• Obalem

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • pippi12345
    EmelieE1996 skrev 2021-05-20 21:13:00 följande:

    Är det bara jag som har symptom som kommer och går? Jag har beräknad bf 20/1

    Blir lite orolig när jag läser om er som har massa symptom och det enda jag har är ömma bröst som kommer och går och ingen mens.


    Jag har svullen mage, hugg i livmodern. Hade illamående i början men inte så mkt nu längre. Ömma bröst. Men inget mer stegring på graviditetstest dock. Har bf 25/1
  • norrlanningen123

    Hej, jag hoppar gärna in i denna tråd. BF ~12 januari 2022. Det blir andra barnet.

    Tycker det är lite jobbigt att man med andra barnet får gå på färre kontroller. Man är ju inte mindre orolig andra gången...

  • annaveronika84
    pippi12345 skrev 2021-05-20 17:18:37 följande:

    Hej hej! Har också plussat. Bf 25/1 :)

    Mitt andra barn, har ett barn sedan tidigare som föddes 2010. vill gärna vara med i fb-gruppen :) någon här som är äldre än 35 år? Har hört att det är helt andra regler med ultraljud osv.


    Jag är över 35. Tror att det är lite olika också i olika regioner men här erbjuds vi kub-test i v 13 ungefär.
  • Lilja3389

    Hej på er,

    Kan äntligen också skriva in mig i en gravid grupp =) ett års försök samt ett MA/missfall i v10 i höstas. Har lite svårt att känna glädje ännu. Bokat in privat ultraljud så V8. Sist gång fick vi reda på MA i samband med Ultraljudet. Men är ändå glad att de äntligen är positivt vilket är ett steg framåt =)

    Känner mig helt galet trött, fler som gör de?

  • Lilja3389
    Lilja3389 skrev 2021-05-21 06:41:58 följande:

    Hej på er,

    Kan äntligen också skriva in mig i en gravid grupp =) ett års försök samt ett MA/missfall i v10 i höstas. Har lite svårt att känna glädje ännu. Bokat in privat ultraljud så V8. Sist gång fick vi reda på MA i samband med Ultraljudet. Men är ändå glad att de äntligen är positivt vilket är ett steg framåt =)

    Känner mig helt galet trött, fler som gör de?


    Glömde skriva BF 29/1
  • Onewayticket

    Hoppar in här efter att ha plussat idag. ???? bf 26/1 med andra barnet. :) har bara ont i brösten och de är supertunga. Sist så trodde jag att jag var magsjuk veckan innan plus för min hyperemesis började direkt. Så den här gången börjar iallafall bättre. ?:)

  • Jojjans
    EmelieE1996 skrev 2021-05-20 14:37:50 följande:

    Tack snälla!

    Åh vad kul! :) Vårt barn är 2 år, hur gammal är erat?


    20 månader, så ganska jämngamla :) för oss blir detta exakt sista månaden för att hamna inom 2,5 år mellan barnen och därmed få samma SGI. Men vågar ändå inte gå ner i arbetstid ifall det skulle bli missfall..
  • Jojjans

    Av ren nyfikenhet gick jag tillbaka i min mensapp för att få se i vilken vecka som jag senast fick missfall, innan jag fick min son. Det visade sig vara på äl+23, exakt samma dag som jag är på idag! Dessutom har min molvärk kommit tillbaka med full kraft så nu är det svårt att tänka på annat och springer hela tiden och oroar mig för blod. Kan inte tiden bara gå snabbare så jag slipper oroa mig....

  • mariell94

    Jag är också lite orolig, då har jag inte har så mycket symptom, större och ömma bröst, men inget illamående eller liknande. 

    Jag kan få ett molande, men knappt märkbart då isåfall efter att jag ätit, oftast efter middagen.


    Men annars är det relativt lite aktivitet, som jag märker! 


    Ni som gjort detta innan, har ni några tips för att man ska sluta oroa sig? 


    BF 15/1
  • Jojjans
    mariell94 skrev 2021-05-21 10:16:40 följande:

    Jag är också lite orolig, då har jag inte har så mycket symptom, större och ömma bröst, men inget illamående eller liknande. 

    Jag kan få ett molande, men knappt märkbart då isåfall efter att jag ätit, oftast efter middagen.

    Men annars är det relativt lite aktivitet, som jag märker! 

    Ni som gjort detta innan, har ni några tips för att man ska sluta oroa sig? 


    Jag har inte heller så mycket symptom. Lite tröttare, men jag hade nog inte tänkt på det om jag inte visste att det kommer bli starkare sen. Och molvärk, mycket mildare än mensvärk och känner det inte varje dag. Och så ömma bröstvårtor.

    Men tips för att inte oroa sig har jag inga. Däremot har det hjälpt mig att försöka acceptera att jag inte kan styra över vad som händer. Risken att få missfall blir varken större eller mindre beroende på hur mycket jag oroar mig. Det blir som det blir och det finns inga garantier men DET FINNS EN CHANS faktiskt att det kommer en bebis <3 och den tanken försöker jag glädjas av så mycket det går.

    Men jag kan inte påstå att oron blivit mindre för att man fått barn innan. Snarare kanske tvärt om, man vet vad man förlorar. Men jag har en större acceptans för livet just nu och känner inte samma stress att BLI MAMMA, för det är jag ju redan.
Svar på tråden BF Januari 2022 ????