• JosHed

    BIM maj

    Hej!

    Då vårt första försök med barn nummer tre efter ett sent avbrytande i februari resulterade i mens nyss så startar jag en ny BIM tråd för maj! Lägger en BIM-tråd i kommentarerna.

  • Svar på tråden BIM maj
  • Hoppas2022
    JosHed skrev 2021-04-19 17:06:03 följande:

    [quote=81077034][quote-nick]Hoppas2022 skrev 2021-04-19 16:39:23 följande:[/quote-nick]Tack för svar :) Ja, svårt att förklara min situation men fysiskt så känner jag att ägget inte släppt ännu men att det blir av ikväll eftersom jag har ökad mollande värk vilket jag brukar ha fram till ägget släpper. Men äl testet var positivt igår och negativt idag. Vad jag är förvirrad över är om ägget redan släppt eftersom testet är negativt idag? Eller om testet visar negativt samma dag som ägget släpper?[/quot]

    Men det var positivt då? Tyckte jag läste att det inte var riktigt lika starkt som kontrollstrecket och då är det inte positivt. Jag hade starka testet typ hela tiden förra månaden men blev positivt tillslut (starkare än). Så i så fall kanske du hade haft ett starkt test idag om du tagit ett? De kan ju gå upp och ner som sagt så man kan liksom inte utläsa när ett ägg är på G utifrån icke positiva test (stod det på kartongen jag hade).


    Ja, vi får se. Det var nästan exakt som kontrollstrecket men inte exakt lika. Gjorde två test som jag tolka som positiva igår och har har sen gjort två negativa test idag. Men jag ska fortsätta testa en vecka till är dock väldigt säker på äl idag eftersom jag har alla symptom på det.
  • beatum86
    Hoppas2022 skrev 2021-04-19 17:35:39 följande:

    Ja, vi får se. Det var nästan exakt som kontrollstrecket men inte exakt lika. Gjorde två test som jag tolka som positiva igår och har har sen gjort två negativa test idag. Men jag ska fortsätta testa en vecka till är dock väldigt säker på äl idag eftersom jag har alla symptom på det.


    Hej! Jag tycker själv att det är svårt det här med ägglossningstest. Köpte därför cb digital för att ?slippa? tolka eftersom min cykel blivit sig så olik. Men har fortsatt testa starkt tills imorse, då var det negativt. Jag har en försiktig tempstegring och hoppas att det släppt ett ägg denna cykel. Hoppas min temp stigit ytterligare imorgon.

    När man har släppt ett ägg frisätts hormonet progesteron. Progesteron gör att basaltemperaturen stiger med ca 0,3 grader. Om man mäter sin basaltemperatur varje morgon så kan man tydligt se tempstegringen vid ägglossning. Tempstegringen håller sedan i sig tills man får sin mens, eller fortsätter vara hög om man är gravid.
  • Hoppas2022
    beatum86 skrev 2021-04-19 21:15:46 följande:

    Hej! Jag tycker själv att det är svårt det här med ägglossningstest. Köpte därför cb digital för att ?slippa? tolka eftersom min cykel blivit sig så olik. Men har fortsatt testa starkt tills imorse, då var det negativt. Jag har en försiktig tempstegring och hoppas att det släppt ett ägg denna cykel. Hoppas min temp stigit ytterligare imorgon.

    När man har släppt ett ägg frisätts hormonet progesteron. Progesteron gör att basaltemperaturen stiger med ca 0,3 grader. Om man mäter sin basaltemperatur varje morgon så kan man tydligt se tempstegringen vid ägglossning. Tempstegringen håller sedan i sig tills man får sin mens, eller fortsätter vara hög om man är gravid.


    Tack för svar :) Ska börja ta temperaturen då så man får bättre koll. Min cykel har varit sig olik i tre omgångar nu så att inte helt säkert veta när äl pågår är främmande mark för mig.
  • Stjärnhimmeln


    Blir glad när cykeln samarbetar! Gårdagens test överst och dagens test under. Hoppas kroppen släpper ägget snabbt nu bara... 15 dagar till bim... Men misstänker att den ev kommer någon dag tidigare nu isåfall.
  • beatum86
    Hoppas2022 skrev 2021-04-19 22:33:22 följande:

    Tack för svar :) Ska börja ta temperaturen då så man får bättre koll. Min cykel har varit sig olik i tre omgångar nu så att inte helt säkert veta när äl pågår är främmande mark för mig.


    Hoppas att det blir tydligare och att det snart tar sig! :)
  • beatum86
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-20 07:26:33 följande:

    Blir glad när cykeln samarbetar! Gårdagens test överst och dagens test under. Hoppas kroppen släpper ägget snabbt nu bara... 15 dagar till bim... Men misstänker att den ev kommer någon dag tidigare nu isåfall.


    Håller alla tummar och tår!! :)
  • MBL1712
    Stjärnhimmeln skrev 2021-04-20 07:26:33 följande:

    Blir glad när cykeln samarbetar! Gårdagens test överst och dagens test under. Hoppas kroppen släpper ägget snabbt nu bara... 15 dagar till bim... Men misstänker att den ev kommer någon dag tidigare nu isåfall.


    Spännande :)
  • JosHed


    Kan man säga att ägget släppt när man får en sån tempökning efter positivt ÄL-test?
  • Stjärnhimmeln
    JosHed skrev 2021-04-20 22:09:17 följande:

    Kan man säga att ägget släppt när man får en sån tempökning efter positivt ÄL-test?


    Ja det skulle jag vilja påstå :)
  • Stjärnhimmeln


    Åh nu la sig bilden fel ;) men strunt samma. Heeeemska äl känningar igår, så jag har några timmar varje äl. Hoppas innerligen det innebär att ägget släpper nu. Tänkte igår kolla med tempen men av erfarenhet sedan tidigare graviditeter så lyckas jag aldrig med det.. så borde inte försöka.

    Dock stressad över att inte fått till något ?mys? igår pga värken.... får ju så satans ont...
Svar på tråden BIM maj