• Tue 2 Nov 2021 10:12
    27683 visningar
    147 svar
    +3
    147
    27683

    Ruvare november 2021

    Tråd för ruvare november 2021 som vill följas åt!

  • Svar på tråden Ruvare november 2021
  • Mon 8 Nov 2021 09:33
    #50
    Znickers skrev 2021-11-07 21:41:12 följande:

    Jahapp - ruvardag 8 och så fick jag lite blod på trosskyddet. Känns inte alls som mens för jag har inte den mensvärken jag brukar alltid få. Men så tog jag ett gravtest (clearblue early detection) och den visade ett STORT minustecken.

    Så jag antar att det är kört.

    Är det någon som varit med om/hört att någon på ruvardag 8 testat negativt men ändå varit gravid?

    Jag vill ju helst inte tro att jag fått min mens, blodet på trosskyddet är inte färskt (brunt!) och i storlek av en ?gammal? 5-krona.

    Känns så uppgivet just nu och söker greppa om minsta lilla strå för att få upp hoppet. Någon som har solskenshistoria? :,(


    Åh nej, så tråkigt.. på kliniken säger de att det verkligen inte är kört förrän testet efter tre veckor. De påstår att HCG kan stiga långsammare vid IVF och att det är vanligt att man blöder innan även om man är gravid...

    Hoppas de har rätt!
  • Mon 8 Nov 2021 09:35
    #51
    Znickers skrev 2021-11-07 19:10:38 följande:

    Hur mår du?

    Du hade rejäl motvärk för någon dag sedan! Hur känns det idag?


    Jag mår ok, molvärken är inte så farlig längre, har lite ont mot ljumskarna. Det är jobbigare psykiskt just nu, tvivlar på att det någonsin ska gå..

    Men det är väl så det är! Vilken berg- och dalbana det är!
  • Mon 8 Nov 2021 10:00
    #52

    Har känt mig väldigt låg i ett par dagar, hade bestämt mig för att inte testa förrän testdag.

    Men, på impuls gjorde jag ett test med sk "testa tidigt", gräns 10 IU.

    Det är något där! Svagt, men något är det. Det är inte ovitrellen för jag testade helt blankt i helgen med samma test..

    Det är sjukt tidigt, och jag förberedde mig för kritvitt test, men tusan det finns ett svagt, svagt, rosa streck. Det har jag ALDRIG någonsin fått innan... Vågar inte tro det, känns som att det inte kommer vara något i morgon, att jag inbillar mig alltihop.

    Fastnar inte på foto dock...

  • Mon 8 Nov 2021 18:44
    #53

    RD5 idag med 3dagars och mina stackars slemhinnor börjar bli riktigt irriterade av lutinus nu för att det kom smått rosa flytningar :( så ska man fortsätta i minst 9 dagar till... aj aj aj :P kommer inte vara gött.


    Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Mon 8 Nov 2021 18:54
    #54
    Znickers skrev 2021-11-07 21:41:12 följande:

    Jahapp - ruvardag 8 och så fick jag lite blod på trosskyddet. Känns inte alls som mens för jag har inte den mensvärken jag brukar alltid få. Men så tog jag ett gravtest (clearblue early detection) och den visade ett STORT minustecken.

    Så jag antar att det är kört.

    Är det någon som varit med om/hört att någon på ruvardag 8 testat negativt men ändå varit gravid?

    Jag vill ju helst inte tro att jag fått min mens, blodet på trosskyddet är inte färskt (brunt!) och i storlek av en ?gammal? 5-krona.

    Känns så uppgivet just nu och söker greppa om minsta lilla strå för att få upp hoppet. Någon som har solskenshistoria? :,(


    Hur har det gått :(( ?
    Månskensbonde skrev 2021-11-08 10:00:20 följande:

    Har känt mig väldigt låg i ett par dagar, hade bestämt mig för att inte testa förrän testdag.

    Men, på impuls gjorde jag ett test med sk "testa tidigt", gräns 10 IU.

    Det är något där! Svagt, men något är det. Det är inte ovitrellen för jag testade helt blankt i helgen med samma test..

    Det är sjukt tidigt, och jag förberedde mig för kritvitt test, men tusan det finns ett svagt, svagt, rosa streck. Det har jag ALDRIG någonsin fått innan... Vågar inte tro det, känns som att det inte kommer vara något i morgon, att jag inbillar mig alltihop.

    Fastnar inte på foto dock...


    Oooooooh!! Hoppas hoppas hoppas :D
    Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Tue 9 Nov 2021 17:11
    #55

    Hej,

    Följs gärna åt! Är på RD7, har haft lite symptom som ont i brösten och lite molvärk. Tog ett test idag men tycker det är alldeles för svagt?

  • Tue 9 Nov 2021 17:37
    #56
    Elisabeth93 skrev 2021-11-09 17:11:42 följande:

    Hej,

    Följs gärna åt! Är på RD7, har haft lite symptom som ont i brösten och lite molvärk. Tog ett test idag men tycker det är alldeles för svagt?


    Även svaga linjer är ju positivt :DD
    Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Wed 10 Nov 2021 10:48
    #57
    Elisabeth93 skrev 2021-11-09 17:11:42 följande:

    Hej,

    Följs gärna åt! Är på RD7, har haft lite symptom som ont i brösten och lite molvärk. Tog ett test idag men tycker det är alldeles för svagt?


    Är också på rd 7, har ett knappt synligt streck på vanligt test, men syns tydligt på "testa tidigt-sticka".. känner precis som du, orolig att det inte är starkt nog. Dr Google ställer till det förmmig, men- också hittat en hel del som visar att det i te är helt ovanligt och kan gå bra det med!

    Så jag antar att vi bara får fortsätta vänta..
  • Wed 10 Nov 2021 11:02
    #58
    +2

    Kan knappt tro det! Tog test senare på kvällen och nu med det digitala vågar jag börja tro på det! Så prova ta ett digitalt!

  • Wed 10 Nov 2021 11:40
    #59

    Såå, om 2 timmar är det dags för återinföring. Vi hade ÄP i måndags. Av 8 äggblåsor så finns det nu 4 st som är befruktade. Jag vågar inte hoppas eller tro någonting. Har varit hemma mån,tis och idag. Har varit galet trött och ont sedan i måndags. Humöret sviktar.

    Som sagt, detta är vår 2a omgång. Jag längtar efter att vara sådär pirrig och glad. Så som ni andra tycks vara men jag vågar inte tillåta mig själv det. Inte riktigt än. Men nu håller vi andan och tummarna... En stor kram till er andra... :) <3

Svar på tråden Ruvare november 2021