• Tue 4 Jan 2022 13:28
    125064 visningar
    297 svar
    -2
    297
    125064

    Äggdonation 2022

    Jag och min man har efter flera år av egna försök och 6x IVF bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. Redan nu I januari planeras insättningen. Jag är både otåligt exalterad och nervös. Finns det någon medsyster här I forumet som vill dela tankar, tårar och glädje med mig så får du gärna hoppa in här.

    Sagan

  • Svar på tråden Äggdonation 2022
  • Thu 17 Feb 2022 22:51
    Tekannans skrev 2022-02-17 13:21:47 följande:

    Bilbo hur gick det för dig på ultraljudet i veckan? Du har inte skrivit något och jag vågar knappt fråga. Hoppas hoppas allt såg bra ut!!


    Vad fint att du kom ihåg ?? Det gick bra! Det fanns en liten parvel där inne med tickande hjärta. Så underbart att se! Oron har inte släppt helt - har ju inte Så mycket symtom så ibland känns det overkligt att jag skulle vara gravid, men förhoppningsvis är allt som det ska och fortsätter att vara det Glad Inskrivningssamtal hos BMM på måndag. När skulle du göra ditt ultraljud?
  • Fri 18 Feb 2022 09:04
    Bilbo79 skrev 2022-02-17 22:51:24 följande:
    Vad fint att du kom ihåg ?? Det gick bra! Det fanns en liten parvel där inne med tickande hjärta. Så underbart att se! Oron har inte släppt helt - har ju inte Så mycket symtom så ibland känns det overkligt att jag skulle vara gravid, men förhoppningsvis är allt som det ska och fortsätter att vara det Glad Inskrivningssamtal hos BMM på måndag. När skulle du göra ditt ultraljud?
    Ååå så underbart! Har du varit med om det tidigare? Herregud hur kändes det? Eller var det svårt att ta till sig? Såå roligt, snacka om milstolpe

    Men jag förstår att du ändå är orolig. Jag har börjat inse att jag kommer vara orolig tills ett barn är fött, det är nog bara att konstatera. Det är så mycket man inte kan styra över. Men jag hoppas att du kan glädja dig att få se ett litet pickande hjärta så här långt.

    Jag har ultraljud på torsdag nästa vecka. Jag tänker på det varje dag och räknar dagarna hela tiden. Om allt ser bra ut då så ska jag skriva in mig hos bmm direkt efter besöket. Hoppas hoppas!! Jag har haft symptom varje dag sedan testet så just nu vågar jag vara ganska positiv men oron finns där att det kommer försvinna eller att det bara är kroppen som tror att den fortfarande är gravid. Ja.. så även om man har symptom så oroar man sig. Hopplöst
  • Fri 18 Feb 2022 16:46
    Tekannans skrev 2022-02-18 09:04:43 följande:
    Ååå så underbart! Har du varit med om det tidigare? Herregud hur kändes det? Eller var det svårt att ta till sig? Såå roligt, snacka om milstolpe

    Men jag förstår att du ändå är orolig. Jag har börjat inse att jag kommer vara orolig tills ett barn är fött, det är nog bara att konstatera. Det är så mycket man inte kan styra över. Men jag hoppas att du kan glädja dig att få se ett litet pickande hjärta så här långt.

    Jag har ultraljud på torsdag nästa vecka. Jag tänker på det varje dag och räknar dagarna hela tiden. Om allt ser bra ut då så ska jag skriva in mig hos bmm direkt efter besöket. Hoppas hoppas!! Jag har haft symptom varje dag sedan testet så just nu vågar jag vara ganska positiv men oron finns där att det kommer försvinna eller att det bara är kroppen som tror att den fortfarande är gravid. Ja.. så även om man har symptom så oroar man sig. Hopplöst
    Haha, ja oron lär man ju få vänja sig vid Flört

    Jag har fått se ett hjärta ticka en gång tidigare. Den graviditeten stannade tyvärr av i vecka 8 någon gång. Så även om jag vet att risken för missfall rent statistisk är väldigt låg efter bekräftat hjärtslag så finns ju oron kvar!

    Så spännande med ditt ultraljud nästa vecka! Det låter lovande med dina symtom. Allt kommer nog att se bra ut!
  • Sat 19 Feb 2022 10:53

    Hej alla! på måndag är det dags för oss att sätta in vår flinga och är så nervös. Snälla håll tummarna för oss att det går vägen denna gång efter en rad tidiga mfSkäms

  • Mon 21 Feb 2022 09:08
    sofia2022 skrev 2022-02-19 10:53:49 följande:

    Hej alla! på måndag är det dags för oss att sätta in vår flinga och är så nervös. Snälla håll tummarna för oss att det går vägen denna gång efter en rad tidiga mfSkäms


    Vilken dag stor dag för dig! Jag håller både tummar och tår för er hoppas allt går bra och att det går vägen denna gång. Stort lycka till
  • Mon 21 Feb 2022 13:05
    Tekannans skrev 2022-02-21 09:08:24 följande:
    Vilken dag stor dag för dig! Jag håller både tummar och tår för er hoppas allt går bra och att det går vägen denna gång. Stort lycka till
    Tusen tack! Är på plats och inväntar att få vårt förhoppningsvis guldiga ägg insatt kl 13:20 Skäms
  • Mon 21 Feb 2022 13:25
    sofia2022 skrev 2022-02-19 10:53:49 följande:

    Hej alla! på måndag är det dags för oss att sätta in vår flinga och är så nervös. Snälla håll tummarna för oss att det går vägen denna gång efter en rad tidiga mfSkäms


    Så spännande Sofia! Håller tummarna! Hoppas att alt gått bra idag Hjärta
  • Mon 21 Feb 2022 13:52
    Bilbo79 skrev 2022-02-21 13:25:27 följande:
    Så spännande Sofia! Håller tummarna! Hoppas att alt gått bra idag Hjärta
    Tack snälla. Embryot är på plats och det var en riktig 10 poängstenar, den var på väg att kläckas så nu håller vi alla tummar och tår för vår lilla flinga ??????????
  • Tue 22 Feb 2022 11:58

    Jag är officiellt en ruvare och dag 1 är här och letar symtom, tidigt jag vet Hur har ni alla andra känt under dessa dagar fram till test? Har Ni känt något?

  • Tue 22 Feb 2022 16:04
    sofia2022 skrev 2022-02-22 11:58:17 följande:

    Jag är officiellt en ruvare och dag 1 är här och letar symtom, tidigt jag vet Hur har ni alla andra känt under dessa dagar fram till test? Har Ni känt något?


    Hihi kunde inte låta bli att skatta lite, att du redan letar symptom  
    Jag började känna ett svagt obehag i kroppen två dagar innan utsatt testdag. Om jag inte hade vetat att jag ruvade hade jag aldrig kopplat det med en graviditet då. Sen den dagen jag tog testet och det var positivt så har jag känt samma obehag/illamående varje dag men värre. Börjar faktiskt ledsna lite nu.. kan knappt tro att jag säger det. Nu när jag fick reda på att jag är gravid så är det också första gången som jag har symptom så jag blev överlycklig och hoppades på att jag varje dag skulle må riktigt dåligt så att jag vet att allt då borde vara som det ska. Men nu börjar jag tvivla om det verkligen är så kul med dessa symtom. Illamående, såå trött och sur i flera veckor. Men nej jag ska inte klaga mer Jag är förstås jätte glad över graviditeten. Hoppas att det går vägen nu för dig!!! 
Svar på tråden Äggdonation 2022