• mamma8212

För oss 35+ som försöker bli gravida

Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

Vore kul om vi var fler!

• Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • MalinJ
    Anonym (Första) skrev 2022-12-25 20:04:05 följande:

Hoppas också! Är 37 och hat aldrig varit gravid. Tog ut min hormonspiral i oktober, för har nu äntligen träffat rätt man. Är dock så orolig att det är för sent. Äl +5 (testade inte utan uppskattat på men förra cykel) och vi fick till det varje dag förra veckan. Bröstvårtorna ömmar lätt vilket de gör före mens så tänker att det kanske inte betyder något. Känner ev av lite värk runt äggstockarna, speciellt på höger sida, men tänker att det bara är inbillning för att jag så gärna vill att det blir något. 

Tror inte det är försent, jag är 36 och vi försöker få vårat första också. Men det verkar inte riktigt vilja sig för oss då jag har två missfall på raken 😔

Tror det är det som sitter i så hårt för min del, och därför jag blir sånt vrak runt den här tiden. Usch!

Jag säger det bara, börja testa dig och tempa så får du en bättre koll på när du har ägglossningen, jag har själv nyss börjat tempa så är nu på det området men testar mig varje månad med stickor som jag köper till min CB fertilitetsimoniter. Bästa köp jag gjort!

Hoppas det går bra fö dig 😃
  • Anonym (Första)

MalinJ skrev 2022-12-25 20:36:37 följande:
    Tror inte det är försent, jag är 36 och vi försöker få vårat första också. Men det verkar inte riktigt vilja sig för oss då jag har två missfall på raken 😔
    Tror det är det som sitter i så hårt för min del, och därför jag blir sånt vrak runt den här tiden. Usch!
    Jag säger det bara, börja testa dig och tempa så får du en bättre koll på när du har ägglossningen, jag har själv nyss börjat tempa så är nu på det området men testar mig varje månad med stickor som jag köper till min CB fertilitetsimoniter. Bästa köp jag gjort!
    Hoppas det går bra fö dig 😃
    Åh så tråkigt att höra om missfallen!! Förstår att det skapar mycket stress. Hoppas att det blir för dig snart 😀
    Har inte behövt tempa eller testa, vi har sex nästan varje dag ändå. Funderar mer på hur min fertilitet är så idag beställde jag ett själv-test. Har läst om q10 enzym som verkar fungera bra för fertiliteten så funderar på att beställa det också. Någon som har testat något svar detta?
  • Anonym (Första)

Lyckades visst inte citera, allt kom som en text  

• Hannis1983

Symetrical: Ja det fick jag, men enligt testat ska då ÄL vara 24-48 timmar efter det så det är ju stört omöjligt att det stämmer då. Ja det kan jag ju göra kanske, jag hade ÄL på cd 15 förra månaden kan det spela in?

• MalinJ

Nu kunde inte jag citera igen men jag kör med Q10 nu också men bara använt det i kanske 2v, så inte så lång tid.

• Anonym (Första)
    MalinJ skrev 2022-12-25 22:44:21 följande:

Nu kunde inte jag citera igen men jag kör med Q10 nu också men bara använt det i kanske 2v, så inte så lång tid.

Kul att höra att någon annan också börjat med det.
  • Symetrical
    Anonym (Första) skrev 2022-12-25 20:04:05 följande:

Hoppas också! Är 37 och hat aldrig varit gravid. Tog ut min hormonspiral i oktober, för har nu äntligen träffat rätt man. Är dock så orolig att det är för sent. Äl +5 (testade inte utan uppskattat på men förra cykel) och vi fick till det varje dag förra veckan. Bröstvårtorna ömmar lätt vilket de gör före mens så tänker att det kanske inte betyder något. Känner ev av lite värk runt äggstockarna, speciellt på höger sida, men tänker att det bara är inbillning för att jag så gärna vill att det blir något. 

Välkommen hit! 😀
    Skulle våga påstå att det är väldigt få 37-åringar som det är för sent för, så det kommer säkert gå vägen för er med ✊🏼☺️

Har ni sex så ofta tycker jag inte att du behöver ta ältest, ifall du inte har samma fetisch (att kissa på stickor av diverse slag) som vissa av oss andra här inne 😜 men att tempa är bra att göra för att bekräfta att man ens har äl. De flesta som har regelbunden mens har det, men faktiskt inte alla och när man är lite äldre vill man kanske helst veta det asap så att man i såna fall kan söka hjälp 😊

• Nyponet01

Jag får deppa ihop så här efter Jul Rynkar på näsan Kroppen och äl test ljög som fan för mig Rynkar på näsanRynkar på näsan Har inte haft så tydliga äl symptom någonsin tror jag och tempen gick upp ordentligt. På julaftons morgon 36,7. Och så plötsligt gick det ner till 36,1 igår och idag 35,8. 😫 Så kroppen misslyckades totalt. Inga som helst känningar på något varken igår eller nu. Ger upp! 

• Symetrical
    Hannis1983 skrev 2022-12-25 21:14:21 följande:

Symetrical: Ja det fick jag, men enligt testat ska då ÄL vara 24-48 timmar efter det så det är ju stört omöjligt att det stämmer då. Ja det kan jag ju göra kanske, jag hade ÄL på cd 15 förra månaden kan det spela in?

Enligt de flesta ältest släpper ägget 12-48 timmar efter positivt test, så tror att det är därför ff ibland sätter ut äl samma dag som positivt test. För mig har det stämt många månader, att jag fått positivt test på morgonen och sen har ägget släppt på kvällen och tempen ökat dagen därpå. Dock tror jag inte det är fallet för dig nu, med tanke på att du hade fertilt sekret även cd 17 plus att du själv kände det som att ägget släppte då. Jag känner också väldigt tydligt (på sekret, smärta och tappens läge) när mitt ägg släpper. Ff har satt ut preliminär äl för mig nu i fredags, men jag vet att ägget inte släppte förrän igår, så om den inte flyttar min äl om ett par dagar kommer jag själv gå in och ändra lite parametrar för att få den dit jag vill! 😈
  • Symetrical

Som sagt var väldigt säker på att äl inföll igår (vilket jag tror att ff också kommer inte så småningom) men man måste ju bara älska dagens tempökning 🥳

Hur går det för er andra som ligger längre fram? Vill se massa grafer! 😇 Och ni som inte haft äl än; hur ligger landet hos er? Verkar det närma sig lansering? 😁

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida