• Sun 10 Oct 2021 08:50
    4314 visningar
    7 svar
    7
    4314

    Alla symtom borta vecka 6

    Hej!

    Är i vecka 5+5 och alla mina symptom är borta.

    Magen känns helt som vanligt, inte svullen alls och ingen molvärk.

    Inget illamående.

    Hade för 1.5 vecka sedan lite molvärk och ömma bröst men det är borta.

    Har endast lite ömma bröstvårtor om man nyper i dom..

    Rädd för missfall

  • Svar på tråden Alla symtom borta vecka 6
  • Anonym (Vanil­j)
    Sun 10 Oct 2021 09:04
    #1

    Vecka 5-6 försvann mina symptom en dag, sen var dom lite svajiga ett tag. Några dagar senare blödde jag vid ett tillfälle och hade ont i magen, som ett hårt band över magen.

    Men det gick bra! Är nu i vecka 33. Där och då var jag jätteorolig för jag hade haft två täta MA kort innan som betedde sig på samma sätt. Det är vanligt att symptomen svajar i början, men man läser mest om dom med jättestarka symptom. Lycka till!!

  • Sun 10 Oct 2021 09:08
    #2
    -1
    Anonym (Vanilj) skrev 2021-10-10 09:04:45 följande:

    Vecka 5-6 försvann mina symptom en dag, sen var dom lite svajiga ett tag. Några dagar senare blödde jag vid ett tillfälle och hade ont i magen, som ett hårt band över magen.

    Men det gick bra! Är nu i vecka 33. Där och då var jag jätteorolig för jag hade haft två täta MA kort innan som betedde sig på samma sätt. Det är vanligt att symptomen svajar i början, men man läser mest om dom med jättestarka symptom. Lycka till!!


    Okej! Mina symptom har varit försvunna i en och en halv vecka..

    Det som känns konstigt är att magen inte ens är lite svullen. Det borde den ju vara..

    Kul att allt gick bra för dig!
  • Sun 10 Oct 2021 15:44
    #3
    Soltjej25 skrev 2021-10-10 09:08:05 följande:

    Okej! Mina symptom har varit försvunna i en och en halv vecka..

    Det som känns konstigt är att magen inte ens är lite svullen. Det borde den ju vara..

    Kul att allt gick bra för dig!


    Jag hade generellt väldigt lite symtom min första graviditet, men det lilla illamående och molvärk jag haft försvann i princip helt vid v 6. Den graviditeten är nu en väldigt energisk ettåring! Är gravid igen i v 4+4, känner absolut ingenting och är såklart orolig igen, men man kanske bara ska vara tacksam att man inte har det värre (lättare sagt än gjort). I värsta fall har man ju varit glad i ?onödan?.
  • Sun 10 Oct 2021 16:05
    #4
    Vittring89 skrev 2021-10-10 15:44:14 följande:

    Jag hade generellt väldigt lite symtom min första graviditet, men det lilla illamående och molvärk jag haft försvann i princip helt vid v 6. Den graviditeten är nu en väldigt energisk ettåring! Är gravid igen i v 4+4, känner absolut ingenting och är såklart orolig igen, men man kanske bara ska vara tacksam att man inte har det värre (lättare sagt än gjort). I värsta fall har man ju varit glad i ?onödan?.


    Åh vad skönt att höra att man inte är ensam!

    Ja egentligen bör man ju vara glad att man inte känner så mycket. Men det känns så ?onormalt? att inte känna något så man blir ju så orolig
  • Anonym (Spökv­eckor)
    Mon 11 Oct 2021 00:52
    #5

    Jag förstår din oro, och hoppas så klart att allt står rätt till med graviditeten. Så kallade "spökveckor" är ett begrepp när det gäller graviditet, som handlar just om det du skriver om.

    www.babyhjalp.se/gravid/spokveckor-gravid/

  • Mon 11 Oct 2021 06:27
    #6
    Anonym (Spökveckor) skrev 2021-10-11 00:52:10 följande:

    Jag förstår din oro, och hoppas så klart att allt står rätt till med graviditeten. Så kallade "spökveckor" är ett begrepp när det gäller graviditet, som handlar just om det du skriver om.

    www.babyhjalp.se/gravid/spokveckor-gravid/


    Fast spökveckpr bör ju inte komma redan i vecka 4 och hålla i i 2 veckor ?
  • Anonym (Louis­e)
    Sun 1 Jan 2023 20:32
    #7

    Hej! jag upplever samma som du beskriver? kan du snälla berätta hur det gick för dig? 

Svar på tråden Alla symtom borta vecka 6