• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • wimi

    Jag har bim-2. Jag har varit gravid 3 gånger och fött 2 barn. Så tycker mig känna igen brösten. Är nästan säker på att jag är preggers. Tog ett test i morse. Med RFSL test. Jag har aldrig tagit deras innan utan använder testlagrets. Så jag vet inte hur deras skugga bredvid kontrollstrecket ser ut. Men jag ser något där bredvid. Kan likaväl vara spökstreck. Jag väntar någon dag med att testa igen. Syns inte så väl på bild. Men skickar med ändå

  • Anonym (..)
    Pandy13 skrev 2021-09-26 11:01:19 följande:
    Vänta någon vecka efter bim? Alla tester är väl från minst bim, många känner ju tidigare. Sen finns det såklart de som får positivt väldigt sent. Men om du testa o sen får mens så har du ju fått svar. Tror även mensen kan vara lite sen för att man är så spänd, alltså kommer den när man fått ett negativt test. Men du testar såklart när du vill!
    Ja så tänker jag med men jag har inte tänkt så mycket på det precis förrns nu när jag faktiskt ska ha mens, det är nu jag blivit spänd. Fick lite bruna flytningar men mensen har inte kommit igång ännu. Jag blir så rädd för att testa då jag ju vill vara gravid men det känns som att jag ska ha mens när som helst och känt så i snart en vecka så det är nog rätt kört :/.
  • Pandy13
    Anonym (34) skrev 2021-09-26 11:06:45 följande:

    Bim -6 idag, äl + 7 negativt testa tidigt från tent

    Blev nere det är mitt femte försök nu


    Fast det är ju väldigt tidigt att testa! Prova igen närmre bim. Fem försök är inte mycket, så försök hålla modet uppe!
  • Pandy13
    Anonym (..) skrev 2021-09-26 11:52:23 följande:

    Ja så tänker jag med men jag har inte tänkt så mycket på det precis förrns nu när jag faktiskt ska ha mens, det är nu jag blivit spänd. Fick lite bruna flytningar men mensen har inte kommit igång ännu. Jag blir så rädd för att testa då jag ju vill vara gravid men det känns som att jag ska ha mens när som helst och känt så i snart en vecka så det är nog rätt kört :/.


    Inte alls säkert det är kört! Du gör dom du vill, jag själv skulle inte kunna dra ut på lidandet bara ;) Svar får du ju förr eller senare så ser inte poängen i att vänta i onödan.
  • Anonym (..)
    Pandy13 skrev 2021-09-26 13:39:03 följande:
    Inte alls säkert det är kört! Du gör dom du vill, jag själv skulle inte kunna dra ut på lidandet bara ;) Svar får du ju förr eller senare så ser inte poängen i att vänta i onödan.
    Men visst måste man testa med morgonurinen? Det testet jag har är clearblue veckoindikator
  • Pandy13
    Anonym (..) skrev 2021-09-26 13:41:59 följande:

    Men visst måste man testa med morgonurinen? Det testet jag har är clearblue veckoindikator


    Nä det måste inte vara mogornurin, jag har fått plus ändå. Men beror väl lite på när man testar. Innan bim är det kanske bättre med mogornurin. Jag hade testat nu om jag var du, för visst hade du passerat bim med några dagar? Jag fick svagt plus bim -2 med eftermiddagskiss.
  • Anonym (..)
    Pandy13 skrev 2021-09-26 14:26:58 följande:
    Nä det måste inte vara mogornurin, jag har fått plus ändå. Men beror väl lite på när man testar. Innan bim är det kanske bättre med mogornurin. Jag hade testat nu om jag var du, för visst hade du passerat bim med några dagar? Jag fick svagt plus bim -2 med eftermiddagskiss.
    Testade mig..Inte gravid, känns ledsamt. 
  • Pandy13
    Anonym (..) skrev 2021-09-26 15:01:39 följande:

    Testade mig..Inte gravid, känns ledsamt. 


    Jag förstår :( men nu slipper du ju gå runt och hoppas.
  • Anonym (34)

    Clearblue digital vecko - negativt

    Bim -4

    De testerna verkar väl stämma rätt bra?

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida