• Ericky

    BF Februari 2022

    Trodde aldrig jag skulle få starta en sådan här tråd, men efter 10 månaders tröstlösa försök har vi nu äntligen plussat! Klart och tydligt på Clearblue digital :) 

    Jag har haft ett jättestort stöd i BIM-trådarna jag varit med i sedan start och vill därför gärna fortsätta hänga på FL med ett nytt gäng för att dela erfarenheter och annat under resans gång :)

    Jag får lite olika resultat på BF-datum. Min app som är mer personifierad säger 5 februari medan sidor på nätet där man kan räkna ut själv säger 30 januari. Väljer att gå efter min app. 

    Gruppen är öppen för alla, men vore kul att höra hur länge ni andra förskt och om det är ert första barn eller ett syskon :)

    Ericky, BF 5 februari 2022, tog sig på 10e försöket och vi väntar vårt första barn

  • Svar på tråden BF Februari 2022
  • Anonym4848

    Ligger alltså i sängen på bilden, den kom åt fel håll.

  • siiimbooo
    Anonym4848 skrev 2021-09-14 15:48:08 följande:

    Åh nej så jobbigt! Ja då sitter vi verkligen i samma båt! Fast inga smärtor här då, tack och lov! Men knappt någon mage (bara liiite när jag ligger ner) och mår exakt som vanligt. Spökveckor, jojo men!

    Kan bjussa på en bild på den obefintliga magen..syns alltså ingenting när jag står upp.


    Jo men exakt.. fokusera inte på storleken på magen! En väninna till mig hade inte mage förrän vecka 28 ungefär och allt var bra med henne!

    På mig syns det rejält (i min mening rejält iallafall). Det är verkligen olika från person till person. Snart har vi båda våra rul och hoppas på det bästa!! kram
  • Anonym4848
    siiimbooo skrev 2021-09-14 17:05:16 följande:

    Jo men exakt.. fokusera inte på storleken på magen! En väninna till mig hade inte mage förrän vecka 28 ungefär och allt var bra med henne!

    På mig syns det rejält (i min mening rejält iallafall). Det är verkligen olika från person till person. Snart har vi båda våra rul och hoppas på det bästa!! kram


    Tack, ja det finns ju de som får mage sent..får hoppas man är en av dem helt enkelt..

    Ja vi får kämpa på nu, håller tummarna för oss alla!
  • Anonym4848

    RUL idag, och allt såg bra ut tack och lov! <3

    Har fortfarande knappt nån mage, syns bara när jag ligger på rygg. Hade dock gått upp 4 kg, det trodde jag inte! Är extremt viktstabil annars så känns helt sjukt.

    Hur går det för er andra?

  • Iväntanpåivf
    Anonym4848 skrev 2021-09-24 16:00:01 följande:

    RUL idag, och allt såg bra ut tack och lov! <3

    Har fortfarande knappt nån mage, syns bara när jag ligger på rygg. Hade dock gått upp 4 kg, det trodde jag inte! Är extremt viktstabil annars så känns helt sjukt.

    Hur går det för er andra?


    Vad härligt att allt såg fint ut. Då är det bara att känna sig hyfsat lugn och njuta av resten :)

    Min mage kom på allvar för typ två veckor sen. Bara sen förra veckan har den blivit mycket tydligare. Är i v21 men på RUL så va bebis en vecka större än normalt. Eftersom vi gjort ivf så justerar man inte BF.
  • siiimbooo
    Anonym4848 skrev 2021-09-24 16:00:01 följande:

    RUL idag, och allt såg bra ut tack och lov! <3

    Har fortfarande knappt nån mage, syns bara när jag ligger på rygg. Hade dock gått upp 4 kg, det trodde jag inte! Är extremt viktstabil annars så känns helt sjukt.

    Hur går det för er andra?


    Vad skönt att höra att det gick bra! Försök njuta nu och om sparkarna inte redan känns ännu sp kanske du känner dem med snart!

    1.5 v kvar till vår RUL, 4 oktober! Längtar så jag spricker!! Hoppas allt ser bra ut!! Tror jag känt någon spark hit o dit, som en bubbla som spricker men går nästan 1 vecka mellan varje så vet inte ens om det är de.. längtar tills man känner det varje dag!
  • Anonym4848
    Iväntanpåivf skrev 2021-09-24 19:59:24 följande:

    Vad härligt att allt såg fint ut. Då är det bara att känna sig hyfsat lugn och njuta av resten :)

    Min mage kom på allvar för typ två veckor sen. Bara sen förra veckan har den blivit mycket tydligare. Är i v21 men på RUL så va bebis en vecka större än normalt. Eftersom vi gjort ivf så justerar man inte BF.


    Ska verkligen göra mitt bästa för att försöka slappna av lite nu!

    Precis, det kommer kanske rätt som det är. Sista,veckan har det hänt en del, men fortfarande bara så jag och sambon ser typ.
  • Anonym4848
    siiimbooo skrev 2021-09-24 21:39:51 följande:

    Vad skönt att höra att det gick bra! Försök njuta nu och om sparkarna inte redan känns ännu sp kanske du känner dem med snart!

    1.5 v kvar till vår RUL, 4 oktober! Längtar så jag spricker!! Hoppas allt ser bra ut!! Tror jag känt någon spark hit o dit, som en bubbla som spricker men går nästan 1 vecka mellan varje så vet inte ens om det är de.. längtar tills man känner det varje dag!


    Tack snälla, ska försöka! Känner absolut ingenting än, men hoppas det kommer igång snart. Har moderkakan i framvägg och nu på rul var hon väldigt lugn därinne så det dröjer väl..

    Åh förstår att du längtar! Känns ju som dagarna kryper fram! Det längtar jag också till, så det blir lite mer verkligt kanske!
  • EliS86
    Anonym4848 skrev 2021-09-24 16:00:01 följande:

    RUL idag, och allt såg bra ut tack och lov! <3

    Har fortfarande knappt nån mage, syns bara när jag ligger på rygg. Hade dock gått upp 4 kg, det trodde jag inte! Är extremt viktstabil annars så känns helt sjukt.

    Hur går det för er andra?


    Men va skönt! Grattis!!

    Jag hade också moderkakan i framvägg med första och det dröjde mycket längre innan jag faktiskt kände något (även ovant med första bebisen). Låter som att allt är precis som det ska :)
  • Muusan

    Hejsan alla ! Är ny här ! I tråden alltså, förstod ju redan när mensen inte kom att jag var gravid så gjorde aldrig ett test, detta är min 4e graviditet och mitt antagligen 5e barn, men man ska aldrig säga aldrig, förra gången fick jag ju två :) mina tvillingar blir 2 år nu i oktober, har inte varit på rul än då jag glömde bort att höra av mig till Mvc så var på inskrivning förra veckan :'D min barnmorska blev så full I skratt och frågade när jag hade gjort mitt test och svarade jag gjorde det dagen före jag skulle in till henne för jag vet dem vill att man gjort ett ju. Enligt app och bm ligger födelsedagtimet runt 25-27 feb. Rätt spännande för har som alla de andra graviditeterna inte känt av att jag är gravid ens, förutom att mensen är borta. Fått kallelse till rul den 8e oktober då får vi se hur många som gömmer sig där inne.

Svar på tråden BF Februari 2022