• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • Hannnaaa
    MrsXy skrev 2021-10-14 15:44:15 följande:

    Hej hopp ! 

    Hoppar gärna in här 

    Med ett Ma i bagaget nyligen är jag väldigt rädd men vi får väl se! 

    Kul att diskutera lite iallafall. Första barnet!


    Har ett missfall i vecka 7 och ett i vecka 13 bakom om mig i år så förstår känslan. Man/jag vågar inte bli glad men vill ändå tro att det är vår tur nu.
  • hurtänktedunu
    MrsXy skrev 2021-10-14 15:44:15 följande:

    Hej hopp ! 

    Hoppar gärna in här 

    Med ett Ma i bagaget nyligen är jag väldigt rädd men vi får väl se! 

    Kul att diskutera lite iallafall. Första barnet!


    Grattis.. jag hade också nyss ett ma så förstår rädslan. Men denna gången går det bra för oss båda
  • Försiktigoptimistisk

    Hejsan! Hoppar in här :)

    Hade ett tidigt missfall för två månader sedan och nu blev jag gravid igen och gick idag in i vecka 6. Sedan en vecka har jag känt mig varmare än vanligt. Har vanligen en temp på 37.0 och 37.5. Nu har jag typ 37.9-38.1 Det var idag det gick upp till 38.1. Inga andra symtom, bara att jag känner mig väldigt varm. Någon mer som upplever detta?

  • Mamma91a
    Försiktigoptimistisk skrev 2021-10-14 20:12:33 följande:

    Hejsan! Hoppar in här :)

    Hade ett tidigt missfall för två månader sedan och nu blev jag gravid igen och gick idag in i vecka 6. Sedan en vecka har jag känt mig varmare än vanligt. Har vanligen en temp på 37.0 och 37.5. Nu har jag typ 37.9-38.1 Det var idag det gick upp till 38.1. Inga andra symtom, bara att jag känner mig väldigt varm. Någon mer som upplever detta?


    Ja jag har precis så. Men jag tror att det är vanligt att tempen stiger
  • xnfsm

    Får lätt panik av att läsa att ni är så många som fått missfall. Jag är gravid i v 6, haft molvärk sen start och kom två ljusa bloddroppar på trosskydd idag. Dock efter samlag och därefter löpträning. Men jag är så orolig?

  • My871
    Försiktigoptimistisk skrev 2021-10-14 20:12:33 följande:

    Hejsan! Hoppar in här :)

    Hade ett tidigt missfall för två månader sedan och nu blev jag gravid igen och gick idag in i vecka 6. Sedan en vecka har jag känt mig varmare än vanligt. Har vanligen en temp på 37.0 och 37.5. Nu har jag typ 37.9-38.1 Det var idag det gick upp till 38.1. Inga andra symtom, bara att jag känner mig väldigt varm. Någon mer som upplever detta?


    Precis så känner jag också. Ibland blir jag så varm så jag mår dåligt .

    Då får man gå ut och svalka sig i höstluften ibland :) vecka 6 imorgon :)
  • kattnos
    xnfsm skrev 2021-10-14 22:34:42 följande:

    Får lätt panik av att läsa att ni är så många som fått missfall. Jag är gravid i v 6, haft molvärk sen start och kom två ljusa bloddroppar på trosskydd idag. Dock efter samlag och därefter löpträning. Men jag är så orolig?


    Det är ju tyvärr väldigt vanligt med missfall, jag har också ett MA i bagaget och tyvärr finns det ju inget man kan göra åt det... Men förhoppningsvis går det bra för oss alla denna gång :)

    Det står på 1177 att man kan få blödningar av många olika anledningar, bland annat träning eller samlag så det behöver absolut inte vara något missfall på g. Men jag önskar också att dessa veckor skulle gå lite fortare för det ÄR jobbigt att gå omkring och oroa sig och svårt att låta bli...
    BF 9/6
  • Onemore2018

    Vecka 8 idag, kändes som det var nyss jag plussade. Tänk att fyra veckor har gått. Nu väntar jag ivrigt på att de ska ringa om tiden till vul för nästa vecka

  • nkjunibebis

    Är det någon mer som har haft kraftig värk i övre delen av magen? Startade igår under vänster revben, och inatt har det varit i hela övre partiet under bröstet, såpass att jag vaknat med det? det är inte ihållande utan kommer och går. Hade även en liten känning av urinvägsinfektion igår, kände mig kissnödig precis efter toabesök ni vet, detta har dock gått över nu. Bör jag vara orolig? Har tidigare tampats med magkatarr, känns lite som det nu men ändå inte. Någon som vet? Magen har generellt krånglat sedan jag plussade. Är i vecka 6 (5+5)

  • Försiktigoptimistisk

    Skönt att höra att det är fler än jag som går runt och är en värmebomb haha. Ringde till BM som tyckte det var bra att ta paracetamol för att få ner temperaturen, även om det "bara" låg på 37.7 och man kände sig påverkad/varm av det. Men tänker.. känns ju inte helt stabilt att äta paracetamol i flera veckor för att tempen inte sjunker? Haha

    Läste att feber ökar risken för missfall (sa detta till BM som bara höll med och sa att det var bra att ta paracetamol), så det är väl därför jag tänker extra på det. Hur har ni tänkt med febernedsättande, ni andra varma själar? :)

Svar på tråden BF juni 2022