• TaleOfBrokenEggs

    Äggdonation 2022

    Jag och min man har efter flera år av egna försök och 6x IVF bestämt oss för att gå vidare med äggdonation. Redan nu I januari planeras insättningen. Jag är både otåligt exalterad och nervös. Finns det någon medsyster här I forumet som vill dela tankar, tårar och glädje med mig så får du gärna hoppa in här.

    Sagan

  • Svar på tråden Äggdonation 2022
  • sofia2022
    Tekannans skrev 2022-02-22 16:04:28 följande:
    Hihi kunde inte låta bli att skatta lite, att du redan letar symptom  
    Jag började känna ett svagt obehag i kroppen två dagar innan utsatt testdag. Om jag inte hade vetat att jag ruvade hade jag aldrig kopplat det med en graviditet då. Sen den dagen jag tog testet och det var positivt så har jag känt samma obehag/illamående varje dag men värre. Börjar faktiskt ledsna lite nu.. kan knappt tro att jag säger det. Nu när jag fick reda på att jag är gravid så är det också första gången som jag har symptom så jag blev överlycklig och hoppades på att jag varje dag skulle må riktigt dåligt så att jag vet att allt då borde vara som det ska. Men nu börjar jag tvivla om det verkligen är så kul med dessa symtom. Illamående, såå trött och sur i flera veckor. Men nej jag ska inte klaga mer Jag är förstås jätte glad över graviditeten. Hoppas att det går vägen nu för dig!!! 
    Fattar precis, finns inget man önskar mer nu än lite illamåenda, haha. Denna omgång började dock inte som tänkte, några timmar efter insättning åkte jag på jordens uvi så nu har jag lagt till ännu tre tabletter per dag i min lilla dosett, antibiotika. Hur underbart men jag ser det som ett tecken på att nu går det vägen Skäms
  • Tekannans

    Idag hade vi ul men det fanns ingen hjärtaktivitet. så otroligt sorligt och tungt. Läkaren sa att fostret var nästan på dagen så stor som den borde vara så det kan ha stannat upp för bara någon dag sedan eller till och med bara timmar innan.

    Just nu känner jag mig rätt härdad i livet med tredje missfallet i vecka 9, känns grymt och än har jag inte fått fram en tår. Men det kommer väl när chocken har lagt sig.

    Vi har några flingor i frysen tack och lov så när kroppen är redo försöker vi igen.

    Tänk vad vi alla kämpar!

  • Lotper79
    Tekannans skrev 2022-02-24 17:33:20 följande:

    Idag hade vi ul men det fanns ingen hjärtaktivitet. så otroligt sorligt och tungt. Läkaren sa att fostret var nästan på dagen så stor som den borde vara så det kan ha stannat upp för bara någon dag sedan eller till och med bara timmar innan.

    Just nu känner jag mig rätt härdad i livet med tredje missfallet i vecka 9, känns grymt och än har jag inte fått fram en tår. Men det kommer väl när chocken har lagt sig.

    Vi har några flingor i frysen tack och lov så när kroppen är redo försöker vi igen.

    Tänk vad vi alla kämpar!


    jag är så ledsen för din skull!  finns inte så mycket att säga förutom att det är förjävligt och att jag vet hur chockartat, omöjligt och bottenlöst det känns:( massa styrkekramar 
  • sofia2022
    Tekannans skrev 2022-02-24 17:33:20 följande:

    Idag hade vi ul men det fanns ingen hjärtaktivitet. så otroligt sorligt och tungt. Läkaren sa att fostret var nästan på dagen så stor som den borde vara så det kan ha stannat upp för bara någon dag sedan eller till och med bara timmar innan.

    Just nu känner jag mig rätt härdad i livet med tredje missfallet i vecka 9, känns grymt och än har jag inte fått fram en tår. Men det kommer väl när chocken har lagt sig.

    Vi har några flingor i frysen tack och lov så när kroppen är redo försöker vi igen.

    Tänk vad vi alla kämpar!


    Men kära du, vad ledsen jag blir. Lider så med Er och jag vet hur omöjligt det säkert känns just nu Gråter Men jag vet också hur starka och grymma vi kvinnor är så du kommer snart resa dig och vara igång igen. Tror vi är många här som känner med Er och jag skickar över en varm cyberkram Kyss
  • Bilbo79

    @Tekannans Neeej, så otroligt ledsamt att höra. Jag beklagar verkligen! finner inga ord. Har varit där själv och det suger verkligen. Stor kram till dig i allt det tuffa Hjärta

  • Tekannans

    Tack snälla ni. Ja så otroligt tufft och så tomt det känns nu.. och att allt bara kan förändras på ett ögonblick.
    Vi ska åka tillbaka och göra ett till ul för att vara helt säkra, på läkarens rekommendation. Men jag funderar på att avboka det, det känns mer som slöseri på tid och hemskt att behöva höra samma besked igen. Vi får se hur vi gör. 
    Tack igen för era ord det värmer verkligen.

  • Bilbo79
    Tekannans skrev 2022-02-26 19:42:13 följande:

    Tack snälla ni. Ja så otroligt tufft och så tomt det känns nu.. och att allt bara kan förändras på ett ögonblick.
    Vi ska åka tillbaka och göra ett till ul för att vara helt säkra, på läkarens rekommendation. Men jag funderar på att avboka det, det känns mer som slöseri på tid och hemskt att behöva höra samma besked igen. Vi får se hur vi gör. 
    Tack igen för era ord det värmer verkligen.


    Nu är ju detta helt och hållet ert beslut, men jag hade definitivt velat göra ett till ultraljud just för att embryot var rätt storlek sist och jag hade velat försäkra mig om att det verkligen inte finns hjärtslag. Jag förstår att det blir hemskt att höra det tråkiga beskedet igen även om ni nu är förberedda, och jag kan inte råda er och vill definitivt inte ge några falska förhoppningar, men jag hade gått dit för att vara helt säker. Ni ska givetvis göra det som känns rätt för er Hjärta
  • SuzieZ
    Tekannans skrev 2022-02-24 17:33:20 följande:

    Idag hade vi ul men det fanns ingen hjärtaktivitet. så otroligt sorligt och tungt. Läkaren sa att fostret var nästan på dagen så stor som den borde vara så det kan ha stannat upp för bara någon dag sedan eller till och med bara timmar innan.

    Just nu känner jag mig rätt härdad i livet med tredje missfallet i vecka 9, känns grymt och än har jag inte fått fram en tår. Men det kommer väl när chocken har lagt sig.

    Vi har några flingor i frysen tack och lov så när kroppen är redo försöker vi igen.

    Tänk vad vi alla kämpar!


    Vad fruktansvärt jobbigt för er.. lider med er!!???????? 
    Har ni bestämt om ni ska göra uppföljande UL för säkerhets skull? Hade ni gjort ett ännu tidigare UL innan? 
    Stor kram, kämpa!!!

  • SuzieZ

    Hej! 


    Vi vill gärna göra ett syskonförsök efter lyckad ÄD i Finland för snart 3 år sedan.. Tittar på Livio i Göteborg och Gynhälsan i Uppsala. Ni som varit i Uppsala; vad fick ni betala (och för hur många ägg)? 


    Tack och kram!

  • Tekannans

    Jag avbokade det uppföljande ultraljudet. Jag klarade verkligen inte av att åka dit. Men om jag hade varit det minsta tveksam på om knytet levde hade jag åkt.
    Mina symptom försvann dagen innan jag skulle till kliniken. På kvällen efter jobbet var jag ute och promenerade och verkligen njöt av att jag kände mig lite piggare för en gång skull och passade på att gå en lite längre promenad. Dagen efter kände jag mig fortfarande pigg och som vanligt.. Då började jag bli lite orolig och kl 15 samma dag så fick vi beskedet. Jag fortsatte att äta lutinus osv i tre dagar OM symptomen skulle komma tillbaka men det gjorde aldrig det så jag avbokade  
    Vi har en tid för ultraljud igen på fredag men det är mer för att se så att kroppen tar hand om missfallet jag som den ska. 
    Såå deppigt! Jag hoppas ni alla håller modet uppe och kämpar på!

Svar på tråden Äggdonation 2022