• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Anonym (38)
    Madelen21 skrev 2021-10-25 14:05:06 följande:

    Är jätteledsen just nu och bara gråter. Känner mig fruktansvärt gråtmild hela dagarna. Tårarna bara forsar på mina kinder. Brukar inte vara såhär????????


    Åh så tråkigt, men du har ju ändå starka symptom så kanske du kan ta ett nytt imorgon på morgonurinen när komcentrationen är högre?
  • Anonym (38)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2021-10-25 14:37:03 följande:

    tvärt om, musklerna drar ihop sig och ger spermierna en skjuts på vägen fram :) för oss tog det 9 eller 10 månader med första trots användning av äl-test så det kan ta sin lilla tid ändå. Rätt ägg med rätt spermie som ska fästa i en lagom tjock slemhinna osv... så det är en del som måste funka för att det ska bli något.


    Aha ja men alla mår ju bättre med lite extra hjälp på vägen så vi får jobba på en orgasm också! Haha

    Ja, det är ju många parametrar som skall funka, vi är båda förväntansfulla över att börja försöka och bara att hoppas och be för att det blir bebis <3

    Jag har börjat äta folsyra och hoppas det ska hjälpa på vägen dit också :)
  • Anonym (..)
    Madelen21 skrev 2021-10-25 11:13:45 följande:
    Ja när jag fått mina tidigare barn så blev " alla" i ens närhet gravid utom en själv.... så ruskigt jobbigt.

    Ska strax ta en promenad till stan och kika så ska då på apoteket. Idag ska jag och killen dessutom hämta ut våra förlovningsringar????
    Madelen21 skrev 2021-10-25 12:46:47 följande:

    Kan man ta digitalt test utan morgon urin???


    Ja, om det är runt Bim eller efter. Jag har dock alltid väntat ett tag med att testa, alla gånger utom en kom mensen 1-2 dagar senare än jag trodde det var Bim.
    Madelen21 skrev 2021-10-25 14:05:06 följande:


    Är jätteledsen just nu och bara gråter. Känner mig fruktansvärt gråtmild hela dagarna. Tårarna bara forsar på mina kinder. Brukar inte vara såhär????????
    Vad tråkigt :/. 

    Jag tror jag kommer få mens när som. Har också symptom men har läst att det kan vara exakt samma symptom som vid mens..


  • Anonym (S)

    Följer tråden. Är 38, aldrig varit gravid men försöker nu. Har precis köpt ägglossningstest för första gången för att vara säker på att pricka in rätt dagar. Längtan har aldrig varit så stor!

  • Anonym (38)
    Anonym (S) skrev 2021-10-25 23:35:58 följande:

    Följer tråden. Är 38, aldrig varit gravid men försöker nu. Har precis köpt ägglossningstest för första gången för att vara säker på att pricka in rätt dagar. Längtan har aldrig varit så stor!


    Så roligt! Förstår din längtan!! Då är vi i samma ålder och ska börja på första! När har du nästa äl ungefär?
  • Pandy13
    Anonym (S) skrev 2021-10-25 23:35:58 följande:

    Följer tråden. Är 38, aldrig varit gravid men försöker nu. Har precis köpt ägglossningstest för första gången för att vara säker på att pricka in rätt dagar. Längtan har aldrig varit så stor!


    Kul! :) Hoppas det går snabbt!
  • Madelen21

    To



    Tagit ett nytt graviditetstest nu på morgonen som ser ut såhär. Känner mig illamående å ont i ländryggen väldigt trött.

  • Anonym (38)

    Det är lite suddigt men visst ser det ut att vara positivt!!

  • Pandy13
    Madelen21 skrev 2021-10-26 09:08:59 följande:

    To

    Tagit ett nytt graviditetstest nu på morgonen som ser ut såhär. Känner mig illamående å ont i ländryggen väldigt trött.


    Lite suddig bild, ser ut att vara två streck lite högre upp.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida