• Mon 11 Oct 2021 23:43
    3592 visningar
    5 svar
    5
    3592

    Min fru vill skiljas, vi fick ett barn förra året, jag har två år uppehållstillstånd.

    Hej, jag har varit gift med min fru i 5 år, förra året fick vi ett barn och sedan dess har problemen i vårt äktenskap börjat. Katastrof. Hon vill skiljas ... Jag har inte svenskt medborgarskap Jag är för närvarande baserad på vårt äktenskap och jag fick uppehållstillstånd i två år.

    Jag är rädd att om vi blir skilda tar de mig tillbaka till mitt land och jag kommer inte att kunna vara med mitt barn.

    vad ska jag göra har någon erfarenhet av detta? hjälp!

  • Svar på tråden Min fru vill skiljas, vi fick ett barn förra året, jag har två år uppehållstillstånd.
  • Mon 11 Oct 2021 23:47
    #1

    Skaffa rådgivning hos en jurist så du vet vad som gäller för dig och hur du bör tänka. Man kan vända sig till advokatfirma om man har råd att betala lite eller för vända sig vänd dig till en organisation som ger gratis rådgivning.

  • Anonym (Bad)
    Tue 12 Oct 2021 00:01
    #2

    Kom överens med din fru att separeras och inte skiljas. Din fru kan inte vara så idiot och lämna barnet utan sin pappa.

  • Anonym (Bad)
    Tue 12 Oct 2021 00:05
    #3
    Anonym (Bad) skrev 2021-10-12 00:01:18 följande:

    Kom överens med din fru att separeras och inte skiljas. Din fru kan inte vara så idiot och lämna barnet utan sin pappa.


    Läs här

    "Uppehållstillstånd om förhållandet tar slut - Migrationsverket" www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Flytta-till-nagon-i-Sverige/Forlanga-tillstand/Om-forhallandet-tar-slut.html
  • Tue 12 Oct 2021 00:21
    #4

    Var kan jag söka gratis rättshjälp ....

    att min fru kan skilja mig från barnet, om det inte vore för det skulle jag inte skriva om det här här.

    på den sidan är allt komplicerat och de ger inte riktigt rätt svar .. Jag är intresserad av om någon har erfarenhet eller liknande fall så att de kan berätta vad jag håller på med ...

  • Anonym (Googl­e is your friend­)
    Tue 12 Oct 2021 08:19
    #5

    Ring migrationsverket själv eller googla online om gratis juristrådgivning.

Svar på tråden Min fru vill skiljas, vi fick ett barn förra året, jag har två år uppehållstillstånd.