• KNAS2

    BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET

    Hej!

    Här kommer en grupp för oss som, väntar vårat första barn i december 2021.

    Jag tänker att det är roligt att dela med sig av våra BF-datum och vår ålder.

    KNAS, 31 år, BF 7/12

    Tjing!

  • Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET
  • bananmilkshake
    neongirl skrev 2021-10-27 20:39:31 följande:

    Jag. :p Bara att ta på sockarna är en pärs haha. Magen är verkligen i vägen. Har börjat räkna ner dagarna. :)


    Bula2021 skrev 2021-10-27 22:01:18 följande:

    Eller att sätta sig i bilen! Herregud, har aldrig känt mig mer osmidig!


    Exakt!! Jag har börjat förstå varför gubbar med ölmage cyklar så bredbent också. XD
  • Bula2021
    bananmilkshake skrev 2021-10-28 07:30:40 följande:

    Exakt!! Jag har börjat förstå varför gubbar med ölmage cyklar så bredbent också. XD


    Haha - JA!!!! Känner mig exakt som en man i övre medelåldern med för stor mage :)
  • bananmilkshake
    Bula2021 skrev 2021-10-28 09:33:20 följande:
    Haha - JA!!!! Känner mig exakt som en man i övre medelåldern med för stor mage :)
    Hahaha, jag meeeed! :'D 
  • neongirl
    bananmilkshake skrev 2021-10-28 07:30:40 följande:
    Bula2021 skrev 2021-10-27 22:01:18 följande:

    Eller att sätta sig i bilen! Herregud, har aldrig känt mig mer osmidig!


    Exakt!! Jag har börjat förstå varför gubbar med ölmage cyklar så bredbent också. XD
    Bula2021 skrev 2021-10-28 09:33:20 följande:
    Haha - JA!!!! Känner mig exakt som en man i övre medelåldern med för stor mage :)
    Haha sambon tyckte att jag gick som en anka igår. Hade gått lite för mycket under dagen så ont både i benen, magen och svanken och vaggade fram när jag gick. :p
  • neongirl
    Thewalk skrev 2021-10-26 18:48:03 följande:

    Igår var jag på TUL för våra små. De är fortsatt just små, ligger en bit under förväntat (-26 och -20%) men de ser ut att må finfint ändå.

    Hon som utförde UL var egentligen förlossningsläkare och räknade ut preliminära födelsevikter till 2300 resp 2400 g om de stannar till v.38 (vilket är så långt jag får gå) så vi får förvänta oss små bebisar när dom kommer. Fick även lite mer info om förlossningen så det kändes bra.

    Ska på en extra kontroll om 2 v.

    Kände också att det närmar sig. Tror det blir senast 3/12 som jag läggs in. :) bara lite drygt en månad kvar :)


    Vad skönt att de ser ut att må fint. <3 Spännande att det börjar närma sig nu. Inte alls långt kvar ju. :)
  • bananmilkshake
    neongirl skrev 2021-10-28 11:07:14 följande:

    Haha sambon tyckte att jag gick som en anka igår. Hade gått lite för mycket under dagen så ont både i benen, magen och svanken och vaggade fram när jag gick. :p


    Åh, förstår precis! Jag går som en 80-åring här hemma. :p Jag läste att vagga sig fram är det mest skonsamma sättet att gå på när man har tex foglossning, så vagga på! :D
  • Grapefrukt89
    bananmilkshake skrev 2021-10-28 07:30:40 följande:
    Bula2021 skrev 2021-10-27 22:01:18 följande:

    Eller att sätta sig i bilen! Herregud, har aldrig känt mig mer osmidig!


    Exakt!! Jag har börjat förstå varför gubbar med ölmage cyklar så bredbent också. XD
    Hahahahahah! Yes, nu vet man varför xD
  • neongirl
    bananmilkshake skrev 2021-10-28 11:57:20 följande:
    Åh, förstår precis! Jag går som en 80-åring här hemma. :p Jag läste att vagga sig fram är det mest skonsamma sättet att gå på när man har tex foglossning, så vagga på! :D
    Det där med 80-åring känner jag igen. :D Aha, kanske därför så många gravida vaggar då haha. :)
  • Thewalk
    Bula2021 skrev 2021-10-26 20:15:00 följande:
    SÅ spännande!!! :) Vilken vecka är du i nu?
    Är i v.33 (32+5) nu :)
    Grapefrukt89 skrev 2021-10-27 11:53:13 följande:
    Fint att höra! Det viktigaste är ju att det går framåt för dem. Och din läkare/BM kommer göra allt de kan för att hålla koll och lugna/rådgöra osv. :) Sverige är ett av de säkraste länderna att föda i, så jag tänker vi alla har goda "grundläggande" förutsättningar allihopa <3

    Kul! Då har du ett BF väldigt nära mitt! (jag har 1/12) :) Så spännande! Hoppas du har ro och kan i lugn o ro återhämta dig så mycket du kan medan du väntar på den 3/12.... Din kropp skapar inte bara 1 liv, utan två! <3
    Tack :) Jag känner mig också trygg med sjukvården kring födseln. Vi får ju dessutom extra resurser från start (det är alltid en läkare med och förlöser tvillingar) så det känns tryggt. Dessutom ska jag föda på Östra sjukhuset i Gbg där det finns väldigt mycket expertis i samma byggnad. Så jag är lugn med det.

    Ah vad kul att du också närmar dig bf :D Hoppas du också får chans till återhämtning kommande tid. Jag vilar mig mest hela tiden, men försöker komma ut en sväng varje dag. Mår bäst av det :)
    bananmilkshake skrev 2021-10-28 07:30:40 följande:
    Bula2021 skrev 2021-10-27 22:01:18 följande:

    Eller att sätta sig i bilen! Herregud, har aldrig känt mig mer osmidig!


    Exakt!! Jag har börjat förstå varför gubbar med ölmage cyklar så bredbent också. XD
    Hahaha :) 
    bananmilkshake skrev 2021-10-28 11:57:20 följande:
    Åh, förstår precis! Jag går som en 80-åring här hemma. :p Jag läste att vagga sig fram är det mest skonsamma sättet att gå på när man har tex foglossning, så vagga på! :D
    Relaterar till 80+  jag med :D
  • VirrePirre06

    Svara alla utan att tagga xD men håller med om att gångstilen, att man börjat vagga fram haha. Har idag varit på ul gällande om min moderkaka vuxit med livmoder upp då den varit lågt placerad och den hade nu vuxit upp så jag slipper kejsarsnitt :) Hon kollade även tillväxten och hon beräknade bebis om hon växer som hon ska, kommer väga ca 3,800. Hon ligger 10% över kurvan, väldigt skumt då båda jag och min sambo är 170cm, båda föddes runt vikt på 3000 och ingen i våran familj var speciellt stora heller så ja vad ska man säga hahaha

Svar på tråden BF DECEMBER 2021 - FÖRSTA BARNET