• Soltjej25

    Vi som försöker bli gravida i Juni/Juli

    Hej!

    Tänker att jag skapar en liten grupp för oss som har BIM i juni och Juli.

    Jag tog ut min kopparspiral den 13 juni, hade ÄL den 15-16. Vi myste på under dessa dagar.

    Hoppas verkligen på ett plus nu, lär kanske inte hända då jag precis tagit ur kopparspiralen men hoppas endå.

    Jag har BIM 30/6.

  • Svar på tråden Vi som försöker bli gravida i Juni/Juli
  • Soltjej25
    evelinagra1 skrev 2021-06-18 18:56:59 följande:

    Ja men då gör jag kanske det då! Åå så pirrig, men vill inte ha för mycket förhoppningar men svårt att inte ha det..


    Jag förstår precis vad du menar!

    Nej man har ju väldigt höga förhoppningar men som du säger så är det jättesvårt att inte ha det.

    Skulle det vara negativt så testa igen om några dagar :)
  • evelinagra1
    Soltjej25 skrev 2021-06-18 19:07:26 följande:

    Jag förstår precis vad du menar!

    Nej man har ju väldigt höga förhoppningar men som du säger så är det jättesvårt att inte ha det.

    Skulle det vara negativt så testa igen om några dagar :)


    Ja jag får göra så!
  • Anonym (79)

    Min mens är sen , bim+5 , neg test. Hade mens 18/5. Den 6/6 fick jag ljusrosa flytningar efter morgonsexet som senare gick över till ljusröd vattningmens, ganska sparsamt, totalt 2,5 dag. Detta var exakt 1 v innan bim.

    Varför kommer inte min mens?!! Kan tillägga att vi hade sex 3 dagar innan äl och 2 ggr på äl dagen.

    Kan det vara så att min äl var senare än jag trott och kanske att befruktningen skett senare och därav neg grav test ?? Är sååå kluven just nu

    Vad tror ni ? Är det kört??

  • Anonym4848
    Soltjej25 skrev 2021-06-18 11:20:08 följande:

    Hur ofta bör man ha sex vid äl för att bli gravida ?

    Känner att vi kanske inte myste ordentligt..

    Myste den 13,14,15,16 och hade äl 15 eller 16..


    Första gången vi plussade låg vi bara en gång den veckan, på den dagen då Äl-test var positivt. Blev tyvärr MA. Nu denna gången låg vi två dagar i rad, dagen med positivt ÄL-test och dagen efter. Så prickar man rätt dag kan det räcka! :)
  • Anonym4848
    Anonym (79) skrev 2021-06-18 20:38:20 följande:

    Min mens är sen , bim+5 , neg test. Hade mens 18/5. Den 6/6 fick jag ljusrosa flytningar efter morgonsexet som senare gick över till ljusröd vattningmens, ganska sparsamt, totalt 2,5 dag. Detta var exakt 1 v innan bim.

    Varför kommer inte min mens?!! Kan tillägga att vi hade sex 3 dagar innan äl och 2 ggr på äl dagen.

    Kan det vara så att min äl var senare än jag trott och kanske att befruktningen skett senare och därav neg grav test ?? Är sååå kluven just nu

    Vad tror ni ? Är det kört??


    Även om det är svårt att vänta, är det ju typ det enda du kan göra. Vänta och testa varje dag ett tag och se.
  • Soltjej25

    Hur mår ni i kroppen just nu?

    Vet inte om jag inbillar mig men det känns väldigt tungt i tjejmagen. Spänner en del. Mår liiiiite illa också. Samt att jag blivit täppt i näsan vilket jag sällan är.

    Vet att det är för tidigt att känna grav symptom men man börjar ju undra lite. Känns liksom obehagligt att ligga på mage då det gör ont.

  • Soltjej25
    Anonym4848 skrev 2021-06-18 20:48:56 följande:

    Första gången vi plussade låg vi bara en gång den veckan, på den dagen då Äl-test var positivt. Blev tyvärr MA. Nu denna gången låg vi två dagar i rad, dagen med positivt ÄL-test och dagen efter. Så prickar man rätt dag kan det räcka! :)


    Åh okej! Hoppas det tog sig!
  • evelinagra1
    Soltjej25 skrev 2021-06-18 21:00:08 följande:

    Hur mår ni i kroppen just nu?

    Vet inte om jag inbillar mig men det känns väldigt tungt i tjejmagen. Spänner en del. Mår liiiiite illa också. Samt att jag blivit täppt i näsan vilket jag sällan är.

    Vet att det är för tidigt att känna grav symptom men man börjar ju undra lite. Känns liksom obehagligt att ligga på mage då det gör ont.


    Just nu har jag egentligen bara ont i brösten, kanske något tröttare än vanligt? Men det är svårt att säga, har även ont i halsen men det beror nog inte på någon graviditet. Tidigare i veckan hade jag lite ont i magen till och från och två kvällar i rad hade jag ont vid blygdbenet?? Vilket jag aldrig haft innan
  • Anonym4848
    Soltjej25 skrev 2021-06-18 21:00:49 följande:

    Åh okej! Hoppas det tog sig!


    Det gjorde det, är i v. 7 :) smygläste här bara och tänkte svara på hur vi gjort.
  • Anonym (79)
    Anonym4848 skrev 2021-06-18 20:54:09 följande:

    Även om det är svårt att vänta, är det ju typ det enda du kan göra. Vänta och testa varje dag ett tag och se.


    Tack

    Ska avvakta med att testa nu, man blir ju helt snurrig av allt testande ha ha. Hoppas på ett + fast det kanske redan är kört
Svar på tråden Vi som försöker bli gravida i Juni/Juli