• Anonym (Häxan har vaknat)

    Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.

    Min sambo sedan 11 år har haft en tjejkompis de senaste 3-4 åren. Jag har inte brytt mig.
    I måndags låg hans mobil på bordet, han hade glömt den hemma, jag har inte snokat, har inte hans lösenord, men texten var tillräcklig, det som syntes på skärmen.

    "Jag ligger i sovrummet om du", det var det jag såg på den låsta skärmen.

    Jag tog mitt pick och pack och lämnade det gemensamma hemmet och tillbringade natten på annat håll. Gissa vem som ringde och sms:ade och var orolig för var jag var?
    Ha! Den dumme jäveln trodde att jag skulle svara.

    Ärligt talat så är jag inte speciellt ledsen, bara förbannad över att han inte varit ärlig. Vårt förhållande har i alla år byggt på ärlighet och respekt, tillit och så.

    Uppenbarligen känner jag inte honom, jag har levt i en lögn.

    Tur ändå att jag hade 20 år i bostadskö och att vårt boende inte är ägt av oss. Han kan stå där ensam med en mastodonthyra, lycka till säger jag bara.

    Jag ställde mig i kö till en tvåa med havsutsikt, och gissa vad? Den är min! De ringde från hyresbolaget och jag skriver kontrakt på måndag. Flyttar 1 september.

    Han då? Hur var det nu med den där "kompisen"?
    Jag får ingen vettig förklaring, han varken erkänner eller förnekar. Talar i cirklar. Jag sa till honom att om han vill rentvå sig så visa bara konversationen! Det tog emot att säga det då vi alltid varit noga med det privata, haft en hög integritetsnivå. Ett gemensamt beslut. Men i ett fall som detta, när det lätt kan bevisa hans oskuld OM han vore oskyldig?

    Han kan dra åt helvete och ta fjällan med sig dit. Hon är dessutom sambo, förlovad med två småbarn. Hennes fästman (eller vad det är) är informerad, jag har skrivit PM till honom på Facebook med all information. Hoppas han slänger ut henne, hon kan ju alltid flytta hit när jag dragit.

    Vad vill jag med tråden då?
    Jo, jag har skrivit lite av detta i en annan tråd men känner att jag inte vill fortsätta kapa den tråden.

    Vad fasen ska vi göra med alla idioter som inte kan avsluta det de har innan det ska knullas med "kompisen"?



  • Svar på tråden Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.
  • Anonym (Sanna)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-06-23 15:42:48 följande:
    Yes, du mår jättebra... eh no. Du tror det nu, du kommer inse senare att så icke är fallet. 
    Vad är det TS kommer att inse? Att det var bättre att leva med en otrogen man än att leva själv? 

    Läser man älskarinna- trådar och liknande inser man att det finns kvinnor med så låg självkänsla att de nöjer sig med smulor från en man de delar med en annan kvinna. Tack och lov är de kvinnorna i minoritet, de flesta av oss vill inte ha otrogna män. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-06-23 15:42:48 följande:
    Yes, du mår jättebra... eh no. Du tror det nu, du kommer inse senare att så icke är fallet. 
    Hoppas du att TS kommer att må dåligt? Har du själv varit någons älskarinna eller vad handlar detta om?
  • Anonym (K)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-06-23 15:42:48 följande:
    Yes, du mår jättebra... eh no. Du tror det nu, du kommer inse senare att så icke är fallet. 
    Haha!! :D Efter hur många år då? Allas liv går upp och ner, det har inte med exet att göra om ts mår dåligt i framtiden.
  • Anonym (M 2)

    Hur klarade du den där tiden, vad pratade ni egentligen om i sin tillvaro? Under den där tiden när du väntade på din lägenhet och han blev full ibland. Åt ni tillsammans? Lagade du mat åt er? Sov ni i sängen?

  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-06-23 15:42:48 följande:
    Yes, du mår jättebra... eh no. Du tror det nu, du kommer inse senare att så icke är fallet. 
    Nejdå, det behöver du inte ligga sömnlös över.


  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (M 2) skrev 2022-06-23 20:58:09 följande:

    Vad betyder Chicagofylla?


    Fullständigt aspackad.
  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (M 2) skrev 2022-06-23 21:01:55 följande:

    Hur klarade du den där tiden, vad pratade ni egentligen om i sin tillvaro? Under den där tiden när du väntade på din lägenhet och han blev full ibland. Åt ni tillsammans? Lagade du mat åt er? Sov ni i sängen?


    Vi pratade inte alls. Inte mer än det absolut nödvändiga.

    Vi åt inte tillsammans. Han fick laga sin egen mat. (Fattas bara annat.)

    Sov i sängen gjorde jag. Inte han. Jag hade hellre sovit i tält än att dela säng med honom.
    Också en jättestor fördel numera, att inte störas av en snarkande man.
  • Anonym (M 2)
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2022-06-23 21:03:58 följande:
    Fullständigt aspackad.
    Ok, aldrig hört tidigare!

    :)
  • Anonym (M 2)
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2022-06-23 21:06:19 följande:
    Vi pratade inte alls. Inte mer än det absolut nödvändiga.

    Vi åt inte tillsammans. Han fick laga sin egen mat. (Fattas bara annat.)

    Sov i sängen gjorde jag. Inte han. Jag hade hellre sovit i tält än att dela säng med honom.
    Också en jättestor fördel numera, att inte störas av en snarkande man.
    OK, låter väldigt olustigt och jobbigt att hantera, hur stor var lägenheten?
  • Anonym (M 2)

    Undrar vart tjejen hade flyttat om du TS valt att bo kvar...eller vet du om hon flyttade direkt från huset till lägenheten eller om hon hade nåt eget där emellan?

  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (M 2) skrev 2022-06-23 21:15:47 följande:
    OK, låter väldigt olustigt och jobbigt att hantera, hur stor var lägenheten?
    Radhus i två plan, 110 kvadrat.
  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (M 2) skrev 2022-06-23 21:19:01 följande:

    Undrar vart tjejen hade flyttat om du TS valt att bo kvar...eller vet du om hon flyttade direkt från huset till lägenheten eller om hon hade nåt eget där emellan?


    Hon flyttade in strax efter jag lämnat nyckeln till exet. Så direkt från huset in i hans hem.
    Jag hann knappt ut.

    Det finns så mycket mer att berätta men då blir det för lätt för de som ev känner oss att förstå vem det handlar om.
  • Anonym (K)
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2022-06-23 21:49:01 följande:
    Hon flyttade in strax efter jag lämnat nyckeln till exet. Så direkt från huset in i hans hem.
    Jag hann knappt ut.

    Det finns så mycket mer att berätta men då blir det för lätt för de som ev känner oss att förstå vem det handlar om.
    Jag tänker att du själv knappast har nåt att skämmas för så det kanske inte gör så mycket om det skulle råka bli så haha ;) men självklart ska du bara dela med dig av det du känner för, och dessutom är den där karln inte värd att lägga energin på att diskutera egentligen.
  • Anonym (Häxan har vaknat)
    Anonym (K) skrev 2022-06-23 22:09:10 följande:
    Jag tänker att du själv knappast har nåt att skämmas för så det kanske inte gör så mycket om det skulle råka bli så haha ;) men självklart ska du bara dela med dig av det du känner för, och dessutom är den där karln inte värd att lägga energin på att diskutera egentligen.
    Det har du faktiskt rätt i. Egenligen vore det kanske bara bra.

    Du har också rätt i att han inte är värd att lägga energi på, jag fick bara för mig att uppdatera lite om hur det gått.

    Idag är det midsommarafton iallfall, och solen skiner!
    Jag åker till stranden och solar ett par timmar för att sen styla mig lite för kvällens äventyr.

    Livet är gott!
  • Anonym (Häxan har vaknat)

    Hoppla, jag hade glömt både tråden och själva Familjeliv!
    Har inte varit inloggad sedan 2022 vad jag kan minnas.

    Det var kul att läsa tråden igen och jag är idag SÅ himla glad att jag kom ifrån min halvljumma relation med exet. Tänkt någon  gång på hur allt skulle slutat om jag inte fått syn på det där meddelandet, kanske hade jag gått och harvat på i en grå vardag fortfarande. Utåt sett lyckclig och glad som en lärka, men inombords less och mer och mer uttråkad.
    Ärligt talat så hade jag nog lämnat vid det här laget ändå.

    Någon trodde att jag var bitter, det var jag aldrig. Tvärtom så kände jag mig befriad! Som en utsläppt burfågel. Snart har det gått tre år sedan jag flyttade hit till min eget lilla paradis.

    Vad exet pysslar med eller om han fåt någon ungen har jag ingen aning om, har inte tänkt på honom på länge.

    Däremot har jag träffat en man som berikar mitt liv SÅ mycket.
    Står dock fast vid att någon ihopflytt inte kommer att ske, men där är vi överens så det kommer sannolikt inte att bli ett diskussionsämne.
    Vem är jag att lämna denna underbara våning med havsutsikt? OCh vem är han att lämna sin gård?
    Nej, vi gör det bästa av situationen istället och "bor" lite fram och tillbaka hos varandra, och ibland bor vi för oss själva.

    Förväntar mig inget svar på detta, men ville ändå uppdatera nu när jag hittat tillbaka hit.

    Livet är njutningsfull och jag är ingen häxa! Hjärta

  • Anonym
    Anonym (Häxan har vaknat) skrev 2024-02-20 08:21:30 följande:

    Hoppla, jag hade glömt både tråden och själva Familjeliv!
    Har inte varit inloggad sedan 2022 vad jag kan minnas.

    Det var kul att läsa tråden igen och jag är idag SÅ himla glad att jag kom ifrån min halvljumma relation med exet. Tänkt någon  gång på hur allt skulle slutat om jag inte fått syn på det där meddelandet, kanske hade jag gått och harvat på i en grå vardag fortfarande. Utåt sett lyckclig och glad som en lärka, men inombords less och mer och mer uttråkad.
    Ärligt talat så hade jag nog lämnat vid det här laget ändå.

    Någon trodde att jag var bitter, det var jag aldrig. Tvärtom så kände jag mig befriad! Som en utsläppt burfågel. Snart har det gått tre år sedan jag flyttade hit till min eget lilla paradis.

    Vad exet pysslar med eller om han fåt någon ungen har jag ingen aning om, har inte tänkt på honom på länge.

    Däremot har jag träffat en man som berikar mitt liv SÅ mycket.
    Står dock fast vid att någon ihopflytt inte kommer att ske, men där är vi överens så det kommer sannolikt inte att bli ett diskussionsämne.
    Vem är jag att lämna denna underbara våning med havsutsikt? OCh vem är han att lämna sin gård?
    Nej, vi gör det bästa av situationen istället och "bor" lite fram och tillbaka hos varandra, och ibland bor vi för oss själva.

    Förväntar mig inget svar på detta, men ville ändå uppdatera nu när jag hittat tillbaka hit.

    Livet är njutningsfull och jag är ingen häxa! Hjärta


    Men hej igen häxan!
    Vad kul att du uppdaterar, jag minns att jag läste och kanske kommenterade också... har nytt konto sedan dess då jag slarvade bort mitt lösenord och min mailleverantör stängde ner.

    Roligt att det har gått bra för dig i allafall, hoppas att din nya man är bättre än sophögen som var otrogen. Men det gissar jag för jag tror inte att du tar någon skit.

    Tack för uppdateringen! 
Svar på tråden Han den jäveln, nu får han dra lasset själv. Otrogna as.