• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-18 12:10:11 följande:

     


    Aha okej, shit att det gick så fort ändå efter du började med det, häftigt. 


    36,7 hade jag imorse, var tvungen att ta om två gr.. kanske har någon infektion el något som gör att tempen-mensen är sen.. får se vad tempen är på imorn.. suck säger jag bara. 


    Ja, men det var ju verkligen för högt för att äl inte skall ha inträffat! Kan den ha kommit så sent som cd 27? Och kan det isf ha tagit sig? Klarspråk; förekom det något hanky panky därikring? Drömmer
  • Nyponet01

    Hej igen. Har försökt läsa på lite om Cover linjen och om jag fattat rätt får man fram den dom 10 första dagarna. Högsta tempen under dom dagarna +0,1 blir cover line? Kan jag förstått rätt? 
    Och efter ägglossningen ska man inte dimpa under den, utom möjligen när ägget fäster, men sen stiga över igen och hålla sig ovanför ifall man är gravid?
    Stämmer det?

  • Brallans
    Symetrical skrev 2022-04-18 13:23:23 följande:
    Ja, men det var ju verkligen för högt för att äl inte skall ha inträffat! Kan den ha kommit så sent som cd 27? Och kan det isf ha tagit sig? Klarspråk; förekom det något hanky panky därikring? Drömmer

    Ja ellerhur, därför är jag lite inne på att det kanske är något som är lite galet med mig, haha nä inget sådant alls.. känns sjukt otacksamt att säga det men vi provade endast runt CD12 sen bangade jag ur med försök då jag började tänka på eventuell bebis i dec så ville jag hellre vänta.. nu står jag dock här men någon dålig karma jag fått för att ha tänkt så då kroppen helt verkar ha ballat ur.. :( 

  • Brallans
    Nyponet01 skrev 2022-04-18 15:16:06 följande:

    Hej igen. Har försökt läsa på lite om Cover linjen och om jag fattat rätt får man fram den dom 10 första dagarna. Högsta tempen under dom dagarna +0,1 blir cover line? Kan jag förstått rätt? 
    Och efter ägglossningen ska man inte dimpa under den, utom möjligen när ägget fäster, men sen stiga över igen och hålla sig ovanför ifall man är gravid?
    Stämmer det?


     


    Hoppas experterna svarar jag är endast en glad nybörjare så vågar inte uttala mig direkt :) 

    De enda jag kunde utläsa sist jag var gravid när jag tempade var att den gick stadigt uppåt i g och den var inte alls lika hoppig, däremot har jag sett grafer på FF som kan se ganska olika ut vid graviditeter :) 

  • Minaälsklingar

    Sådär då kom tant röd som en klocka, men det visste jag ju redan att den skulle eftersom jag testat negativt i veckan.
    Nya tag!

    Nästa bim som det ser ut just nu, fredagen den 13 maj.
    Hoppas dock på tur istället för otur!

    Ska till gyn om en vecka och kolla upp mig också så jag inte har någon infektion eller nått efter min förra graviditet eftersom jag har haft konstigt ont i bäcknet och magen så det ska bli skönt att äntligen få kollat det så man i alla fall vet att inget är fel.

  • Anonym (..)

    Har inte skrivit här på länge då jag fick missfall senaste gången. Är nu gravid igen i vecka 6 :). Väldigt glad men samtidigt orolig. Fick missfall i denna veckan, 5+2 närmare bestämt. Är 37 så hoppas verkligen det får vägen denna gång!

  • Brallans
    Minaälsklingar skrev 2022-04-18 19:37:15 följande:

    Sådär då kom tant röd som en klocka, men det visste jag ju redan att den skulle eftersom jag testat negativt i veckan.
    Nya tag!

    Nästa bim som det ser ut just nu, fredagen den 13 maj.
    Hoppas dock på tur istället för otur!

    Ska till gyn om en vecka och kolla upp mig också så jag inte har någon infektion eller nått efter min förra graviditet eftersom jag har haft konstigt ont i bäcknet och magen så det ska bli skönt att äntligen få kollat det så man i alla fall vet att inget är fel.


    Håller tummarna för dig :) 

    Vad bra att du går och kollar, låter väldigt jobbigt att går runt och ha ont :( 
  • Symetrical
    Minaälsklingar skrev 2022-04-18 19:37:15 följande:

    Sådär då kom tant röd som en klocka, men det visste jag ju redan att den skulle eftersom jag testat negativt i veckan.
    Nya tag!

    Nästa bim som det ser ut just nu, fredagen den 13 maj.
    Hoppas dock på tur istället för otur!

    Ska till gyn om en vecka och kolla upp mig också så jag inte har någon infektion eller nått efter min förra graviditet eftersom jag har haft konstigt ont i bäcknet och magen så det ska bli skönt att äntligen få kollat det så man i alla fall vet att inget är fel.


    Låter som en klok idé. Better to be safe than sorry! :)

    Då har vi typ samma bim! Om min cykel blir samma som förra har jag bim 12-13/4 Solig
  • Symetrical
    Anonym (..) skrev 2022-04-19 08:01:54 följande:

    Har inte skrivit här på länge då jag fick missfall senaste gången. Är nu gravid igen i vecka 6 :). Väldigt glad men samtidigt orolig. Fick missfall i denna veckan, 5+2 närmare bestämt. Är 37 så hoppas verkligen det får vägen denna gång!


    Håller tummarna att det går vägen den här gången då! Hjärta
  • Symetrical
    Brallans skrev 2022-04-18 16:00:30 följande:

    Ja ellerhur, därför är jag lite inne på att det kanske är något som är lite galet med mig, haha nä inget sådant alls.. känns sjukt otacksamt att säga det men vi provade endast runt CD12 sen bangade jag ur med försök då jag började tänka på eventuell bebis i dec så ville jag hellre vänta.. nu står jag dock här men någon dålig karma jag fått för att ha tänkt så då kroppen helt verkar ha ballat ur.. :( 


    Hahaha. Kan ändå förstå den känslan xP 
    Äh, du har förhoppningsvis bara en knasig cykel nu, sen på banan igen! Bebis 2023, here we come! ;)

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida