• mamma8212

    För oss 35+ som försöker bli gravida

    Jag har tre barn sen innan, försöker få ett fjärde. Fyller 39 i år, min minsta blir snart 4. Är inne på tredje försöket med bim i augusti :) Jag fick komplikationer vid min senaste förlossning som kan göra att det är svårare denna gången.. Innan har jag blivit gravid väldigt lätt.

    Vore kul om vi var fler!

  • Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida
  • Alvedon83

    Mensen är över och nu börjar försök nr 10, jag trodde det var försök 11 men hade visst räknat fel så får göra försök nr 10 två gånger😅
    Hoppas på tur denna gång👍😊 beräknad äl 16/11

  • pandarinen

    Försökt nu i tre år, min man vill inte mer, vi har en fantastisk son och stundvis tänker jag fördelarna med att ha ett barn, att jag kan lägga all fokus, kärlek, pengar, enegi på honom. Men det är också en djup sorg att han aldrig kommer få ett syskon, att vi bara kommer vara tre, att han inte har något syskon att dela upplevelser med, ägglossning idag och min man vill inte. Även om jag mer eller mindre gett upp senaste månaderna och börjat acceptera gör det så ont att missa denna chans. Tänk, ränk om det är idag jag hade kunnat bli gravid...

  • Syskonförsök

    Åh 💔 förstår dig helt. Min man höll på att ge upp innan vi blev gravida. det är tufft med nederlag efter nederlag. Ni kan inte komma överens om att försöka släppa lite på hetsen att de ska bli bebis och bara istället mysa när de KAN bli något men vara nöjda om de inte blir? (Du kan ju hetsa allt du vill men kanske får göra de utan honom lite). Jag la upp det så för mannen och han böjde sig och kände väl själv att de är trist att missa ifall att! 


    pandarinen skrev 2023-11-09 19:43:38 följande:

    Försökt nu i tre år, min man vill inte mer, vi har en fantastisk son och stundvis tänker jag fördelarna med att ha ett barn, att jag kan lägga all fokus, kärlek, pengar, enegi på honom. Men det är också en djup sorg att han aldrig kommer få ett syskon, att vi bara kommer vara tre, att han inte har något syskon att dela upplevelser med, ägglossning idag och min man vill inte. Även om jag mer eller mindre gett upp senaste månaderna och börjat acceptera gör det så ont att missa denna chans. Tänk, ränk om det är idag jag hade kunnat bli gravid...


  • Alvedon83
    pandarinen skrev 2023-11-09 19:43:38 följande:

    Försökt nu i tre år, min man vill inte mer, vi har en fantastisk son och stundvis tänker jag fördelarna med att ha ett barn, att jag kan lägga all fokus, kärlek, pengar, enegi på honom. Men det är också en djup sorg att han aldrig kommer få ett syskon, att vi bara kommer vara tre, att han inte har något syskon att dela upplevelser med, ägglossning idag och min man vill inte. Även om jag mer eller mindre gett upp senaste månaderna och börjat acceptera gör det så ont att missa denna chans. Tänk, ränk om det är idag jag hade kunnat bli gravid...


    ❤️
  • LillaGry
    pandarinen skrev 2023-11-09 19:43:38 följande:

    Försökt nu i tre år, min man vill inte mer, vi har en fantastisk son och stundvis tänker jag fördelarna med att ha ett barn, att jag kan lägga all fokus, kärlek, pengar, enegi på honom. Men det är också en djup sorg att han aldrig kommer få ett syskon, att vi bara kommer vara tre, att han inte har något syskon att dela upplevelser med, ägglossning idag och min man vill inte. Även om jag mer eller mindre gett upp senaste månaderna och börjat acceptera gör det så ont att missa denna chans. Tänk, ränk om det är idag jag hade kunnat bli gravid...


    Jag känner verkligen med dig. Vi har försökt nästan lika länge och har oxå en son sen innan. Vi bor utomlands och har ingen familj nära så ett syskon vore fantastiskt och jag vill så gärna gå igenom en graviditet och att ta hand om en liten bebis en gång till. Min senaste ägglossning var jag ordentligt förkyld och sex var inget jag hade lust med, men som du säger man kan inte  kasta bort en ägglossning, det är kanske nu det händer och det är ju en hel månads väntan till nästa chans. Men tror inte det funkade denna gången heller. Nu ligger jag här och väntar på att mensen ska kicka igång. jag hade bim igår (på min 41 årsdag) men den höll sig borta, men jag känner att den är på gång nu. Hoppas du kan få din man att ändra sig. jag tror inte helt de förstår hur det är för oss både psykiskt och fy med ägglossning, väntan och besvikelsen när mensen kommer.  
  • pandarinen

    Tack känner igen mig, jag bir inte utomlands men all vår släkt bor 90mil bort, sverige är ett avlångt land, och denna fysiska och psykiska smärta. På ett sätt kanske det kan vara skönt även för mig att få en paus. Stressen är ju där att det är nu vi måste ligga men sen går jag runt i 2 vexkor och hoppas som en psykopat, vågar inte äta allt rädd för att lyfta och leka med min son fyllt ut, förväntan och sedan tprarna och deprissionen när mensen kommer men också lättnaden två dagar senare. Då brukar jag kunna släppa på mathysterin å låta sonen boxas utan att vara rädd för att skafa ev bebis. 
    Åldern tickar dock på 43, nu. Nu skulle jah ju haft en 3 åring och en 1 åring.
    Fått ett missfall under tiden. Jag ångrar så att vi inte började skaffa barn när jag var 27. Men då hade jag inte haft min fantasriska perfekta son som är mitt allt.
    Mina största tankar går nu till hur hans uppväxt kommer vara utan syskon. Inte säkert den blir böttre med syskon. Jag har böttre kontakt med en vän jag lörde känna som 5 åring än med mina syskon. Och mina två öldre syskon pratar inte med varandra och vägrar umgås.


    LillaGry skrev 2023-11-10 01:01:22 följande:
    Jag känner verkligen med dig. Vi har försökt nästan lika länge och har oxå en son sen innan. Vi bor utomlands och har ingen familj nära så ett syskon vore fantastiskt och jag vill så gärna gå igenom en graviditet och att ta hand om en liten bebis en gång till. Min senaste ägglossning var jag ordentligt förkyld och sex var inget jag hade lust med, men som du säger man kan inte  kasta bort en ägglossning, det är kanske nu det händer och det är ju en hel månads väntan till nästa chans. Men tror inte det funkade denna gången heller. Nu ligger jag här och väntar på att mensen ska kicka igång. jag hade bim igår (på min 41 årsdag) men den höll sig borta, men jag känner att den är på gång nu. Hoppas du kan få din man att ändra sig. jag tror inte helt de förstår hur det är för oss både psykiskt och fy med ägglossning, väntan och besvikelsen när mensen kommer.  
  • pandarinen

    Tycker jag ser bebisar överallt, idg var vi på öpna förskolan o alla som  är där numera med barn i min sons ålder har också en knodd bärande/ammande. .

  • Alvedon83
    pandarinen skrev 2023-11-10 14:53:51 följande:

    Tycker jag ser bebisar överallt, idg var vi på öpna förskolan o alla som  är där numera med barn i min sons ålder har också en knodd bärande/ammande. .


    Håller med, bebisar överallt😅 nu skulle jag haft en liten själv också men det blev ett missfall i februari och ingen lycka på gravidfronten sedan dess.
Svar på tråden För oss 35+ som försöker bli gravida