• Holy93

    BIM Februari 2022

    Jag hittade inte på någon tråd för oss som har BIM i Februari så jag startar en! Jag funderar nästan på att skippa försöka i mars om det inte tar sig, och prova i april och framåt istället så man eventuellt får ett 2023 barn, hur tänker ni?

    7/2 Holy93 (Tredje försöket, andra barnet)

  • Svar på tråden BIM Februari 2022
  • LillaGry
    FrökenCharlotte skrev 2022-02-06 11:28:02 följande:
    Känner samma hopplöshet. Detta är försök 7 för oss. Andra barnet. 
    Samma här, detta var sjunde försöket till ett andra barn. Jag hade BIM igår eller idag fast fortfarande ingen mens, men två negativa tester (första i onsdags och det andra i fredags) och imorse sjönk tempen rejält. Så hopplöst Rynkar på näsan 
  • My871
    Kiiwii skrev 2022-02-06 20:29:12 följande:

    Vi med ger presenter lite utspritt. Låter som en bra plan när hon blir äldre och kan få bestämma hur hon vill ha det

    Kom inte ihåg om du sagt det men när hade du ÄL? 


    Jag är precis som du, lever gärna i drömmarnas land ett tag haha. Mina tidigare graviditeter gick jag över tiden drygt en vecka för jag kunde inte tro att jag skulle kunna haft sån tur och blivit gravid. Kommer inte kunna hålla mig så länge nu dock, alldeles för nyfiken och besatt


    Jag hade ägglossning ca den 27. går ju bara på känsla så det blir när jag tror :) 
    jag har satt BIM den 8, men det blir ju bara 12 dagar, så jag antar att BIM kan vara lite längre bort också :) 
    när hade du ÄL? 
  • My871

    Så konstigt? jag har haft världens mensvärk i två dagar i rad och denna dagen är det helt borta. Brösten ilar, finnar i massor och jag har mått lite smått illa i några dagar. BIM är ca 8 feb, men kan vara något senare också :) 
    så spännande detta !

  • Butembobaby

    Stort grattis till plusset miisery! Hoppas vi får se fler sådana i tråden  snart!

    Jag är på ÄL+8 idag och kunde inte hålla mig från att testa. Såklart blev det negativtFlört

    Har haft mycket symptom denna gång, så känner mig hoppfull. Försöker att inte vara för optimistisk, men  det är svårt!

    Idag/igår har jag haft: 
    Illamående
    Acne
    Nästäppa
    Trötthet
    Ömma bröst
    Svårt att sova 
    Kramper I livmodern 
    En generell känsla av att jag är gravid. 

    Hoppas hoppas hoppas att känslan stämmer!

  • Kiiwii

    BIM idag, som man gått och väntat på denna dag haha

    Fortfarande inga känningar på varken mens eller graviditet. Fick feber igår pga covid, lite piggare efter en natts sömn men känner mig mest bara förkyld och sjuk idag. Får väl se om mensen drar igång under dagen eller inte?

    Följer er andra med spänning

  • Kiiwii
    My871 skrev 2022-02-06 23:07:38 följande:
    Jag hade ägglossning ca den 27. går ju bara på känsla så det blir när jag tror :) 
    jag har satt BIM den 8, men det blir ju bara 12 dagar, så jag antar att BIM kan vara lite längre bort också :) 
    när hade du ÄL? 
    Nära för dig med nu lutealfasen är oftast lika lång, vanligast mellan 12-16 dagar. Jag har 12 dagar från ÄL till mens, jag hade ÄL 26/1. Men man vet ju inte exakt men jag brukar räkna 12 dagar efter att jag haft ont i äggstockarna och det brukar stämma, så 12 dagar sedan min äl idag, ingen mens än sålänge. Går och väntar på att den ska starta. Hoppas inte den gör det förstås
  • Sophiee92
    Kiiwii skrev 2022-02-07 07:57:17 följande:

    BIM idag, som man gått och väntat på denna dag haha

    Fortfarande inga känningar på varken mens eller graviditet. Fick feber igår pga covid, lite piggare efter en natts sömn men känner mig mest bara förkyld och sjuk idag. Får väl se om mensen drar igång under dagen eller inte?

    Följer er andra med spänning


    Åh spännande! Ska du ta något test idag?

    Segt med covid mitt i allt. Jag fick det förra månaden och då kom även mensen en hel vecka för tidigt (trots att jag tempar med NC och har bra koll på när min ÄL borde ha varit) så det var lite märkligt. Hoppas du får ditt pluss istället för mens!

    Själv är jag på ÄL +6 och längtar ihjäl mig till att komma närmare BIM och förhoppningsvis ett pluss den här månaden.
  • Kiiwii
    Sophiee92 skrev 2022-02-07 09:28:05 följande:
    Åh spännande! Ska du ta något test idag?

    Segt med covid mitt i allt. Jag fick det förra månaden och då kom även mensen en hel vecka för tidigt (trots att jag tempar med NC och har bra koll på när min ÄL borde ha varit) så det var lite märkligt. Hoppas du får ditt pluss istället för mens!

    Själv är jag på ÄL +6 och längtar ihjäl mig till att komma närmare BIM och förhoppningsvis ett pluss den här månaden.
    Nä jag tror inte jag vågar haha. Vill inte se ett negativt resultat, mensen kan ju starta under dagen?

    Har också tänkt tanken ifall covid stört min cykel, vore ju inte så kul. Men jag hade ÄL för cirka 12 dagar sedan iaf det är jag väldigt säker på och mensen kommer alltid 12 dagar senare? men som sagt covid kanske stör cykeln och förskjuter mensen?

    Det känns positivt i alla fall att jag ingen mensvärk har, det har jag alltid innan mensen kommer och oftast 1-2 dagar före BIM, men har inte känt av något sånt än. Ena stunden är man hoppfull, nästa nedbruten haha.

    Alltså all väntan i detta bebisbakande, man blir knäpp ibland
  • evelinagra1

    Idag kom mensen.. jag hoppas på många fina plus för er andra! Och för er som det inte blir något så hoppas jag att vi ses i mars tråden och kan stötta varandra ännu en månad <3 jag hänger kvar här ett tag till dock är ju så nyfiken på hur det går för er andra! :) 

  • Kiiwii
    evelinagra1 skrev 2022-02-07 09:58:48 följande:

    Idag kom mensen.. jag hoppas på många fina plus för er andra! Och för er som det inte blir något så hoppas jag att vi ses i mars tråden och kan stötta varandra ännu en månad <3 jag hänger kvar här ett tag till dock är ju så nyfiken på hur det går för er andra! :) 


    Näää, hade så positiva vibbar och trodde du skulle plussa.


    Nya tag och hoppas att mars månad är månaden för er Solig  

Svar på tråden BIM Februari 2022