• Anonym (Häxan har vaknat)

    Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.

    Min sambo sedan 11 år har haft en tjejkompis de senaste 3-4 åren. Jag har inte brytt mig.
    I måndags låg hans mobil på bordet, han hade glömt den hemma, jag har inte snokat, har inte hans lösenord, men texten var tillräcklig, det som syntes på skärmen.

    "Jag ligger i sovrummet om du", det var det jag såg på den låsta skärmen.

    Jag tog mitt pick och pack och lämnade det gemensamma hemmet och tillbringade natten på annat håll. Gissa vem som ringde och sms:ade och var orolig för var jag var?
    Ha! Den dumme jäveln trodde att jag skulle svara.

    Ärligt talat så är jag inte speciellt ledsen, bara förbannad över att han inte varit ärlig. Vårt förhållande har i alla år byggt på ärlighet och respekt, tillit och så.

    Uppenbarligen känner jag inte honom, jag har levt i en lögn.

    Tur ändå att jag hade 20 år i bostadskö och att vårt boende inte är ägt av oss. Han kan stå där ensam med en mastodonthyra, lycka till säger jag bara.

    Jag ställde mig i kö till en tvåa med havsutsikt, och gissa vad? Den är min! De ringde från hyresbolaget och jag skriver kontrakt på måndag. Flyttar 1 september.

    Han då? Hur var det nu med den där "kompisen"?
    Jag får ingen vettig förklaring, han varken erkänner eller förnekar. Talar i cirklar. Jag sa till honom att om han vill rentvå sig så visa bara konversationen! Det tog emot att säga det då vi alltid varit noga med det privata, haft en hög integritetsnivå. Ett gemensamt beslut. Men i ett fall som detta, när det lätt kan bevisa hans oskuld OM han vore oskyldig?

    Han kan dra åt helvete och ta fjällan med sig dit. Hon är dessutom sambo, förlovad med två småbarn. Hennes fästman (eller vad det är) är informerad, jag har skrivit PM till honom på Facebook med all information. Hoppas han slänger ut henne, hon kan ju alltid flytta hit när jag dragit.

    Vad vill jag med tråden då?
    Jo, jag har skrivit lite av detta i en annan tråd men känner att jag inte vill fortsätta kapa den tråden.

    Vad fasen ska vi göra med alla idioter som inte kan avsluta det de har innan det ska knullas med "kompisen"?



  • Svar på tråden Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.
  • Anonym (Sad)

    Nåväl TS, måhända en ny uppdatering om ett år.....

  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (???) skrev 2022-06-21 00:37:44 följande:

    Låt inte aset skrämma dig från att dejta någon. När du är redo. Ha kul med någon roligare!


    Nej då, men jag har ingen lust att dejta. Jag har det så himla bra nu så det byter jag inte bort.
    Aldrig mer sambo, det är det garanti på.

    En lekkamrat tids nog kanske... Demon
  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (???) skrev 2022-06-21 08:07:10 följande:
    Vadå stark kärlek? Det var ju ts som drog mot asets vilja. Vad är det som är så mysigt med två otrogna rövhål? Gissa hur det kommer att sluta..

    Jag är tusen ggr hellre singel än lever i ett otrohetsförhållande.
    Eller hur?
    Två otrogna as ihop, varav det ena är gammal nog att vara förälder till den andra.

    De förtjänar varandra och lär nog få smaka på sin egna medicin tids nog, en av dem iaf. Troligen han, när hon ledsnat på sin farbror.
  • Anonym (Häxan har vaknat)
    molly50 skrev 2022-06-21 10:45:04 följande:
    Härligt att höra att det har gått så bra för dig. 
    Du är stark! 
    Tack, jo jag har det superbra!
  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (Heja ts!) skrev 2022-06-21 15:52:27 följande:
    Det håller jag absolut med om, man ska inte älta eller vara hämndlysten resten av livet för sin egen skull. Men jag tror samtidigt att man inte ska hålla inne med sina känslor heller, så länge man inte visar dem för barn som är involverade såklart. Familjeliv är väl ett ypperligt forum för att få ut sig det ts känner inför sitt ex och hans nya tänker jag. Tror inte hon går runt och är hämdlysten och tänker på honom hela tiden i sitt vardagliga liv men hon behöver ju inte önska dem lycka heller. Jag tror man ska vara jäkligt nöjd med att komma till det stadiet där man är neutral inför tidigare partnern i ett sånt här fall. Och det kan ju ta ett tag.
    Nejdå, inget jag går och tänker på till vardags.
    Men så kom jag ihåg tråden och tänkte bara uppdatera lite.

    Jag önskar dem knappast lycka till, kan nog erkänna att jag kommer känna lite skadeglädje när exet blir dumpad.

    Dem enda det är synd om är tjejens två små barn, får väl hoppas att pappan till barnen inte låter sina eventuella känslor förmedlas genom dem. De har ju inte gjort något, mer än att bli uppslitna från sin familj och bli boende vv (gissar jag). De bor inte ens nära barnens pappa.

    Men det är ju inte min huvudvärk.

    Mina barn är i åldern så att de inte påverkas av detta alls. Inte mer än att deras uppfattning om exet har förändrats drastiskt. De trodde ju, som jag, att han var en hyvens prick. Tills han bevisade motsatsen.
  • Anonym (Hmm)

    Låter inte riktigt friskt ändå. Bitterhet och närapå hat till 1000, fjortisstil. Du verkar inte vara ett dugg över det som hänt.... 

  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-06-21 20:26:41 följande:

    Låter inte riktigt friskt ändå. Bitterhet och närapå hat till 1000, fjortisstil. Du verkar inte vara ett dugg över det som hänt.... 


    Jag tyder det tvärtom. Att TS är glad att slippa en otrogen idiot. 
  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (Sanna) skrev 2022-06-21 20:47:29 följande:
    Jag tyder det tvärtom. Att TS är glad att slippa en otrogen idiot. 
    Du har helt rätt.
  • molly50
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2022-06-21 19:06:56 följande:
    Tack, jo jag har det superbra!
    Härligt! 
  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2022-06-21 19:06:01 följande:
    Eller hur?
    Två otrogna as ihop, varav det ena är gammal nog att vara förälder till den andra.

    De förtjänar varandra och lär nog få smaka på sin egna medicin tids nog, en av dem iaf. Troligen han, när hon ledsnat på sin farbror.
    Yes, du mår jättebra... eh no. Du tror det nu, du kommer inse senare att så icke är fallet. 
Svar på tråden Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.