• isoldelively

    Bf augusti 2022

    Hittar ingen tråd för oss med bf i augusti så skapar en här där vi kan samlas! :) Själv har jag bf 6 augusti om allt går vägen, vågar inte riktigt tro att det är sant ännu.

  • Svar på tråden Bf augusti 2022
  • Tino
    Emjol skrev 2022-03-04 15:34:21 följande:

    Tino:

    Ja verkligen Rynkar på näsan Sambon får dessutom fortfarande inte följa med.. Men skönt ändå med ultraljud tätt inpå Hjärta


    Det var samma här. Känns så hemskt att de får sitta och bara vänta. En själv får ju veta om det ser okej ut direkt. 
  • Frida123123

    Till Tino: Vad skönt att det gick bra idag på rul. Själv hade jag bokat in ett extra ultraljud idag då jag varit så orolig. Allt såg fortsatt jättefint ut, en superfin bebis. Fick med oss flera bilder hem. Så kul! Och vilken skillnad i lättnad det gjorde. Detta medförde att jag ändå kände mig så pass trygg att jag kunde berätta för min arbetsgivare. Så skönt att de vet, även om de redan tydligen visste. Det verkar som att det blir en bebis ändå. Förlossning satt till den 14/8. Trevlig helg på er alla! 

  • Tino
    Frida123123 skrev 2022-03-04 17:10:49 följande:

    Till Tino: Vad skönt att det gick bra idag på rul. Själv hade jag bokat in ett extra ultraljud idag då jag varit så orolig. Allt såg fortsatt jättefint ut, en superfin bebis. Fick med oss flera bilder hem. Så kul! Och vilken skillnad i lättnad det gjorde. Detta medförde att jag ändå kände mig så pass trygg att jag kunde berätta för min arbetsgivare. Så skönt att de vet, även om de redan tydligen visste. Det verkar som att det blir en bebis ändå. Förlossning satt till den 14/8. Trevlig helg på er alla! 


    Så underbart! Nu får vi försöka lita på bebisarna och att detta ska gå bra. :) 
  • nomina
    Tino skrev 2022-03-04 14:48:13 följande:

    Det gick bra på rul idag. :)


    Åhh så himla skönt! Jag får hålla ut i ett par veckor till. 
    Veckorna går iallafall fort, det känns bara långt kvar nu!
  • nomina
    bullmamman2 skrev 2022-03-04 15:27:20 följande:

    Har ni börjat fundera på namn?

    Jag tycker det är så svårt med namn och vi har inte kunnat enas om något namn som vi båda gillar. Sen vill gärna syskonen också komma med förslag och tycka till om namn så då blir det ännu svårare


    Ja absolut. Där min man kommer ifrån döper mam barnet traditionellt efter helgon som firas runt barnets födsel. Så såvida inte bebis behagar att komma tidigare eller senare än bf så har vi både pojk- och flicknamn bestämt.
  • Grynette
    Frida123123 skrev 2022-03-02 21:03:48 följande:

    Skönt med andra som förstår situationen och oron. Jag ska dit på fredag så jag vet ännu inte hur det ser ut, men hoppas på det bästa givetvis. Detta blir mitt fjärde Vul/ul. När man gör ivf så går man alltid göra ett tidigt ultraljud, oftast i vecka 8. Jag har gjort 3 ultraljud hittills i vecka: 8+4, 10+3 och 13+2 (kub) Nej, vi vill inte veta könet. Men jag har ändå försökt tolka bilderna från kub hundratals gånger haha. 


    Vilken vecka + dag är du i nu? Jag är i vecka 16+2. Jag känner ingenting av fostret. Läste om någon här i tråden som känner fladder, spännande, Läste att det är vanligare hos omföderskor. Känner du något ännu? Misstänker att det kommer dröja några veckor till för mig. 


    16+0 idag..placentan är i bakvägen..jag har också försökt tolka nubben och är säker på en liten pöjk även om jag hoppas på en liten flicka innerst inne..men jag vill bara ha en frisk liten gosig bebbo att mysa med...har också gjort flera ultraljud ocj har inga medicinska skäl annat än att jag är orolig..v 6+6 då hos gyn som upptäckte graviditeten..sen tidsbeställning då första inte kunde stämma enligt misstänkt äl då gubben inte var hemma den månaden..visade sig vara 8 dagar längre gånget...sen kub v 12+0/1..sen kontroll på gynakuten v 14+6..men då tänkte jag att jag kan invänta rul istället för ytterligare ett bara för att se könet.. 

    Tycker mig känna att det fladdrar till och enligt ultraljuden är detta en livlig rackare så det är säkert det jag känt
  • nomina

    Någon mer som upplever att magen är otroligt spänd på morgonen??
    Jag ligger gärna halvt på mage/sidan när jag sover och vet inte om det har med det att göra.
    Magen växer för varje dag nu så det kanske är orsaken... 

    Vill bara tillägga att det är så otroligt skönt att slippa ha mens varje månad!! Tungan ute

    Hoppas alla mår bra! Hjärta

  • Emjol
    nomina skrev 2022-03-06 18:46:28 följande:

    Någon mer som upplever att magen är otroligt spänd på morgonen??
    Jag ligger gärna halvt på mage/sidan när jag sover och vet inte om det har med det att göra.
    Magen växer för varje dag nu så det kanske är orsaken... 

    Vill bara tillägga att det är så otroligt skönt att slippa ha mens varje månad!! Tungan ute

    Hoppas alla mår bra! Hjärta


    Ja jag har märkt det den senaste veckan. Går in i vecka 19 imorgon Glad
    Fortfarande ingen direkt mage men känner av livmodern mer och att den har kommit högre upp så känns som att magen kommer komma snart Gravid

    Förövrigt mår jag bra och väntar bara in RUL nu Hjärta
  • Nilla6
    nomina skrev 2022-03-06 18:46:28 följande:

    Någon mer som upplever att magen är otroligt spänd på morgonen??
    Jag ligger gärna halvt på mage/sidan när jag sover och vet inte om det har med det att göra.
    Magen växer för varje dag nu så det kanske är orsaken... 

    Vill bara tillägga att det är så otroligt skönt att slippa ha mens varje månad!! Tungan ute

    Hoppas alla mår bra! Hjärta


    Jag får som små sammandragningar emellanåt då blir magen lite spänd och så men sen släpper det och gör inte ont. Hehe själv har jag lite mensvärk den dan mensen skulle komma och har en redig foglossning i ryggen, men skönt att slippa blodet haha. 16+5 idag och längtar till rul den 18e. Har fått en massa gratis grejer till bebis som man bara vill börja använda, 2 vagnar, skötbord, babygym, bärsele, sängkläder m.m 
  • JustLikeHoney

    Kan bara citera ibland men har också sammandragningar emellanåt, särskilt efter sex. Men om de släpper och inte gör ont är det bara livmodern som jympar lite! 


    så mkt piggare nu, v15+6 och fick höja mitt levaxin ordentligt så den horribla tröttheten har släppt!

    min kille vill verkligen inte veta kön och eftersom det är hans första och min tredje (har en av varje) så är jag okej med att vänta tills den kommer ut. Har ju svaret i mobilen eftersom jag gjort nipt, sjukt nyfiken men ska hålla mig. 

Svar på tråden Bf augusti 2022