• Obalem

    BF Januari 2022 ????

    Känns helt galet att jag fick chansen att göra en tråd om att vänta barn!

    Vi väntar första barnet med bf 3 Januari 2022 :D

    Fler med bf Januari 2022 som vill byta lite ord och tankar om den kommande fantastiska resan? <3

  • Svar på tråden BF Januari 2022 ????
  • Stjärnhimmeln

    Alltså detta illamåendet :( blir knäpp! Vecka 13 och det känns som om det aldrig kommer ge sig. Vid tidigare graviditeter dröjde det till runt v 20. Jag vill bli av med det nu. Postafen hjälper knappt så nu ska jag få lergigan istället och hoppas på att få bli människa igen.

  • Rådjuret28
    superbloom skrev 2021-06-30 14:31:39 följande:

    Jag skickade ett meddelande till dig! :) 


    jag blir gärna också inbjuden i gruppen nu :)
  • Jojjans
    superbloom skrev 2021-06-29 14:01:52 följande:

    De flesta av oss är nog på facebook nu! Säg till om du vill gå med, så får vi försöka kommunicera det till hon som är admin för gruppen. :) 


    Jag vill inte vara med i nån facebookgrupp, är bara aktiv här :)
  • NatMar005
    Stjärnhimmeln skrev 2021-06-30 20:08:51 följande:

    Alltså detta illamåendet :( blir knäpp! Vecka 13 och det känns som om det aldrig kommer ge sig. Vid tidigare graviditeter dröjde det till runt v 20. Jag vill bli av med det nu. Postafen hjälper knappt så nu ska jag få lergigan istället och hoppas på att få bli människa igen.


    I hear you! Fick lergigan utskrivet vid midsommar och har äntligen kunnat börja leva litegrann igen. Har däremot fått öka dosen igår och idag för illamåendet trängde igenom trots 2 tab/dag. Hoppas det är tillfälligt bara. Man blir knäpp av att må pyton jämt. Hoppas det hjälper för dig!
  • Bula2021
    Jojjans skrev 2021-06-30 20:35:24 följande:

    Jag vill inte vara med i nån facebookgrupp, är bara aktiv här :)


    Härligt! Då är vi två. Jag fortsätter här tillsvidare iaf :)
  • Bula2021
    Stjärnhimmeln skrev 2021-06-30 20:08:51 följande:

    Alltså detta illamåendet :( blir knäpp! Vecka 13 och det känns som om det aldrig kommer ge sig. Vid tidigare graviditeter dröjde det till runt v 20. Jag vill bli av med det nu. Postafen hjälper knappt så nu ska jag få lergigan istället och hoppas på att få bli människa igen.


    NatMar005 skrev 2021-06-30 20:35:45 följande:

    I hear you! Fick lergigan utskrivet vid midsommar och har äntligen kunnat börja leva litegrann igen. Har däremot fått öka dosen igår och idag för illamåendet trängde igenom trots 2 tab/dag. Hoppas det är tillfälligt bara. Man blir knäpp av att må pyton jämt. Hoppas det hjälper för dig!


    Hur illamående är ni? Så ni kräks? Jag får liksom vallningar av illamående varje morgon/fm men kräks inte, och det är inte superkul. Känner noll intresse för mat på grund av det. Äter nån tugga här och där bara :(
  • Lo908

    Jag stannar också kvar här ett tag till, har tid för inskrivning på måndag nästa vecka och därefter hoppas jag att jag får tid för kub! :)

    Angående vaccin så tänker jag inte ta under tiden jag är gravid, jag hade corona i mars och hoppas jag har ett visst skydd mot det. Men min magkänsla säger att jag inte ska ta vaccin som gravid, men förstår de som tar.

  • superbloom
    Rådjuret28 skrev 2021-06-30 20:33:31 följande:

    jag blir gärna också inbjuden i gruppen nu :)


    Skicka ett meddelande till mig så hjälper jag dig!
  • NatMar005
    Bula2021 skrev 2021-06-30 22:32:01 följande:

    Hur illamående är ni? Så ni kräks? Jag får liksom vallningar av illamående varje morgon/fm men kräks inte, och det är inte superkul. Känner noll intresse för mat på grund av det. Äter nån tugga här och där bara :(


    Jag är riktigt illamående precis hela tiden men får också som vallningar emellanåt och då kräks jag. Innan lergigan så kräktes jag ungefär 2ggr/dag, oftast när jag borstade tänderna eller sköljde munnen efteråt. Men illamåendet har varit sånkraftigt att jag bara kunnat ligga rakt upp och ner, annars har jag kräkts. Fysisk ansträngning och värmen gjorde det värre. Tack och lov var jag sjukskriven from v8 annars hade det aldrig gått.

    Precis som du helt ointresserad av mat.

    Hade jag varit du hade jag provar postafren som är receptfritt på apoteket och om det inte funkar hade jag tagit det med min barnmorska. Hemskt att må pyton!!
  • Stjärnhimmeln
    NatMar005 skrev 2021-06-30 20:35:45 följande:

    I hear you! Fick lergigan utskrivet vid midsommar och har äntligen kunnat börja leva litegrann igen. Har däremot fått öka dosen igår och idag för illamåendet trängde igenom trots 2 tab/dag. Hoppas det är tillfälligt bara. Man blir knäpp av att må pyton jämt. Hoppas det hjälper för dig!


    Usch och fy!! Ja jag håller tummarna att jag också kan få bli lite människa.
Svar på tråden BF Januari 2022 ????