• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (34)

    Bim + 2 idag, ingen mens, testpaus nu när jag slängt 7 neg tester denna månaden

  • Pandy13
    Anonym (34) skrev 2021-10-04 12:07:31 följande:

    Bim + 2 idag, ingen mens, testpaus nu när jag slängt 7 neg tester denna månaden


    När testade du senast?
  • Anonym (34)
    Pandy13 skrev 2021-10-04 12:32:44 följande:

    När testade du senast?


    Igår bim + 1 neg testa ofta RFSU
  • Pandy13

    Var på vul idag och såg en liten korv med ett tickande hjärta :) Blev flyttad från 7+0 till 7+4. Alla dagar räknas nu, haha!

  • Anonym (34)

    Bim + 3 negativt ingen mens

    Har jag hamnat i klimakteriet el vad händer med min kropp?

  • Anonym (..)
    Anonym (34) skrev 2021-10-05 18:11:20 följande:

    Bim + 3 negativt ingen mens

    Har jag hamnat i klimakteriet el vad händer med min kropp?


    Mensen kan diffa några dagar hit och dit kanske extra mycket om man spänner sig. Sedan vi började försöka har min mens kommit den dagen den skulle en gång, resten kom den några dagar senare än jag trodde och jag antar att det har att göra med att jag så gärna vill bli gravid. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Kersti) skrev 2021-09-06 18:38:31 följande:

    Ja, jag rekommenderar inte den att skaffa barn sent, absolut inte efter 35 års ålder.

    Tråkigt att vissa tar det som att man vill bråka och på något sätt hyser ett personligt agg mot gruppen äldre mammor. Så är inte fallet. Som jag skrev anser jag dock att fenomenet är sorgligt att man aktivt försöker skaffa barn sent och uppmuntrar andra till detta i kombination med att förneka de risker som finns istället för att avklara detta tidigare eller åtminstone inte uppmuntra andra att vänta.

    Jag vill helst inte gå in på vad jag arbetar med. Jag kan dock säga så mycket som att jag själv har forskat och disputerat i reproduktionsmedicin och jag anser bara att det är fel att med all den kunskap som finns idag trots detta sitta och hävda motsatsen.


    Du skrev i ett tidigare inlägg att du är utbildad inom ämnet. Vad är din utbildning?

    Ingen läkare eller barnmorska skulle avråda ifrån en graviditet vid 35 års ålder av enbart åldersskäl så när du gör det så är det utifrån din egen syn på graviditet och ålder och inte utifrån din påstådda utbildning och eventuella profession i yrket som du gör det.

    Du avslöjar dig själv. Du har knappast någon utbildning i ämnet.
  • Anonym (34)
    Anonym (..) skrev 2021-10-05 19:02:37 följande:

    Mensen kan diffa några dagar hit och dit kanske extra mycket om man spänner sig. Sedan vi började försöka har min mens kommit den dagen den skulle en gång, resten kom den några dagar senare än jag trodde och jag antar att det har att göra med att jag så gärna vill bli gravid. 


    Den har aldrig gjort det på mig innan

    Detta var första gången på 34 år som den var 4 dagar sen

    Jsg funderar på om något är fel detta blir mitt sjätte försök
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida