• Onemore2018

    BF juni 2022

    Hej!

    Plussade igår, 2 streck på stickan och digitalt visade vacker gravid 1-2 veckor. Tänkte starta denna grupp så fyller vi på den med allt som kan tänkas till.

  • Svar på tråden BF juni 2022
  • Amanda6747
    Msofie skrev 2021-11-25 10:12:37 följande:

    Vilken Doppler använder du?


    Jag hittar varannan gång ungefär, har en Angelsound
  • Bebis2021

    Är det någon mer som är typ helt platt över magen? Har varit svullen men tycker de har minskat massor,är inte pinnsmal så lite underhudsfett har ja ju på magen men är inte "rund" så tänker att de borde synas rätt tydligt om man börjar få kula, oroar mig över att ja känner mig sååå platt? Känns som man borde börja ana en kula?jag har ju varit gravid förr å me mina barn födda 15 å 17 minns jag verkligen inte mer än att jag alltid blivit svullen tidigt, men minns inte när de sen avtagit osv.... kan tillägga att ja är i v 10+2, fy är verkligen sååå jobbigt detta, ul om 2 veckor, men vem räknar....

  • TheSwedishKiwi
    Bebis2021 skrev 2021-11-25 14:30:06 följande:

    Är det någon mer som är typ helt platt över magen? Har varit svullen men tycker de har minskat massor,är inte pinnsmal så lite underhudsfett har ja ju på magen men är inte "rund" så tänker att de borde synas rätt tydligt om man börjar få kula, oroar mig över att ja känner mig sååå platt? Känns som man borde börja ana en kula?jag har ju varit gravid förr å me mina barn födda 15 å 17 minns jag verkligen inte mer än att jag alltid blivit svullen tidigt, men minns inte när de sen avtagit osv.... kan tillägga att ja är i v 10+2, fy är verkligen sååå jobbigt detta, ul om 2 veckor, men vem räknar....


    Jag tycker mitt kommer och går. Jag är lite samma som dig - inte pinnsmal men inte heller rund. Vissa stunder känner jag mig jättesvullen, och andra stunder är magen helt platt. Men från vad jag hört så kan man egentligen inte se att magen växer förrän i runt vecka 13 som tidigast? Det är första graviditeten för mig så jag är absolut inte säker på att det stämmer, men det är vad jag hört. Jag är idag i vecka 9+5 så bara några dagar efter dig.
  • Gizzmos
    Bebis2021 skrev 2021-11-25 14:30:06 följande:

    Är det någon mer som är typ helt platt över magen? Har varit svullen men tycker de har minskat massor,är inte pinnsmal så lite underhudsfett har ja ju på magen men är inte "rund" så tänker att de borde synas rätt tydligt om man börjar få kula, oroar mig över att ja känner mig sååå platt? Känns som man borde börja ana en kula?jag har ju varit gravid förr å me mina barn födda 15 å 17 minns jag verkligen inte mer än att jag alltid blivit svullen tidigt, men minns inte när de sen avtagit osv.... kan tillägga att ja är i v 10+2, fy är verkligen sååå jobbigt detta, ul om 2 veckor, men vem räknar....


    Är också helt platt och har gått ner 2 kg (hade dålig aptit v 6-11 pga illamående) men kommer ihåg att det var precis likadant med sonen. Trodde faktiskt lite mage skulle synas nu (går in i v14 imorgon) eftersom det är så tätt mellan mina graviditeter, men magmusklerna kämpar fortfarande på hehe! Kan ju känna att livmodern är en bra bit över blygdbenet, känns som en stor vattenballong i kläm när sonen plötsligt sätter sig över magen haha!

    (Är smal, 54 kg i vanliga fall, nu 52 och 169 lång om någon vill jämföra, så när det blir riktig mage lär den synas. Vill minnas att den kom runt v17 med sonen. )
  • hurtänktedunu
    Bebis2021 skrev 2021-11-24 20:41:20 följande:

    Okej, men skönt att du har en doppler måste vara lugnande å kunna kolla hjärtljuden.


    Ja jätte mycket. Idag hade bebisen bytt plats och det vart massa andra ljud så hen rörde sig massor. Haha
  • Vicktoria88
    Mamma91a skrev 2021-11-26 15:36:52 följande:

    Om någon vill vara med I en Facebookgrupp för bf juni är det bara skriva till mig:)


    Jag går gärna med nu :)
  • xnfsm
    hurtänktedunu skrev 2021-11-27 08:42:10 följande:

    Äntligen går jag in i v12 idag. Känns helt underbart.


    Samma här! Idag
Svar på tråden BF juni 2022