• Tue 2 Nov 2021 10:12
    27903 visningar
    147 svar
    +3
    147
    27903

    Ruvare november 2021

    Tråd för ruvare november 2021 som vill följas åt!

  • Svar på tråden Ruvare november 2021
  • Mon 15 Nov 2021 12:38
    Lewaize skrev 2021-11-15 07:53:23 följande:
    Så glad för eran skull :D jag hade precis samma känsla och tog själv test på RD9 av exakt den anledningen! Jag hade tvärfel och testet var solklart. Blev otroligt chockad. Har ganska mycket molvärk men jag tycker det är mysigt att känna att någonting händer :)

    Även jag har testdag 17/11 och vågar inte hopps för mycket förens testet är positivt då ock :P
    Tack så mkt och grattis även till dig! 

    Jag skulle vilja ha mer molvärk haha men jag får vänta och se om det dyker upp några fler symtom. Testen blir iaf starkare för varje dag så jag får gå på det :) 
  • Mon 15 Nov 2021 21:28
    levandecharader1 skrev 2021-11-15 12:36:46 följande:

    Tack så mkt <3

    Jag använde RFSU's teststickor och det står att testets känslighet är 25mlU/ml. 


    Jättebra, tack!!! Med din 6 dagars så ligger du ca 1-2 dgr före mig så bra att ha stickor/streck att jämföra med!
  • Mon 15 Nov 2021 21:40

    Stort stort grattis till er som plussat!

    Själv är man på ruvardag 7 och har inte ett enda symptom, hade tidigare väldigt ont i brösten men nu har det börjat försvinna, så hoppet känns inte så stort atm!

    Ni som har plussat , vad har ni haft för symtom mellan insättning och plusset ?

  • Mon 15 Nov 2021 23:16

    Tack <3

    Jag hade egentligen inte några symptom så men känner efter väldigt mycket hela tiden och kände växtvärk men det kunde lika gärna ha varit mensvärk! Men set som ändå fick mig att tro att något ändå hade hänt var att jag på RD4 fick en ljusrosa flytning i samband med att det hade varit konstant tryck och det gjorde ont i 1,5 timme typ. Det var en nidblödning som jag ärligt talat hade trott var hitte på innan det hände mig :P


    Mamma till 1 med ICSI 2019
  • Tue 16 Nov 2021 21:06
    origo skrev 2021-11-15 21:40:42 följande:

    Stort stort grattis till er som plussat!

    Själv är man på ruvardag 7 och har inte ett enda symptom, hade tidigare väldigt ont i brösten men nu har det börjat försvinna, så hoppet känns inte så stort atm!

    Ni som har plussat , vad har ni haft för symtom mellan insättning och plusset ?


    Jag hade jättemycket symptom förra insättningen - då var jag inte gravid utan det var proggisarna som gav utslag. För mig satt effekten av proggisarna (spända och ömma bröst, illamående, känslig för lukter etc) i ca 10 dgr från dess jag började med dem innan effekten började klinga av. Har läst att det är så för andra med. Denna gången är jag gravid (jippi!) fast har bara haft lite molvärk från och till, men inget mer (trots att jag äter samma mediciner). Så jag har helt släppt det där med att försöka känna tecken och bara går efter stickan!

    Du är fortfarande lite tidig i din ruvar-cykel för att (negativa) test ska kunna vara tillförlitliga (dvs du kan fortfarande vara gravid utan att de visar något eftersom hCG stiger olika snabbt olika graviditeter/kvinnor/när embryot sätter sig samt kommer igång att producera hCG). Så vänta några dagar och testa är mitt råd. Och ifall det inte visar något då så låt gå ett par dagar och testa igen. Vet inte om det hjälper dig något även om det är välment?

    Stort lycka till!!!
  • Wed 17 Nov 2021 00:10
    Mchen skrev 2021-11-16 21:06:09 följande:

    Jag hade jättemycket symptom förra insättningen - då var jag inte gravid utan det var proggisarna som gav utslag. För mig satt effekten av proggisarna (spända och ömma bröst, illamående, känslig för lukter etc) i ca 10 dgr från dess jag började med dem innan effekten började klinga av. Har läst att det är så för andra med. Denna gången är jag gravid (jippi!) fast har bara haft lite molvärk från och till, men inget mer (trots att jag äter samma mediciner). Så jag har helt släppt det där med att försöka känna tecken och bara går efter stickan!

    Du är fortfarande lite tidig i din ruvar-cykel för att (negativa) test ska kunna vara tillförlitliga (dvs du kan fortfarande vara gravid utan att de visar något eftersom hCG stiger olika snabbt olika graviditeter/kvinnor/när embryot sätter sig samt kommer igång att producera hCG). Så vänta några dagar och testa är mitt råd. Och ifall det inte visar något då så låt gå ett par dagar och testa igen. Vet inte om det hjälper dig något även om det är välment?

    Stort lycka till!!!


    Åh tack för fint svar!! Ja ska försöka ha lite is i magen , har ju fått datum för test 26 november, så är ju en liten bit kvar!

    Och ett super grattis till dig!!!
  • Wed 17 Nov 2021 11:32
    origo skrev 2021-11-17 00:10:27 följande:

    Åh tack för fint svar!! Ja ska försöka ha lite is i magen , har ju fått datum för test 26 november, så är ju en liten bit kvar!

    Och ett super grattis till dig!!!


    Tackar!!!
    origo skrev 2021-11-17 00:10:27 följande:

    Åh tack för fint svar!! Ja ska försöka ha lite is i magen , har ju fått datum för test 26 november, så är ju en liten bit kvar!

    Och ett super grattis till dig!!!


    Tack!!!
  • Wed 17 Nov 2021 13:36

    Idag har jag varit på äggplock, av 16 äggblåsor kunde dom finna 4 stycken eventuella ägg. Kan vara omogna så hon och något om celler? Jag fattar ingenting, i morgon får jag veta om någon av dessa blivit befruktade. Känns som att chansen inte är så stor denna gång, men ska försöka hålla hoppen öppet.

  • Fri 19 Nov 2021 07:15
    Mina pojkar 2 skrev 2021-11-17 13:36:48 följande:

    Idag har jag varit på äggplock, av 16 äggblåsor kunde dom finna 4 stycken eventuella ägg. Kan vara omogna så hon och något om celler? Jag fattar ingenting, i morgon får jag veta om någon av dessa blivit befruktade. Känns som att chansen inte är så stor denna gång, men ska försöka hålla hoppen öppet.


    Hur gick det för er?
  • Fri 19 Nov 2021 09:45
    Månskensbonde skrev 2021-11-19 07:15:40 följande:

    Hur gick det för er?


    Det gick inte bra, ett av äggen blev befruktade men klarade sig inte. Läkaren ringde just. Kan vara så att jag redan hunnit ägglossa innan jag hann dit. Ny behandling i januari. Skulle visst få en blödning om 1-2 veckor som inte var riktig mens. Kan man få egen ägglossning mellan behandlingarna? Tänkte om man kanske får försöka själv i december.
Svar på tråden Ruvare november 2021