• Anonym (Ebba)

    Hon tar över min kille

    Vet ej vad jag ska göra. Jag är tillsammans med en man sedan lite mer än fem år som jag planerar att skaffa familj med.

    För snart ett år sedan skaffade han en ny tjejkompis via sin hobby. Tjejen är nyinflyttad i området och bor tillsammans med sin syster, sitt barn och bror samt hans flickvän i ett kollektiv.

    Han berättade för mig att hon kommit fram och sagt att hon och hennes kompis ville spela med honom och hans vän.

    Hon började sedan att fråga om hans nummer. Han gav inte ut det så hon fick hans facebook.

    Hon hör verkligen av sig till honom hela, hela tiden. Köper saker till honom, ber honom om hjälp med olika saker, vill gå ut och jogga med honom, spela tennis, ha skjuts till IKEA då hon ej har körkort, gå ut och sola med honom osv. Nu har hon honom på sociala medier och hans nummer såklart.

    Hon skriver alltid att hon är ute med bästa vännen när hon är med honom och skriver även puss till honom i sms. Jag har ifrågasatt detta när hon var hos oss sist och hon blev sur och sa att hon sa så till alla sina vänner och sa att hon kände sig ovälkommen när jag sa så.

    Hon bjöd över oss på picknick förra helgen, hade bakat en massa så det var trevligt. Jag reagerade på hur mycket hennes barn tydde sig till min sambo hela tiden och han hade en väldigt nära kontakt med barnet. Barnet satt i hans knä hela tiden och ville bli gungad av honom.

    Sist när hon skulle till Ikea fick jag inte följa med för sambon då det skulle bli för trångt med både henne, barnet ocg sakerna om jag skulle följa med.

    Jag blev väldigt sur och tjejen blev då besviken på mig och sa att det skulle gå fort. Vilket det inte gjorde, han kom hem halv tio på kvällen!

    Jag känner att hon tar för mycket plats, något hon inte håller med om. Hon skriver mycket privata saker om sig själv, så fort hon vill säga någonting eller bolla något superprivat smsar hon honom om det.

    Jag tycker att hon är klängig på min kille hela tiden men hon menar att hon inte är det mer än på ett vänskapligt plan. Jag har sagt till min sambo att jag vill att han ska skära ner på vänskapen med henne. Men han blir stressad av att säga nej till henne och slutar nästan alltid med att han ändå behöver åka över en sväng till henne. Det handlar ibland om barnvakt, ibland om att han lovat att träffa med henne, eller lovat att äta hos henne. Jag tycker även att han lägger orimligt stort fokus på hennes liv hela tiden och hennes barn. Exempelvis ringer han upp henne direkt om hon ska hem sent och pratar tills hon är hemma men struntar i om jag går själv.

    Han säger att det är skönt att ha en vän med liknande intressen. Överreagerar jag? Jag önskar att jag fick min sambos fulla fokus.

  • Svar på tråden Hon tar över min kille
  • Anonym (Ebba)

    Tack alla <3 Vi har inte pratat alls mer. Jag skickade att jag vet vad han gjort och han svarade inte. Han kan hämta sina saker i helgen har jag skrivit i alla fall. Allt stöd från tråden har hjälpt mig. Har berättat för några nära vänner.

    Känns så sjukt att han antagligen gjort allt detta för att vara med henne.

  • Anonym (x22)
    Anonym (Ebba) skrev 2021-06-07 18:39:56 följande:

    Tack alla <3 Vi har inte pratat alls mer. Jag skickade att jag vet vad han gjort och han svarade inte. Han kan hämta sina saker i helgen har jag skrivit i alla fall. Allt stöd från tråden har hjälpt mig. Har berättat för några nära vänner.

    Känns så sjukt att han antagligen gjort allt detta för att vara med henne.


    Dina vänner behöver verkligen ställa upp för dig nu. Se till att ta med dig det som är ditt och lägg så lite energi som någonsin möjligt på jubelidioten. Fy fan säger jag bara.

    Har en vän vars fru bedrog honom i 3 år innan det uppdagades när hon ville separera. 3 år har gått sen han fick veta. Han är fortfarande trasig. Hans största problem är att han är för snäll. Det skadar honom själv.

    Så var inte snäll är mitt råd. Var heller inte elak. Behandla honom som luft istället. Inga fler SMS. Dessa ger bara psykopaten näring. Svara inte på hans SMS heller.
  • Anonym (Hedda)
    Anonym (Ebba) skrev 2021-06-07 18:39:56 följande:

    Tack alla <3 Vi har inte pratat alls mer. Jag skickade att jag vet vad han gjort och han svarade inte. Han kan hämta sina saker i helgen har jag skrivit i alla fall. Allt stöd från tråden har hjälpt mig. Har berättat för några nära vänner.

    Känns så sjukt att han antagligen gjort allt detta för att vara med henne.


    Bra gjort av dig!!

    Han är feg som inte kunde vara ärlig, så han vill ju både äta kakan och ha den kvar!!

    Han kommer snart tröttna på den andra och göra samma sak mot henne eller komma krypandes tillbaka till dig, men ta honom inte tillbaka vad han än säger!!

    Du är värd någon bättre!!

    Bra att du har nära vänner att vända dig till!!

    Du kommer att må bättre utan honom även om det känns förjäkligt just nu garanterat!!
  • molly50
    Anonym (Ebba) skrev 2021-06-07 18:39:56 följande:

    Tack alla <3 Vi har inte pratat alls mer. Jag skickade att jag vet vad han gjort och han svarade inte. Han kan hämta sina saker i helgen har jag skrivit i alla fall. Allt stöd från tråden har hjälpt mig. Har berättat för några nära vänner.

    Känns så sjukt att han antagligen gjort allt detta för att vara med henne.


    Bra att du gjorde det.
    Och bra att du har berättat för dina vänner. Du behöver stöd. Vad säger de?

    Jag förstår att det känns sjukt. Men det sjukaste är ju egentligen att han har låtit detta pågå i ett år och erkänner inte ens när du börjar ställa honom mot väggen.
    Var glad att du är av med honom.

    Uppdatera gärna om hur det går. Om han svarar osv.

    Styrkekramar! <3
  • Lione81

    Hej TS!

    Har läst alla din inlägg du gjort : (

    Beklagar det som inträffat.

    Vi får hoppas att verkligheten kommer ifatt ditt ?EX?

    Just nu går han på moln, lär göra det ett tag fram över : (

    Han väljer att lämna tryggheten, stabil relation, familjelivet m.m

    Det kommer en vardag till slut, då deras passion svalnar lite. Är det lika roligt då, när hon kanske börjar kräva det ena och andra. Hon vill det, han det. Så visar det sig att det här var inte vad han trodde.

    Då börjar han tänka rationellt och allt landar i vad han har gjort.

    Det är då din VINST slår in. Då kanske han ångrar sig. Det är då du får din hämnd.

    Tids nog måste dom gå in i dagliga livet, det är då allting visar sig om det fungerar.

    Hans bror var ju ETT jävla ego. Vill inte lägga sig i erat tjafs/bråk. Du ställde en enkel ursäkta uttrycket ?jävla? fråga. Om hans bror sov hos honom.

    Här inne kommer det alltid finns kärlek och stöttningar.

  • Mandel
    Anonym (Ebba) skrev 2021-06-07 18:39:56 följande:

    Tack alla <3 Vi har inte pratat alls mer. Jag skickade att jag vet vad han gjort och han svarade inte. Han kan hämta sina saker i helgen har jag skrivit i alla fall. Allt stöd från tråden har hjälpt mig. Har berättat för några nära vänner.

    Känns så sjukt att han antagligen gjort allt detta för att vara med henne.


    Förstår din smärta, men imponerande att du till slut satte ned foten och sa stopp.

    Önskar dig all lycka till vidare i denna soppa.
    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Drottningen1970
    Anonym (Ebba) skrev 2021-06-06 12:00:10 följande:

    Alltså för att vara helt ärlig vill jag inte göra slut alls... är totalt nollställd över vad han precis sagt.

    Vet inte ens vad paus innebär. Han säger att det kan vara bra för oss att tänka på vad vi vill med relationen och kanske sova ifrån varandra några dagar.

    Kan ju inte annat än att acceptera detta även om allt bara känns upp och ner nu. Jag frågade om man får vara med andra (undrade hur han ser på det - jag ska såklart inte vara det). Då svarade han att han inte vet.


    Men allvarligt. Du förnedrar dig själv så till den milda grad. Du ska inte sitta där och vänta i nån slags fejkpaus. Han har redan valt den andra kvinnan. De har en relation sedan lönge. men han är för feg att erkänna det.

    Nu gör du själv slut. Och säger att du inte är intresserad av nån jävla paus och att han kan sta åt helvete och att du inte tänker låta dig förnedras en enda minut till. Det är den enda du kan göra flr att gå ur denna relation med en gnutta värdighet kvar.
  • Anonym (Ojsan)

    Om det nu bara är vänskap mellan mannen och hans kompis, borde inte hon reagera på att hon orsakar skada i hans relation med dig? Hon vill väl ändå hans bästa som vän.

    Att hon inte ringer upp dig för att snacka och visa sympati visar att hon ville att detta skulle hända.

  • Tecum
    Anonym (Ojsan) skrev 2021-06-08 11:29:49 följande:
    Om det nu bara är vänskap mellan mannen och hans kompis, borde inte hon reagera på att hon orsakar skada i hans relation med dig? Hon vill väl ändå hans bästa som vän.
    Att hon inte ringer upp dig för att snacka och visa sympati visar att hon ville att detta skulle hända.
    Precis min tanke! Vad är hennes roll och ansvar i den uppkomna situationen? Om de bara är vänner borde hon medla och vara tydlig med sin position, i synnerhet då hon också är TS` vän. Hennes tystnad är talande... Dessutom har hon enligt TS en kille utomlands, barnens pappa(?) och hur ska hon hantera det?
Svar på tråden Hon tar över min kille