• Sopkvasten

    Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?

    Hej!
    Jag har fått mitt första missfall någonsin. Det pågår just nu. Ska på vul nästa vecka men kan inte tänka mig att det finns något levande kvar. Har lite ont och blöder stadigt. Tidigt mf i v. 4+4.

    Så nu ska vi köra på igen! Väntar på att sluta blöda och ska sexa på direkt har vi tänkt. 

    Någon mer som är i samma sits och vill följas åt med mig? :) 

  • Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?
  • Syren93
    Wave Mother skrev 2021-09-03 21:16:22 följande:

    Det gör mig ledsen att höra att andra har samma dåliga erfarenhet. Jag gjorde också mitt VUL där det upptäcktes på en privat klinik där jag inte kände barnmorskan. Men vet förstås inte om det hade varit bättre på min vanliga mottagning, och de var väldigt kalla och oförstående när jag ringde och berättade också, fast jag grät i telefonen. På kliniken märkte jag bara att barnmorskan blev tyst, och sedan visade hon mig att det inte fanns några hjärtslag. Sedan är allt lite rörigt i minnet, jag tror hon rabblade information från en lista och gav mig ett papper :(

    Kanske är det omöjligt att ge helt rätt bemötande till en person i chock/krisläge, men lite bättre än att låta någon stå i korridoren kan man ju tycka att de kunde vara.  För mig var en av de konstigaste sakerna att ingen frågade hur jag mådde. Först en vecka senare när jag skrevs in för behandlingen (jag fick göra det på sjukhus efter att ha bett om det för jag var rädd) var det någon som ställde den frågan.


    Ja dom skulle absolut kunna jobba på sitt bemötande.. Det måste ju ändå hända då och då att dom får ge tråkiga besked? Dom borde istället va experter kan man tycka.. Jag vet inte om min barnmorska inte ville säga något för att hon inte kunde "säga säkert". Men jag fattade ju att det inte finns en chans att den lever..

    Får hoppas att det blir bättre på måndag och att jag får lite mer svar på mina frågor.. Jag är också rädd att behöva påbörja behandling hemma och sen må skit/börja blöda mycket. Jag bor ca 1 h från sjukhuset, så känns jobbigt om någon skulle hända..
  • Hallonglass91
    Syren93 skrev 2021-09-02 10:45:06 följande:

    Hej igen! Jag blev ju gravid efter mitt missfall och skulle nu vara i vecka 8+5, hade bruna flytningar för ca 3 veckor sedan som höll i sig i en vecka men sen slutade helt. Idag var vi på tidigt ultraljud och fick tyvärr bekräftat det värsta.. Fostret mättes till 5+3 och har förmodligen dött i samband med flytningarna. Vi ska in till gynakuten på måndag för att bekräfta med VUL och förmodligen då påbörja abort.

    Jag känner mig så otroligt ledsen och uppgiven. Känns totalt hopplöst, kommer det någonsin gå? Kommer man ens våga försöka igen?? Denna gången kände jag mig så inställd på att det skulle gå.. ) ':


    Beklagar verkligen! Så ledsamt <3 <3 Klart det ska gå! Det bara måste gå <3 Anar att du inte är så gammal från ditt namn då det står 93, så jag tycker du självklart ska försöka tänka positivt efter du först har sörjt ordentligt! Jag känner iaf att trots all sorg så kommer jag inte vilja sluta försöka, jag tror att om/när det går hela vägen, att man inte kommer tänka så mycket på denna jobbiga tid. Lyssnade på en pod idag om att man kan tänka lite på barnlängtan (när man inte är gravid) som en kris. Det gav mig lite hopp mentalt för jag tänkte då direkt att kriser är förjävliga men de passerar ju ofta?

    Tänker på dig! <3
  • Hallonglass91
    September1518 skrev 2021-09-02 20:27:12 följande:

    Hm vad tråkigt att höra<3

    Stort grattis till kommande bröllopet! Kanske din kropp behöver en kort paus, slippa känna skuldkänslor när du dricker osv. Bara kunna slappna av och njuta på bröllopet utan att tänka på testet och mens hit och dit. Bra att ha bröllopet även som tar upp mycket av dina tankar och fokus kan jag tänka mig :D Sen kanske det tar sig på bröllopsnatten hihi

    Verkligen spännande! Sparkarna är äntligen igång! Lite svagt nån gång ibland bara men det kommer väl mer. Jag har haft lite ont i magen och varit trött samt illamående men fortfarande inte farligt alls. Mår egentligen jättebra, tränar, äter bra och så :D Ser att magen växer.


    Ja, det är superskönt att ha fått fokusera på bröllopet istället för att bli gravid. Jag har mått bra av det. Så hoppas det tar sig nu när jag är mindre stressad över att bli gravid och har tankarna på annat håll :)

    Så mysigt med känslan av att magen växer och att du mår så bra som du gör! Ännu mer skoj att du nu känner sparkarna! Blir varm av att tänka på att det går bra för dig då det känns hoppfullt för oss andra :) <3
  • Wave Mother
    Hallonglass91 skrev 2021-09-15 23:30:51 följande:
    Ja, det är superskönt att ha fått fokusera på bröllopet istället för att bli gravid. Jag har mått bra av det. Så hoppas det tar sig nu när jag är mindre stressad över att bli gravid och har tankarna på annat håll :)

    Så mysigt med känslan av att magen växer och att du mår så bra som du gör! Ännu mer skoj att du nu känner sparkarna! Blir varm av att tänka på att det går bra för dig då det känns hoppfullt för oss andra :) <3
    Grattis till giftermålet! Och vad bra att du kunde fokusera på det :) 

    Det vore roligt att höra hur det går för alla i tråden! 

    Jag har precis fått min andra mens efter MA:t och det känns väl sådär. Hade verkligen hoppats att det skulle ta sig den här gången; jag hittade ÄL med stickor för första gången och tror att vi prickade in bra och så. Men man får väl helt enkelt ladda om inför nästa gång.
  • Syren93
    Hallonglass91 skrev 2021-09-15 23:24:36 följande:

    Beklagar verkligen! Så ledsamt <3 <3 Klart det ska gå! Det bara måste gå <3 Anar att du inte är så gammal från ditt namn då det står 93, så jag tycker du självklart ska försöka tänka positivt efter du först har sörjt ordentligt! Jag känner iaf att trots all sorg så kommer jag inte vilja sluta försöka, jag tror att om/när det går hela vägen, att man inte kommer tänka så mycket på denna jobbiga tid. Lyssnade på en pod idag om att man kan tänka lite på barnlängtan (när man inte är gravid) som en kris. Det gav mig lite hopp mentalt för jag tänkte då direkt att kriser är förjävliga men de passerar ju ofta?

    Tänker på dig! <3


    Ja det känns såklart otroligt sorgligt.. På nått sätt blev det nästan en lättnad dock, för jag hade sån extrem ångest och oro hela "graviditeten" så när jag fick reda på att det hade misslyckats så behövde jag ju inte oroa mig längre.. Låter galet, och hoppas verkligen inte att jag ska behöva oroa mig så i 9 månader om det väl går vägen!

    Jag har dock blivit väldigt väl bemött inom vården denna gången och verkligen känt mig hörd. Var på ett återbesök igår där allt såg bra ut. Så nu planerar jag att invänta en mens innan vi försöker igen.. :) jag känner mig ödmjuk inför nästa försök. På gyn lät det som att det var otroligt vanligt med även 2 missfall, så jag har hoppet uppe!

    Jag håller tummarna för dig också, hejjar varje månad! Snart är det vår tur! :)
  • Hallonglass91
    Syren93 skrev 2021-09-18 10:05:54 följande:

    Ja det känns såklart otroligt sorgligt.. På nått sätt blev det nästan en lättnad dock, för jag hade sån extrem ångest och oro hela "graviditeten" så när jag fick reda på att det hade misslyckats så behövde jag ju inte oroa mig längre.. Låter galet, och hoppas verkligen inte att jag ska behöva oroa mig så i 9 månader om det väl går vägen!

    Jag har dock blivit väldigt väl bemött inom vården denna gången och verkligen känt mig hörd. Var på ett återbesök igår där allt såg bra ut. Så nu planerar jag att invänta en mens innan vi försöker igen.. :) jag känner mig ödmjuk inför nästa försök. På gyn lät det som att det var otroligt vanligt med även 2 missfall, så jag har hoppet uppe!

    Jag håller tummarna för dig också, hejjar varje månad! Snart är det vår tur! :)


    Kul att höra att du blev bra bemött även om man såklart önskar att det vore en självklarhet <3

    Ja, hoppas hoppas hoppas!
    Wave Mother skrev 2021-09-17 11:59:31 följande:

    Grattis till giftermålet! Och vad bra att du kunde fokusera på det :) 

    Det vore roligt att höra hur det går för alla i tråden! 

    Jag har precis fått min andra mens efter MA:t och det känns väl sådär. Hade verkligen hoppats att det skulle ta sig den här gången; jag hittade ÄL med stickor för första gången och tror att vi prickade in bra och så. Men man får väl helt enkelt ladda om inför nästa gång.


    Förstår känslan? Men det är bara att sörja lite till och sen ladda om. <3

    En update från mig är att jag väntar nästa mens eller utebliven mens nu till helgen, tror det är 6e försöket sedan vårt MA. Hoppas såklart att det tagit sig men känns inte så. Gifter mig snart som jag berättat så mycket tankar har gått dit och jag har även sagt upp mig och fått ett nytt jobb (superläskigt att ta de steget nu!!) men jag har bara känt att jag måste gå vidare och inte kan gå runt och vänta på att bli gravid.

    Vore därför dock så sjukt komiskt om jag blev gravid just denna månaden när så mycket ska hända och jag inte känner att jag vill bli gravid just denna månaden. Samtidigt vill jag ju såklart bli gravid, så även om vi funderade på att skydda oss denna månaden för att inte bli gravida, så vill jag ju hellre bli gravid såklart än att timingen ska bli perfekt. :)

    Hoppas det går bra för er andra?
  • Hallonglass91

    Jag kanske är gravid!

    Min mens har varit väldigt sen, är på BIM+5, och jag har haft ovanligt ömma bröst och har testat negativt med RFSU vanliga testa ofta testade på BIM, BIM+2, BIM+4 och så idag precis nu så testade jag mig och jag ser ett streck.

    Vet att många andra fått falska positiva med RFSU testa ofta, men eftersom mina test varit helt blanka tidigare tror jag ändå lite på detta.

    Ska såklart testa igen imorgon så att jag ser att det blir tydligare. Men känns lite hoppfullt!! :)

    Ser att det varit väldigt tyst här, hoppas ni andra mår bra! <3

  • Wave Mother

    Så himla roligt och spännande! Jag skulle nog lita på det där ganska mycket när det är så pass starkt. Tycker att folk som postar ofta inte har något streck alls nästan, men det där är ju tydligt, och speciellt om det är åt det lite rosa hållet så tror jag inte att det kan vara ett torkstreck. Vågar mig på ett stort grattis, även om jag fattar att du vill testa igen för att vara säker!


    Hallonglass91 skrev 2021-09-29 08:13:08 följande:

    Jag kanske är gravid!

    Min mens har varit väldigt sen, är på BIM+5, och jag har haft ovanligt ömma bröst och har testat negativt med RFSU vanliga testa ofta testade på BIM, BIM+2, BIM+4 och så idag precis nu så testade jag mig och jag ser ett streck.

    Vet att många andra fått falska positiva med RFSU testa ofta, men eftersom mina test varit helt blanka tidigare tror jag ändå lite på detta.

    Ska såklart testa igen imorgon så att jag ser att det blir tydligare. Men känns lite hoppfullt!! :)

    Ser att det varit väldigt tyst här, hoppas ni andra mår bra! <3


  • slo92
    Hallonglass91 skrev 2021-09-29 08:13:08 följande:

    Jag kanske är gravid!

    Min mens har varit väldigt sen, är på BIM+5, och jag har haft ovanligt ömma bröst och har testat negativt med RFSU vanliga testa ofta testade på BIM, BIM+2, BIM+4 och så idag precis nu så testade jag mig och jag ser ett streck.

    Vet att många andra fått falska positiva med RFSU testa ofta, men eftersom mina test varit helt blanka tidigare tror jag ändå lite på detta.

    Ska såklart testa igen imorgon så att jag ser att det blir tydligare. Men känns lite hoppfullt!! :)

    Ser att det varit väldigt tyst här, hoppas ni andra mår bra! <3


    Stort grattis!! Ser väldigt tydligt ut tycker jag!
  • slo92

    Hoppas ok att jag skriver lite här. I fredags 4 dagar efter beräknad mens plussade jag med digitalt gravtest och suuuupersvagt med teststickor, syntes knappt. Sedan började jag blöda lite och blödde hela helgen (mest rött blod när jag torkade mig) , slutade i måndags. Imorse testade jag igen och det var helt blankt. Ringde till BM för att avboka inskrivningssamtal men då sa hon att jag ju kunde behålla min vul tid nästa vecka och ta ett nytt gravtest om en vecka. Förstår dock inte varför, skulle det fortfarande finnas ens chans att jag är gravid? Jag tyckte det skulle bli så skönt att bara landa i att det var ett missfall och ladda om istället för att fortsätta i ovisshet. Är det inte osannolikt att få negativt efter positivt test och ändå visat sig vara gravid?

Svar på tråden Fler som vill bli gravida efter mf och vill följas åt?