• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • 82lindis

    Dags för äl här igen.

    Precis som förra månaden fick jag fast gubbe på cb på dag 8. Det var cirklar i 3 dagar, sen direkt fast vilket var igår.
    Testat samtidigt med stickor. Hade igår ett knappt synligt streck på vanlig sticka. Idag knappt inget alls.
    Kan jag ha missat alltihop under natten tro?? 🤔🤔

  • Anonym (..)
    82lindis skrev 2023-01-19 08:21:57 följande:

    Dags för äl här igen.

    Precis som förra månaden fick jag fast gubbe på cb på dag 8. Det var cirklar i 3 dagar, sen direkt fast vilket var igår.
    Testat samtidigt med stickor. Hade igår ett knappt synligt streck på vanlig sticka. Idag knappt inget alls.
    Kan jag ha missat alltihop under natten tro?? 🤔🤔


    Möjligt men då har du ju chansen idag, finns ju chans ca ett dygn efter. 

    För mig funkar inte alltid älstickor. vet inte vad det beror på, om jag dricker för mycket vätska eller testar för sällan/fel tider. Om man vet ungefär när man brukar ha äl kanske det bästa är att köra på hela den veckan. 
  • Brallans
    Cocachins skrev 2023-01-19 00:23:04 följande:
    Som nybliven tempare så försöker jag för glatta livet tyda dina grafer men känner att jag blir rätt snurrig.. hahah men kanske man kan tolka som att när du är gravid håller sig tempen uppe efter dag 22 och att din förra cykel var lite kort? Och nu är tempen lite hoppig? Vilken analys va haha
    Haha, ja de gångerna jag varit gravid så har tempen generellt varit snäppet högre men skillnaden som du säger att äl+10 så dyker inte tempen, standard för mig när jag inte varit gravid är att tempen går neråt på äl+10. det är därför jag typ aldrig hinner ta något grav test för min temp hinner gå ner, ekonomiskt ja tråkigt ja :) 

    Hur går det för dig?
  • Brallans
    Cocachins skrev 2023-01-19 00:26:17 följande:
    Men åh jaha, det är ju goda nyheter att det kanske är testen som är skit, för här har jag gått och trott att jag var en låg LH-hormonare som får så svaga utslag. Har absolut beställt testen från grviditetskollen? synd bara att jag fortfarande har ca 1 miljon stickor kvar av dom hehe
    Jag använde med gravidkollens äl tester först och fick aldrig fullt utslag, sen när jag bytte vart det stor skillnad. 

    Jag köpte med ett gäng som jag använde upp för man kunde ju ändå se peaken ändå, de i kombo med tempningen räckte gott.

    Nu har jag babyplans och de är mycket tydligare för mig iaf :) 
  • Symetrical
    Snorkfrökenhär skrev 2023-01-18 10:15:30 följande:

    Såhär ser det ut, jag tycker ÄL skedde dag 24 och appen dag 25, stegringen är ju minimal mellan de dagarna men i kroppen kändes det som att ÄL skedde dag 24. Hoppas bara att vi legat nog 😆


    Jag tror att det nog släppte natten mellan cd 24 och 25 och att tempen därför inte hunnit upp mer. Förskolestart även varför du inte hade älkänningar på cd 25 😊
    Tror absolut att ni legat nog! 1-2 dagar innan äl är ju perfekt 👌🏼
  • Symetrical
    Cocachins skrev 2023-01-19 00:26:17 följande:
    Men åh jaha, det är ju goda nyheter att det kanske är testen som är skit, för här har jag gått och trott att jag var en låg LH-hormonare som får så svaga utslag. Har absolut beställt testen från grviditetskollen? synd bara att jag fortfarande har ca 1 miljon stickor kvar av dom hehe
    Men då har du svaret där! Bara att använda upp möget. Nu har du ju ändå lärt dig vad som är positivt enligt de rövstickorna 😜
  • Symetrical
    Brallans skrev 2023-01-18 10:01:15 följande:
    Idag hoppade den upp till 36,6 så jag fick tillbaka min äl på CD13 Skrattande så nu hoppas jag tempen slutar tjafsa med mig framöver.
    Så skönt! 😅 Posta gärna grafen. Börjar få abstinens 🤪

    Här fick vi inte till det igår, mannen lovade lite bolibompasex idag istället innan han ska iväg, men tempen var till min förvåning och förskräckelse betydligt högre imorse! 🤥 Har dock fortfarande känningar, fertilt sekret och öppen tapp, så hoppas att den höga tempen bara var en tillfällighet. Min kropp säger att äl är ett par dagar bort, men vem vet!? Är på Cd 15 idag och förra cykeln på letrozol fick jag äl då.
    To be continued 🙄
  • Snorkfrökenhär
    Symetrical skrev 2023-01-19 10:50:09 följande:
    Jag tror att det nog släppte natten mellan cd 24 och 25 och att tempen därför inte hunnit upp mer. Förskolestart även varför du inte hade älkänningar på cd 25 😊
    Tror absolut att ni legat nog! 1-2 dagar innan äl är ju perfekt 👌🏼
    Det hade jag aldrig kommit på att tänka att det kan ha varit så, att det släppt under natten. Spelar ju ingen roll men då blir man iaf lite mer klok på både tempen och kroppen Tungan ute  Önskar jag vore lite mer chill som när jag var yngre och inte funderade så förbaskat på allt, men då kändes det som jag hade all tiden i världen också, haha. 
  • Phozie

    Dag 3 med en mens som inte riktigt beter sig som vanligt, det är mycket mindre än det brukar. Så jag kanske inte hade nån riktigt bra ÄL den här månaden?

    Men nu kör jag med både Rosenrot & Q10 som extra tillskott denna månad, vanligtvis äter jag bara Folsyra, Omega 3 & D-vitamin varje dag samt Magnesium varannan dag och & Zink nån gång i veckan.

Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida