• VadåTålamod

    Försöker bli gravid naturligt PCOS

    Hej!

    Finns här någon mer som försöker bli gravid naturligt med PCOS?

    Jag var på utredning och skulle påbörja Letrozolstimulering men dagarna innan start fick jag mens naturligt tack vare ändrad kost och kände att nu är nog kroppen igång! Nu har jag haft 2 cyklar ca35 dagar långa och kämpar på.

    Slutade med preventivmedel i februari 21, och fick mens först 6 månader senare ca. Så jag sökte mig till vården då cykeln inte kom igång och all acne gjorde mig och partner fundersamma på om något var fel.

    Nu i dagarna har vi gjort ett gäng med graviditetstest som var negativa. Ganska låg pga det, men nu kom mensen med besked och då är vi iaf lite glada över en regelbunden cykel :)

    Vore kul om vi var flera som kunde följas åt och peppa varandra här :D

    Och kanske tips på kost/livstil!

    Jag har frångått all koffein, sötningsmedel, socker (ej överviktig) men det gjorde verkligen susen!!


    PCOS PCO bli gravid
  • Svar på tråden Försöker bli gravid naturligt PCOS
  • Hedvig123
    Hedvig123 skrev 2022-04-12 11:20:31 följande:

    LillaSam: Nej vad tråkigt! Extra jobbigt när man fått svagt på test, tycker det är såå dåligt att så många test ger solkattens?? Men då kanske det blir en kortare cykel nu och sen en januari-bebis!

    Älvan: Vilken dag är du på i cykeln nu?

    Jag är på CD8 nu och vet inte när jag ska förvänta mig ägglossning denna cykeln, håller tummarna att den kommer inom en vecka. Ska till gyn nästa tisdag och hade varit så skönt att ha fått, eller vara påväg att få, ägglossning när jag är där! 


    Haha ska vara spökstreck och inte solkattens :))
  • LillaSam

    Ja det suger att man kan få spökstreck. Eftersom jag tempar och tempen hade gått ner rejält så var jag dock förberedd på att inte var ett riktigt plus. Kände men så o-gravid haha. 


    spännande nu att vi alla tre inväntar ÄL. Jag är på CD4 idag. Men så konstigt för precis som för er båd så hade jag mens i typ två dagar och i går kväll så verkar den typ försvunnit. Behövde inte ens ha skydd inatt. Men kanske gör comeback idag haha. Vet ni varför ni har så lite mens?

    Jag ska börja med bidrottninggele idag igen tänkte jag, tillsammans med mina andra vitaminer och minska kaffe, socker och mjöl. Sen äter jag typ aldrig frukost så det ska jag börja med för att kontrollera blodsockret lite mer!

  • LillaSam

    Fan vad skönt hedvig att gå tid till gyn! då kan de ju berätta om ÄL är på G. Ska du dit för att kolla av bara eller?

  • Anonym (Älvan)

    Cd 6...började blöda igen, massor. Bara i 2-3 dagar men blödde hur mycket som helst första 2 dagarna Förvånad  Vet inte om det var min riktiga mens eller? Jag ställde om räkningen i alla fall OCH har också köpt termometer och laddat ner NC och börjat tempa, haha. Jag är ju nyfiken på detta med att tempa och hoppas jag håller i det och inte glömmer bort mig... Så nu har jag precis börjat tempa! Spännande Drömmer 

  • Hedvig123
    LillaSam skrev 2022-04-13 07:12:59 följande:

    Fan vad skönt hedvig att gå tid till gyn! då kan de ju berätta om ÄL är på G. Ska du dit för att kolla av bara eller?


    Ja det ska bli riktigt skönt att få kolla läget igen faktiskt! Det är bara för att kolla av ja!
    Anonym (Älvan) skrev 2022-04-13 11:26:45 följande:

    Cd 6...började blöda igen, massor. Bara i 2-3 dagar men blödde hur mycket som helst första 2 dagarna Förvånad  Vet inte om det var min riktiga mens eller? Jag ställde om räkningen i alla fall OCH har också köpt termometer och laddat ner NC och börjat tempa, haha. Jag är ju nyfiken på detta med att tempa och hoppas jag håller i det och inte glömmer bort mig... Så nu har jag precis börjat tempa! Spännande Drömmer 


    Spännande! Man får lite bättre överblick på vad som faktiskt sker tycker jag när man ser tempkurvan!

    Jag är på CD9 idag och har börjat få lite mer flytningar redan. Inte några elastisk än men skulle ändå gissa att det är pågång. Det är så sjukt!? Från 50 dagars cykler till att ha äl känning på dag 9?? Kolla liksom hur starkt mitt ägglossnings-test är redan idag!? Gissar på att det blir positivt imorgon eller övermorgon redan


  • Anonym (Älvan)
    Hedvig123 skrev 2022-04-13 12:20:44 följande:
    Ja det ska bli riktigt skönt att få kolla läget igen faktiskt! Det är bara för att kolla av ja!
    Anonym (Älvan) skrev 2022-04-13 11:26:45 följande:

    Cd 6...började blöda igen, massor. Bara i 2-3 dagar men blödde hur mycket som helst första 2 dagarna Förvånad  Vet inte om det var min riktiga mens eller? Jag ställde om räkningen i alla fall OCH har också köpt termometer och laddat ner NC och börjat tempa, haha. Jag är ju nyfiken på detta med att tempa och hoppas jag håller i det och inte glömmer bort mig... Så nu har jag precis börjat tempa! Spännande Drömmer 


    Spännande! Man får lite bättre överblick på vad som faktiskt sker tycker jag när man ser tempkurvan!

    Jag är på CD9 idag och har börjat få lite mer flytningar redan. Inte några elastisk än men skulle ändå gissa att det är pågång. Det är så sjukt!? Från 50 dagars cykler till att ha äl känning på dag 9?? Kolla liksom hur starkt mitt ägglossnings-test är redan idag!? Gissar på att det blir positivt imorgon eller övermorgon redan


     


    Hur har du lyckats med det? Att få så "normala" menscykler? Så himla bra i alla fall Glad Jag hade ju äl kring dag 14 tidigare i vinter flera cykler i rad så blir lite sur på att min kropp sedan började balla ur igen. Men nu får jag hoppas att denna cykel skärper till sig haha!

    Jag har ganska låg temp såg jag och råkade ju förstås läsa någonstans att det inte var så bra när man vill ha bebis... har ni hört något sådant? Jag mäter väldigt tidigt på morgonen om det nu har betydelse?
  • LillaSam
    Hedvig123 skrev 2022-04-13 12:20:44 följande:
    Ja det ska bli riktigt skönt att få kolla läget igen faktiskt! Det är bara för att kolla av ja!
    Anonym (Älvan) skrev 2022-04-13 11:26:45 följande:

    Cd 6...började blöda igen, massor. Bara i 2-3 dagar men blödde hur mycket som helst första 2 dagarna Förvånad  Vet inte om det var min riktiga mens eller? Jag ställde om räkningen i alla fall OCH har också köpt termometer och laddat ner NC och börjat tempa, haha. Jag är ju nyfiken på detta med att tempa och hoppas jag håller i det och inte glömmer bort mig... Så nu har jag precis börjat tempa! Spännande Drömmer 


    Spännande! Man får lite bättre överblick på vad som faktiskt sker tycker jag när man ser tempkurvan!

    Jag är på CD9 idag och har börjat få lite mer flytningar redan. Inte några elastisk än men skulle ändå gissa att det är pågång. Det är så sjukt!? Från 50 dagars cykler till att ha äl känning på dag 9?? Kolla liksom hur starkt mitt ägglossnings-test är redan idag!? Gissar på att det blir positivt imorgon eller övermorgon redan


     


    Men wow grattis!! Shit vad sjukt att du antagligen redan har ÄL på G. Blir så glad för din skull! Hoppas det samma gäller för mig snart också. Perfekt då också att ha gyntid på tisdag så de kan se om ÄL skedde. Då är det mycket liggande under påsken för er del då ;) 

    Spännande nu att vi alla är så lika i våra cykel. Hoppa vi också ska få ÄL snart Älvan! 


    och Älvan KUL att du med ska börja tempa. Jag tycker det är så intressant och bra att tracka för att få lite statistik också. Tycker det är väldigt bra att ha med sig när man prata med gyn och så, även om de inte alltid är så positivt inställda? 

  • LillaSam

    Vad innebär låg för dig? Jag har ett snitt nu på 36.3 innan ÄL. hade lägre förut men någon månad innan min första ÄL i november så höjdes den lite, kanske därför jag ägglossade. Jag mäter vid 06 typ varje morgon. 

  • Hedvig123
    Anonym (Älvan) skrev 2022-04-13 15:18:29 följande:
    Hur har du lyckats med det? Att få så "normala" menscykler? Så himla bra i alla fall Glad Jag hade ju äl kring dag 14 tidigare i vinter flera cykler i rad så blir lite sur på att min kropp sedan började balla ur igen. Men nu får jag hoppas att denna cykel skärper till sig haha!

    Jag har ganska låg temp såg jag och råkade ju förstås läsa någonstans att det inte var så bra när man vill ha bebis... har ni hört något sådant? Jag mäter väldigt tidigt på morgonen om det nu har betydelse?

    Den största ändringen jag gjort är egentligen att jag börjat äta mer fett och protein, levde på pasta och bröd innan. Sen har jag ju börjat med alla kosttillskott men det är ju svårt att säga vilket eller vilka som gjort skillnad! 


    Min temp ligger ganska stabilt på 36.1 innan ägglossning och möter alltid nästan 5.30. Vad är din temp och när mäter du?

  • LillaSam

    Hej och glad påsk!

    hur går det för er? Jag är på CD8 idag och blev lite förvånad när jag upptäckte lite äggviteflytningar imorse. Så jag tog ett LH test precis och det ser ganska lovande ut. Om det fortsätter att stegra så kanske det blir ägglossning om inte att för många dagar. Väldigt spännande och så sjukt skönt isåfall. Kan ju dock bara vara hormoner som spökar och att det inte blir någon ÄL av detta men jag hoppas! Har varit väldigt duktig med vitaminer det senaste och tagit bidrottninggelé sedan CD3. 


    Som vanligt är strecket tydligare i verkligheten haha?

Svar på tråden Försöker bli gravid naturligt PCOS