruppen :)

    Hur mår ni? Hur känns det för er som snart har bim??


    Bim på lördag

    Tog testa tidigt idag helt blankt tyvärr

    Inställd på ett femte försök
  • Hoppas2022
    Anonym (88a) skrev 2021-08-31 18:23:52 följande:

    Hallå gruppen :)

    Hur mår ni? Hur känns det för er som snart har bim??


    Här är mensen avklarad och blir nya försök nästa vecka. Jag hade en helt underbar dröm i natt. Gjorde graviditetstest och fick flera starka positiva stickor i drömmen. Nu kan man bara hoppas på att drömmen slår in :) Hur går det för dig?
  • Anonym (88a)
    Hoppas2022 skrev 2021-08-31 22:42:18 följande:

    Här är mensen avklarad och blir nya försök nästa vecka. Jag hade en helt underbar dröm i natt. Gjorde graviditetstest och fick flera starka positiva stickor i drömmen. Nu kan man bara hoppas på att drömmen slår in :) Hur går det för dig?


    Åh, vad fantastiskt! :') Det funkar.. Börjar ta på psyket att det tar tid, även om jag vet att man inte ska stressa :( Tycker det är skönt att prata här inne. Kul att följa dig & de andra!
  • toughshit
    Hoppas2022 skrev 2021-08-31 22:42:18 följande:

    Här är mensen avklarad och blir nya försök nästa vecka. Jag hade en helt underbar dröm i natt. Gjorde graviditetstest och fick flera starka positiva stickor i drömmen. Nu kan man bara hoppas på att drömmen slår in :) Hur går det för dig?


    Har precis haft ägglossning (i söndags) och vi sexade till det ordentligt hela helgen, så förhoppningarna är höga just nu både hos mig och mannen :)

    Han var så söt, och frågade mig typ dagen efter när jag ska göra gravtest. Han trodde att man såg det så tidigt, hehe

    BIM nästa helg alltså :)
    "Did you fall from heaven? Because so did Satan".
  • Emmissss

    Spännande att följa er alla! Idag gjorde jag min första dag på nya jobbet efter mammaledigheten! Kändes sjukt bra. Här har man även rätt till föräldralön efter ett år. Nu vill jag bara att tiden ska gå lite snabbare så ska vi snart börja försöka.

  • Naniismamma

    Hej allihopa :) har precis komnit in i denna tråden :)

    Jag och min sambo försöker båda 2 bli gravida genom privat spermadonation.

    Jag har barn sedan innan men vi vill ha gemensamma barn :)

    Vi påbörjar första inseminationen på sambon om 10 dagar, förhoppningsvis har jag ägglossning i samma veva men har så himla oregelbunden mens så lite svårt att veta så vi kör på massa ägglossningstest :)

  • Hoppas2022
    Naniismamma skrev 2021-09-01 19:26:39 följande:

    Hej allihopa :) har precis komnit in i denna tråden :)

    Jag och min sambo försöker båda 2 bli gravida genom privat spermadonation.

    Jag har barn sedan innan men vi vill ha gemensamma barn :)

    Vi påbörjar första inseminationen på sambon om 10 dagar, förhoppningsvis har jag ägglossning i samma veva men har så himla oregelbunden mens så lite svårt att veta så vi kör på massa ägglossningstest :)


    Så spännande :) blir förhoppningsvis pseudotvillingar då :)
  • Hoppas2022
    Emmissss skrev 2021-09-01 18:07:16 följande:

    Spännande att följa er alla! Idag gjorde jag min första dag på nya jobbet efter mammaledigheten! Kändes sjukt bra. Här har man även rätt till föräldralön efter ett år. Nu vill jag bara att tiden ska gå lite snabbare så ska vi snart börja försöka.


    Så bra med föräldralön! Även jag har börjat jobba för ca två veckor sedan, känns riktigt skönt och kul :)
Svar på tråden Vi som planerar syskon 2022