• VadåTålamod

    Försöker bli gravid naturligt PCOS

    Hej!

    Finns här någon mer som försöker bli gravid naturligt med PCOS?

    Jag var på utredning och skulle påbörja Letrozolstimulering men dagarna innan start fick jag mens naturligt tack vare ändrad kost och kände att nu är nog kroppen igång! Nu har jag haft 2 cyklar ca35 dagar långa och kämpar på.

    Slutade med preventivmedel i februari 21, och fick mens först 6 månader senare ca. Så jag sökte mig till vården då cykeln inte kom igång och all acne gjorde mig och partner fundersamma på om något var fel.

    Nu i dagarna har vi gjort ett gäng med graviditetstest som var negativa. Ganska låg pga det, men nu kom mensen med besked och då är vi iaf lite glada över en regelbunden cykel :)

    Vore kul om vi var flera som kunde följas åt och peppa varandra här :D

    Och kanske tips på kost/livstil!

    Jag har frångått all koffein, sötningsmedel, socker (ej överviktig) men det gjorde verkligen susen!!


    PCOS PCO bli gravid
  • Svar på tråden Försöker bli gravid naturligt PCOS
  • LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-04-09 10:13:43 följande:

    Hur har tempen sett ut nu LillaSam?

    Min mens kom igång igen igår. Blir inte klok alltså hahaha


    Åh men vad skumt?? Men kanske bra att få en ordentlig mens så du kan blöda ut allt och börja om från noll?

    Ja du? vet inte riktigt hur det går här. Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro, hade lite rosa på pappret igår och lite brunt idag men annars inget. Har haft molvärk i tre dagar nu. Tempen gick upp till 36.6 imorse. Så antingen är mensen på G eller så är det något som händer i kroppen? tog ett nytt gravtest idag och vet inte om det är ett spökstreck eller faktiskt väldig väldigt svagt positivt. Men är ett testa tidigt test så jag tycker att det borde visa mer om det skulle vara något idag ÄL+11. Så jag är fortfarande inställd på mens i dagarna.

    bilden som är tagen mer nära är efter 3 minuter och bilden längre bort är typ 3 timmar efter.

  • LillaSam

    Okej ser på bilderna nu att man såklart inte ser något alls haha? perfekt då får jag uppfattas så en sån här klassisk familjelivs-galning som ser tecken i allt Flört

  • Hedvig123
    LillaSam skrev 2022-04-09 11:49:51 följande:
    Åh men vad skumt?? Men kanske bra att få en ordentlig mens så du kan blöda ut allt och börja om från noll?

    Ja du? vet inte riktigt hur det går här. Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro, hade lite rosa på pappret igår och lite brunt idag men annars inget. Har haft molvärk i tre dagar nu. Tempen gick upp till 36.6 imorse. Så antingen är mensen på G eller så är det något som händer i kroppen? tog ett nytt gravtest idag och vet inte om det är ett spökstreck eller faktiskt väldig väldigt svagt positivt. Men är ett testa tidigt test så jag tycker att det borde visa mer om det skulle vara något idag ÄL+11. Så jag är fortfarande inställd på mens i dagarna.

    bilden som är tagen mer nära är efter 3 minuter och bilden längre bort är typ 3 timmar efter.
    Härligt att tempen vänt uppåt, det är ju hoppfullt! Jag ser tyvärr inget på bilden men kan ju vara svårt att fota så svaga streck. Finns väll inte så mycket mer att göra än att vänta eller fortsätta testa dagarna framåt! Vet du vilken dag du brukar få mens på?
  • LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-04-09 17:31:22 följande:
    Härligt att tempen vänt uppåt, det är ju hoppfullt! Jag ser tyvärr inget på bilden men kan ju vara svårt att fota så svaga streck. Finns väll inte så mycket mer att göra än att vänta eller fortsätta testa dagarna framåt! Vet du vilken dag du brukar få mens på?
    Jag tycker att man kan se strecket på översta bilden men är säkert bara för att jag vet att det finns där. Jag har slut på test haha? men tror mensen dyker upp imorgon, har haft sån molvärk idag och var rött på pappret imorse med sedan inget mer. Men är nästan säkert på att jag inte är gravid tyvärr. Jag vet faktiskt inte, kommer inte ihåg, det var typ 13 år sedan jag började med ppiller och efter det har ju mensen varit borta
  • Mangoros

    Hej! Jag har pcos i grunden och min gynokolog började prata om IVF och bla bla bla..

    Gick ut därifrån men en klump magen och att bli tillsagd att "det kommer bli tufft att bli gravid så att duvet men bra hjälp finns", när jag var där på en rutinkontroll  för annat och det fanns noll tanke på barn.

    Slutade med p-piller samma dag, inte för att jag ville bli gravid ytan för att jag inte ville ha syntetiska hormoner i kroppen.

    3mån senare var jag gravid. Idag har vi 2 friska flickor på 2år och 5,5mån. Jobbar på vårat 3e utan hjälp.

    Lycka till alla och kramar! 

  • LillaSam
    Mangoros skrev 2022-04-10 16:18:26 följande:

    Hej! Jag har pcos i grunden och min gynokolog började prata om IVF och bla bla bla..

    Gick ut därifrån men en klump magen och att bli tillsagd att "det kommer bli tufft att bli gravid så att duvet men bra hjälp finns", när jag var där på en rutinkontroll  för annat och det fanns noll tanke på barn.

    Slutade med p-piller samma dag, inte för att jag ville bli gravid ytan för att jag inte ville ha syntetiska hormoner i kroppen.

    3mån senare var jag gravid. Idag har vi 2 friska flickor på 2år och 5,5mån. Jobbar på vårat 3e utan hjälp.

    Lycka till alla och kramar! 


    Hej, 

    Förstår att du försöker peppa, men det säger egentligen ingenting att du har blivit gravid 2 gånger. Det är klart att man kan bli gravid trots PCOS? Vi diskutera eventuella naturliga hjälpmedel vi kan använda oss av för att få igång våra cykler ordentligt. 

    Om du hade läst på så hade du sett att jag varit gravid precis men fått MA i vecka 10, Hedvig har fått relativt regelbunden cykel nu och Älvan har två barn sedan tidigare. Så att bara skriva att du har två friska barn utan någon bakgrundsfakta hjälper väl ingen? Du hade lika gärna kunnat säga att vi bara ska slappna och inte tänka på det så blir vi gravida :) 
  • Anonym (Älvan)
    LillaSam skrev 2022-04-09 11:49:51 följande:
    Åh men vad skumt?? Men kanske bra att få en ordentlig mens så du kan blöda ut allt och börja om från noll?

    Ja du? vet inte riktigt hur det går här. Mensen lyser fortfarande med sin frånvaro, hade lite rosa på pappret igår och lite brunt idag men annars inget. Har haft molvärk i tre dagar nu. Tempen gick upp till 36.6 imorse. Så antingen är mensen på G eller så är det något som händer i kroppen? tog ett nytt gravtest idag och vet inte om det är ett spökstreck eller faktiskt väldig väldigt svagt positivt. Men är ett testa tidigt test så jag tycker att det borde visa mer om det skulle vara något idag ÄL+11. Så jag är fortfarande inställd på mens i dagarna.

    bilden som är tagen mer nära är efter 3 minuter och bilden längre bort är typ 3 timmar efter.
    Jag ser faktiskt ett svagt streck :) Bara avvakta och se, håller tummarna stenhårt. 
  • LillaSam
    Anonym (Älvan) skrev 2022-04-10 18:06:50 följande:
    Jag ser faktiskt ett svagt streck :) Bara avvakta och se, håller tummarna stenhårt. 
    Mensen kom tyvärr med besked imorse... så var bara spök. Hur går det för dig Älvan?
  • Anonym (Älvan)
    LillaSam skrev 2022-04-10 20:57:30 följande:
    Mensen kom tyvärr med besked imorse... så var bara spök. Hur går det för dig Älvan?
    Noooo, vad tråkigt. Jag har också fått svaga streck och sedan mens tidigare, att det ens är möjligt att få streck överhuvudtaget när man inte är gravid är ju sisådär, man hinner få upp hoppet lite :/ 

    Nya tag, bebis i januari kanske :) Händer ingenting här. Jag äter mina vitaminer, har en del Efamol  kvar som jag tar också, kan ju inte skada tänker jag :) Får hoppas ägglossning sker om inte allt för länge.
  • Hedvig123

    LillaSam: Nej vad tråkigt! Extra jobbigt när man fått svagt på test, tycker det är såå dåligt att så många test ger solkattens?? Men då kanske det blir en kortare cykel nu och sen en januari-bebis!

    Älvan: Vilken dag är du på i cykeln nu?

    Jag är på CD8 nu och vet inte när jag ska förvänta mig ägglossning denna cykeln, håller tummarna att den kommer inom en vecka. Ska till gyn nästa tisdag och hade varit så skönt att ha fått, eller vara påväg att få, ägglossning när jag är där! 

Svar på tråden Försöker bli gravid naturligt PCOS