• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • pandarinen

    Ja i år ska det komma massor med pluss i denna tråden.

    Jag väntar fortfarande på ett pluss för denna cykel. Om jag hade älgubbe en torsdag å fredag föe två veckor seda så borde jag ju haft äl senast lördagen. Alltså borde jag väl vara på bim +1 idag. Kanske bim. Men jag känner ingen som helst antydan på att mens är på G men jag känner mig inte gravid heller och testet i fredags visade negativt.

    Samtidigt blir jag galen på min lutefas, för två gånger har den spelat spratt å jag har fått mens på bim +9. Någon som vet vad det beror på? Dett trots äl utslag på dag 14/15 efter mens.

    Och påverkar lutefasen när man ska ta gravidtest?

  • Anonym (..)

    Har inte skrivit här i tråden på väldigt länge men nu har jag äntligen plussat!! Gravid i vecka 5-6, kan inte förstår att det är sant. Tog sig på sjätte försöket. 

  • Anonym (34)
    pandarinen skrev 2022-01-02 13:42:44 följande:

    Ja i år ska det komma massor med pluss i denna tråden.

    Jag väntar fortfarande på ett pluss för denna cykel. Om jag hade älgubbe en torsdag å fredag föe två veckor seda så borde jag ju haft äl senast lördagen. Alltså borde jag väl vara på bim +1 idag. Kanske bim. Men jag känner ingen som helst antydan på att mens är på G men jag känner mig inte gravid heller och testet i fredags visade negativt.

    Samtidigt blir jag galen på min lutefas, för två gånger har den spelat spratt å jag har fått mens på bim +9. Någon som vet vad det beror på? Dett trots äl utslag på dag 14/15 efter mens.

    Och påverkar lutefasen när man ska ta gravidtest?


    Äter du rosenrot el vaccinerade dig nyligen?
  • pandarinen
    Anonym (..) skrev 2022-01-02 15:19:53 följande:

    Har inte skrivit här i tråden på väldigt länge men nu har jag äntligen plussat!! Gravid i vecka 5-6, kan inte förstår att det är sant. Tog sig på sjätte försöket. 


    Grattis! Vad roligt!
  • pandarinen
    Anonym (34) skrev 2022-01-02 17:38:06 följande:

    Äter du rosenrot el vaccinerade dig nyligen?


    Inget av det. Nu i em kom mensen, så bim var nog idag då...
  • Pandy13
    Anonym (..) skrev 2022-01-02 15:19:53 följande:

    Har inte skrivit här i tråden på väldigt länge men nu har jag äntligen plussat!! Gravid i vecka 5-6, kan inte förstår att det är sant. Tog sig på sjätte försöket. 


    Men va kul, grattis!! Då är ni en till nästa nyår då ;)
  • Anonym (..)
    pandarinen skrev 2022-01-02 17:39:04 följande:
    Grattis! Vad roligt!
    Pandy13 skrev 2022-01-02 17:48:47 följande:
    Men va kul, grattis!! Då är ni en till nästa nyår då ;)
    Tack så mycket! Är svårt att ta in bara, kändes exakt som att jag skulle ha mens. Är lite orolig bara för jag/i var jättesjuka under tiden ägget måste fäst i livmodern och även en vecka efter det, alltså runt jul. Tog en massa smärtstillande för att må så bra som möjligt pga jul och antog att mensen var sex eftersom vi var så sjuka. Jag ska försöka få ett vul om några veckor för ifall det finns hjärtslag har jag läst att det brukar gå bra, hoppas! Jag är ganska gammal så jag var osäker på om det skulle gå, kanske är sista chansen för mig. 

  • Anonym (Babymakeing)
    Anonym (..) skrev 2022-01-02 21:58:18 följande:

    Tack så mycket! Är svårt att ta in bara, kändes exakt som att jag skulle ha mens. Är lite orolig bara för jag/i var jättesjuka under tiden ägget måste fäst i livmodern och även en vecka efter det, alltså runt jul. Tog en massa smärtstillande för att må så bra som möjligt pga jul och antog att mensen var sex eftersom vi var så sjuka. Jag ska försöka få ett vul om några veckor för ifall det finns hjärtslag har jag läst att det brukar gå bra, hoppas! Jag är ganska gammal så jag var osäker på om det skulle gå, kanske är sista chansen för mig. 


    Ägget har ofta större möjlighet att fästa när immunförsvaret är nedsatt :)

    Är det Ipren och /eller Alvedon du tagit?

    Grattis till pluset och håller tummarna att allt går bra :)
  • Anonym (..)
    Anonym (Babymakeing) skrev 2022-01-02 22:34:51 följande:
    Ägget har ofta större möjlighet att fästa när immunförsvaret är nedsatt :)

    Är det Ipren och /eller Alvedon du tagit?

    Grattis till pluset och håller tummarna att allt går bra :)
    Ja det var precis samma sak när jag var gravid med första barnet, även då tog jag medicin som inte ska vara bra. Jag tog Alvedon och treo.... Läst att man inte ska ta treo om man planerar barn eller är gravid, fast att man framförallt inte ska ta det de sista tre månaderna. Kan inte göra så mycket åt situationen.  Ska ringa kvinnohälsan imorn för det känns inte så bra.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida