• Maramba

    BF November 2021 - Stannar på FL

    Skapar en ny tråd för oss med BF i November 2021 som vill stanna kvar här på FL :)

  • Svar på tråden BF November 2021 - Stannar på FL
  • Semlan3
    viljaa skrev 2021-05-19 17:58:51 följande:

    Kan inget men jag tror att jag hade 0.8 och det var ?rött? på intervallskalan på skärmen.. men aa min risk blev typ 1:1800 så rätt låg risk öndå


    Åh tack!
  • viljaa
    Semlan3 skrev 2021-05-19 18:06:19 följande:

    Åh tack!


    Så lite så! Gjort nipt sen dess och var inga avvikelser!
  • viljaa
    Semlan3 skrev 2021-05-19 18:06:19 följande:

    Åh tack!


    Så lite så! Gjort nipt sen dess och var inga avvikelser!
  • Lys12
    annsofie90 skrev 2021-05-19 14:11:54 följande:

    Allt såg bra ut! Såå skönt!! Det var sagt först att jag fick ringa upp min man på videosamtal under tiden men de hade precis ändrat reglerna, vet inte varför. Men jag fick filma lite på slutet istället! 12+6 var jag enligt mätningarna så det var bara en dag ifrån vad jag trodde.


    Men så skönt för dig!! För mig gick de också jättebra! Nu känns de verkligen som att man kan slappna av lite mer. Bebis ville knappt vara stilla, så de var lite svårt att få bilder, men fick en som var jätte tydlig och fin känns mer verkligt nu.

    Jaha så konstigt. Jag fick med filma lite i slutet, så de var ju ändå snällt. Nästa ultraljud är 1 juli för mig!
  • Sellerin
    Lys12 skrev 2021-05-19 19:20:33 följande:

    För mig gick de också jättebra! Nu känns de verkligen som att man kan slappna av lite mer. Bebis ville knappt vara stilla, så de var lite svårt att få bilder, men fick en som var jätte tydlig och fin känns mer verkligt nu.

    Jaha så konstigt. Jag fick med filma lite i slutet, så de var ju ändå snällt. Nästa ultraljud är 1 juli för mig!


    annsofie90 skrev 2021-05-19 14:11:54 följande:

    Allt såg bra ut! Såå skönt!! Det var sagt först att jag fick ringa upp min man på videosamtal under tiden men de hade precis ändrat reglerna, vet inte varför. Men jag fick filma lite på slutet istället! 12+6 var jag enligt mätningarna så det var bara en dag ifrån vad jag trodde.


    Så härligt!! :) :)
  • Sellerin

    Blev erbjuden NIPT efter KUB:en. Ni som gjort det, hur får man resultatet? Ringer dem eller kommer det med post/1177? Eller kanske olika i och för sig är olika...

    Det som jag egentligen vill veta är om de alltid kan meddela en om det är en flicka eller pojke, eller om de bara gör det om man på förhand sagt att man vill veta. Eller om de enkelt kan se det på analysen även i efterhand. Någon som vet? Börjar bli lite nyfiken och funderar på om vi nu redan via NIPT kanske borde se om vi kan få veta om det är en flicka eller pojke :)

  • annsofie90
    Lys12 skrev 2021-05-19 19:20:33 följande:

    Men så skönt för dig!! För mig gick de också jättebra! Nu känns de verkligen som att man kan slappna av lite mer. Bebis ville knappt vara stilla, så de var lite svårt att få bilder, men fick en som var jätte tydlig och fin känns mer verkligt nu.

    Jaha så konstigt. Jag fick med filma lite i slutet, så de var ju ändå snällt. Nästa ultraljud är 1 juli för mig!


    Så härligt för dig också! Jag fick också ny tid för ultraljud 1 juli! Vilket sammanträffande!
  • Maramba

    Så idag fick vi äntligen svar på NIPT. En liten flicka med låg sannolikhet för kromosomavvikelser. Den stenen som lyftes från mina axlar! Nu törs jag tro på det här igen.

    Jättetack till er som peppade mig här för några dagar sedan, jag såg era meddelanden men har känt mig alldeles för låg för att orka svara. Det här var såå mycket mer tärande på mitt psyke än jag kunnat ana.

  • Maramba
    Sellerin skrev 2021-05-19 20:16:44 följande:

    Blev erbjuden NIPT efter KUB:en. Ni som gjort det, hur får man resultatet? Ringer dem eller kommer det med post/1177? Eller kanske olika i och för sig är olika...

    Det som jag egentligen vill veta är om de alltid kan meddela en om det är en flicka eller pojke, eller om de bara gör det om man på förhand sagt att man vill veta. Eller om de enkelt kan se det på analysen även i efterhand. Någon som vet? Börjar bli lite nyfiken och funderar på om vi nu redan via NIPT kanske borde se om vi kan få veta om det är en flicka eller pojke :)


    Vi gjorde på privatklinik och dom får provsvaren till kliniken från labbet och ringer när dom fått svaret för att man ska få besked så snabbt som möjligt. Sen får man också skriftligt per brev två dagar efter. Men jag förstår det som att det är olika. Vissa labb har en portal man kan logga in i med bank-id där svaret läggs upp samtidigt som det skickas till kliniken om jag fattat rätt när jag googlat som en galning sista dagarna.

    Vi fick frågan när vi gjorde testet om vi också vill veta kön så det verkar vara frivilligt. Då kollar dom alltså efter vilka könskromosomer som finns i bebisens DNA så det går att se redan nu.
  • Semlan3
    viljaa skrev 2021-05-19 18:52:19 följande:

    Så lite så! Gjort nipt sen dess och var inga avvikelser!


    Fick du göra nipt pga dina siffror?
Svar på tråden BF November 2021 - Stannar på FL