• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • Thewalk
    mandarincurd skrev 2021-07-08 23:12:56 följande:

    Äter någon gravidvitaminer? Jag äter förutom järn och folsyra även d-vitamin, men funderar på om man kan byta ut både folsyran och d-vitaminen till något kombinerat? Samtidigt är det ju lite trevligt med extra folsyra då den hjälper kroppen att ta upp järnet...


    Jag äter också ACOs gravidtabletter, en bra kombo av det mesta som behövs. Sedan har jag fått extra folsyra på recept då jag väntar tvillingar. From v.20 ska jag ta järntillskott. Är glad att jag slippe
  • Thewalk
    Thewalk skrev 2021-07-09 09:09:28 följande:

    Jag äter också ACOs gravidtabletter, en bra kombo av det mesta som behövs. Sedan har jag fått extra folsyra på recept då jag väntar tvillingar. From v.20 ska jag ta järntillskott. Är glad att jag slippe


    Opps halkade på knappen och kan ju inte ta bort inlägg haha. Skulle skriva att jag är glad att jag sluppit det hittills då jag är lite orolig för vad det ska göra med magen :)
  • neongirl
    mandarincurd skrev 2021-07-08 23:12:56 följande:

    Äter någon gravidvitaminer? Jag äter förutom järn och folsyra även d-vitamin, men funderar på om man kan byta ut både folsyran och d-vitaminen till något kombinerat? Samtidigt är det ju lite trevligt med extra folsyra då den hjälper kroppen att ta upp järnet...


    VirrePirre06 skrev 2021-07-09 07:18:26 följande:
    Jag äter aco gravidtabletter, som är kombinerade :) Åt endast folsyra tills v.13 sen bytte jag, funkar bra än så länge
    Jag åt också folsyra fram till cirka vecka 13, sen sa BM att det inte spelar någon roll. Så nu äter jag gravidtabletter från Helhetshälsa istället (som även den innehåller en del folsyra).

  • neongirl
    Sellerin skrev 2021-07-07 22:07:00 följande:
    Jag var också orolig inför RUL. Hade börjat må så bra och tyckte det var obehagligt att alla symtom försvann :P men tyckte mig känna små konstiga grejer i magen som jag inte lagt märke till tidigare. När vi var på RUL frågade BM i början om det var något speciellt vi ville veta, och jag sa att vi kan väl börja med att konstatera att där finns ett hjärta som slår!!! Så det fixade hon fram bevis på direkt :)

    Tkr verkligen att andra trimestern är som en dans på rosor för mig hittills, hoppas på att det kan hålla i sig :)

    Kommer gå bra på RUL för er, man längtar ju så till att få se att allt är bra! :)
    Haha bra BM som frågar. :) Att hjärtat slår är ju det första man vill veta. Jag hoppas verkligen att det är samma för mig. Skönt att höra att du också mått väldigt bra hittills.
  • mandarincurd
    Thewalk skrev 2021-07-09 09:10:49 följande:

    Opps halkade på knappen och kan ju inte ta bort inlägg haha. Skulle skriva att jag är glad att jag sluppit det hittills då jag är lite orolig för vad det ska göra med magen :)


    Jag hade jättetrög mage innan jag började med järnet och var också orolig. Men min mage är bättre nu när jag äter järn konstigt nog. Jag äter Niferex varannan dag, och de ska vara snälla mot magen :)
  • mandarincurd
    VirrePirre06 skrev 2021-07-09 07:18:26 följande:

    Jag äter aco gravidtabletter, som är kombinerade :) Åt endast folsyra tills v.13 sen bytte jag, funkar bra än så länge


    neongirl skrev 2021-07-09 09:11:22 följande:

    Jag åt också folsyra fram till cirka vecka 13, sen sa BM att det inte spelar någon roll. Så nu äter jag gravidtabletter från Helhetshälsa istället (som även den innehåller en del folsyra).


    Tack för tips! <3
  • Hatamig

    Var på RUL idag och det visade sig att vi får en lite tjej i december.

    Så glad att allt såg bra ut, nu ska jag börja njuta på riktigt ??

    Tyckte att jag kände något i magen i söndags, men har inte känt något sen dess, jag gissar att jag inbillade mig...

  • bananmilkshake
    Hatamig skrev 2021-07-09 16:13:26 följande:

    Var på RUL idag och det visade sig att vi får en lite tjej i december.

    Så glad att allt såg bra ut, nu ska jag börja njuta på riktigt ??

    Tyckte att jag kände något i magen i söndags, men har inte känt något sen dess, jag gissar att jag inbillade mig...


    Åååh, grattis!! Jag har läst att det är vanligt att det i början går flera dagar mellan att man känner rörelser, så det var säkert bebisen!
  • Thewalk
    mandarincurd skrev 2021-07-09 14:26:12 följande:

    Jag hade jättetrög mage innan jag började med järnet och var också orolig. Men min mage är bättre nu när jag äter järn konstigt nog. Jag äter Niferex varannan dag, och de ska vara snälla mot magen :)


    Tack för tips. Ska testa Niferex och hoppas att det funkar bra för mig med :)
    Hatamig skrev 2021-07-09 16:13:26 följande:

    Var på RUL idag och det visade sig att vi får en lite tjej i december.

    Så glad att allt såg bra ut, nu ska jag börja njuta på riktigt ??

    Tyckte att jag kände något i magen i söndags, men har inte känt något sen dess, jag gissar att jag inbillade mig...


    Åh stort Grattis!
  • Sellerin
    Hatamig skrev 2021-07-09 16:13:26 följande:

    Var på RUL idag och det visade sig att vi får en lite tjej i december.

    Så glad att allt såg bra ut, nu ska jag börja njuta på riktigt ??

    Tyckte att jag kände något i magen i söndags, men har inte känt något sen dess, jag gissar att jag inbillade mig...


    Åh roligt för er!!! Håller med om att man verkligen kan slappna av lite mer efter RUL.

    Tror nog det var bebis du kände i söndags! Det känns ju inte så mkt i början!
Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET