• Tue 4 Jan 2022 13:28
    125065 visningar
    297 svar
    -2
    297
    125065

    Äggdonation 2022

    Jag och min man har efter flera år av egna försök och 6x IVF bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. Redan nu I januari planeras insättningen. Jag är både otåligt exalterad och nervös. Finns det någon medsyster här I forumet som vill dela tankar, tårar och glädje med mig så får du gärna hoppa in här.

    Sagan

  • Svar på tråden Äggdonation 2022
  • Wed 12 Jan 2022 11:51
    #11

    Tekannans: Hoppas allt klaffar idag för dig!

  • Wed 12 Jan 2022 14:19
    #12

    Tack snälla ni för lyckönskningarna

    Nu sitter jag på tåget på vägen hem. Allt har gått bra idag, vilken lättnad! Embryot är fem dagar gammalt och kunde inte se bättre ut enligt läkaren. Två till frysen och några till som de odlar vidare till imorgon för ev frysning.

    Hoppas på fler till frysen imorgon men annars är jag riktigt nöjd med hur det har gått idag. Kul med en bra dag med allt elände som varit hittills med IVF processer.

    Test om två veckor.

  • Wed 12 Jan 2022 15:30
    #13

    Hej!

    Jag hakar gärna på här! Gör insättning (ÄD) på GynHälsan i Uppsala idag. Det är vårt andra försök med ÄD. Har även gjort många IVF:er, så många att jag faktiskt tappat räkningen, men jag tror att jag har återfört 13 embryon totalt. Några kemiska graviditeter har det blivit längst vägen, och ett MA med enäggstvillingar som upptäcktes i vecka 9. Nu hoppas jag verkligen på denna parvel! Av åtta ägg blev bara två befruktade denna omgång. Sist köpte vi tio ägg men fick bara en blastocyst som blev en kemisk graviditet, så vi har nog haft otur hittills. Men nu hoppas jag som sagt att det vänder!

    Jag är 42 år nu, så anledningen till ÄD är att chansen att lyckas med egna ägg bedöms som låg.

  • Thu 13 Jan 2022 15:55
    #14

    Hej  
    Men tänk att vi båda var i Uppsala igår för insättning, då gick vi nog om varann! Ja hoppas att det lyckas med något utav de två embryona som ni nu har. Vad spännande att följa varann dessa två veckor. Hoppas att det går bra

    Jag är 38 år och för oss är det oförklarlig barnlöshets de hittar inget fel på någon utav oss. Men jag hoppas också att äggdonation kan vara lösningen för oss. 

  • Djen
    Thu 13 Jan 2022 18:11
    #15
    Kronärtskocka skrev 2022-01-10 19:35:15 följande:

    Ja, de verkar snabba iom att de har frysta ägg. Och små bebisar vet jag att flera fick förra året. Skönt att vara på gång så fort!

    De beräknade att det kan ta upp till sex månader, men allt beror på vilka donatorer de får in, hur de matchar med just mig. Har ställt in mig på maj/juni.


    Vart skulle det ta upp till 6 månader? Gynhälsan?
  • Djen
    Thu 13 Jan 2022 18:13
    #16

    Hej!

    Går oxå på gynhälsan. Väntar på mens för att börja om. Kemisk graviditet på första försöket.

  • Djen
    Thu 13 Jan 2022 18:29
    #17
    Tekannans skrev 2022-01-11 08:49:20 följande:

    Kul med matchningen! Äntligen efter så lång väntan det måste ju kännas otroligt spännande. Då är ni igång inför våren ju. Nästa vecka, är det UL för att titta på livmodern eller vart är du i processen? 

    Jag ska till kliniken imorgon för insättning. Jösses vad nervöst! Ingen får ringa till mig idag! Jag är livrädd att det är kliniken som ringer och meddelar att det inte ser bra ut och att vi måste avbryta Mååånga timmar kvar tills imorgon.


    Var det första återföringen med äd? Förlåt om jag frågar det ni redan skrivit
  • Thu 13 Jan 2022 20:30
    #18
    Djen skrev 2022-01-13 18:11:34 följande:

    Vart skulle det ta upp till 6 månader? Gynhälsan?


    På den danska klinik jag köar till. Gynhälsan verkar betydligt snabbare och har väl ingen kö? De använder ju frysta ägg så då är det ju en enklare och snabbare process.

    Spännande att ni är flera som ruvar nu. Håller tummarna för er!

    Tekannans: Härligt med några till frysen också!
  • Djen
    Thu 13 Jan 2022 21:00
    #19
    Kronärtskocka skrev 2022-01-13 20:30:57 följande:

    På den danska klinik jag köar till. Gynhälsan verkar betydligt snabbare och har väl ingen kö? De använder ju frysta ägg så då är det ju en enklare och snabbare process.

    Spännande att ni är flera som ruvar nu. Håller tummarna för er!

    Tekannans: Härligt med några till frysen också!


    Ja jag hänger med! Trodde det var till gynhälsan. Hoppas tiden springer iväg!
  • Thu 13 Jan 2022 22:11
    #20

    Vi fick besked från kliniken idag att vårt andra embryo inte utvecklats vidare. Av totalt 15 ägg från unga donatorer har vi bara lyckats få två blastocyster som har varit ok. Den ena blev en kemisk graviditet och den andra ruvar jag på, RD1 idag. Det känns nästan osannolikt att det ska gå bra den här gången efter alla motgångar, men jag hoppas så mycket som jag vågar ????????

    Lycka till ni andra också!

Svar på tråden Äggdonation 2022