• Vienna20

    Gravid med bf november 2022

    Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

    Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

  • Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Holy93

    Ska tilläggas att BF just nu enligt app är beräknat ca 15/11. 
    Med tidigare barnet så hade jag inga riktigt klassiska graviditetssymptom förrän vecka 7-8, så det oroar mig inte så mycket att jag kanske inte kommer känna så mycket nu heller i början. 
    Vad kul att det ändå verkar vara så många här! 

  • Jowalowa

    Tänkte vänta med att ansluta här tills man visste om allt går bra eller inte men kom fram till att det är en ganska tråkig inställning!

    Är gravid med mitt första barn och går enligt de flesta appar in i v 6 imorgon. 
    Är lite förvirrad med hur man räknar men i apparna står det som v6 (5+0).

    Blir alltså ett BF runt 8/11 om allt vill sig väl :D

    symptom jag känner av i dagsläget:
    Tröttare än vanligt
    Andfådd
    Drömmer mycket och vaknar på nätterna
    illamående som smyger sig på då och då
    lite halsbränna
    svullen mage 24/7
    svullna ömma bröst och det smäller genom Bröstvårtorna
    molvärk i nedre magen som jag förstått säkert är växtvärk

    Är det bara jag som tycker det är lite mycket symptom såhär tidigt?? har ju inget att jämföra med men trodde det skulle komma lite senare

  • Felicccccia
    Jowalowa skrev 2022-03-07 16:13:15 följande:

    Tänkte vänta med att ansluta här tills man visste om allt går bra eller inte men kom fram till att det är en ganska tråkig inställning!

    Är gravid med mitt första barn och går enligt de flesta appar in i v 6 imorgon. 
    Är lite förvirrad med hur man räknar men i apparna står det som v6 (5+0).

    Blir alltså ett BF runt 8/11 om allt vill sig väl :D

    symptom jag känner av i dagsläget:
    Tröttare än vanligt
    Andfådd
    Drömmer mycket och vaknar på nätterna
    illamående som smyger sig på då och då
    lite halsbränna
    svullen mage 24/7
    svullna ömma bröst och det smäller genom Bröstvårtorna
    molvärk i nedre magen som jag förstått säkert är växtvärk

    Är det bara jag som tycker det är lite mycket symptom såhär tidigt?? har ju inget att jämföra med men trodde det skulle komma lite senare


    Grattis! :) Jag har samma BF som dig, går in i vecka 6 på onsdag. Har också liknande symptom, tröttheten är värst. Känner mig bara allmänt annorlunda, Lite illamående när hungern kommer, andfådd, svullen mage, lite diffus molande känsla i magen, mörkare urin än vanligt och jag har från att ha varit världens gottegris gått till att inte alls vilja äta något som är sött, vill bara ha salt. Helst av allt dricka buljong haha.. Drycker och frukt går bra men godis, choklad och annat, känner inget sug alls och det smakar inte speciellt gott heller längre.. Hoppas det fortsätter så XD
  • sofia2022

    Godmorgon alla. Är enligt min app i vecka 4+5 och har noll symtom, någon mer som mår som vanligt? Vill ju ha en massa symtom så man känner att det verkligen finns nåt där 

  • Dalarna91
    sofia2022 skrev 2022-03-08 07:35:55 följande:

    Godmorgon alla. Är enligt min app i vecka 4+5 och har noll symtom, någon mer som mår som vanligt? Vill ju ha en massa symtom så man känner att det verkligen finns nåt där 


    Jag började få symtom igår kväll (5+3) ömma bröst. Annars har jag inte känt av något. Vill också ha lite mer symtomer men är glad över något iaf :)
  • sofia2022
    Dalarna91 skrev 2022-03-08 08:31:35 följande:
    Jag började få symtom igår kväll (5+3) ömma bröst. Annars har jag inte känt av något. Vill också ha lite mer symtomer men är glad över något iaf :)
    Man vill ju liksom bara få sig en käftsmäll med illamående och ömma bröst så man vet att det är på riktigt Skäms
  • karas

    jag är enligt appar runt 5+4 idag, lite osäker men borde vara där omkring! 


    jag känner av ett ständigt molande ibland drar det lite extra i ligamenten och som lätt mensvärk till o från. 


    vissa dagar ont i svanken, vilket gör mig så orolig för missfall?! 

    illamående som kommer o går, främst om jag slarvar med att äta efter ordning.

    brösten ömmar och känns större

    vaknar på nätterna o kan ligga vaken en stund! 

    Jag hoppas så mycket att det kan gå vägen efter 2 års kämpande ???????? 


    Har ni kontaktat BM än? Kommer inte ihåg när jag gjorde det med förra barnet! 

  • Dalarna91

    Sofia2022; skulle vara fint med lite mer symtomer. Men njuter nu av mina ömma bröst. När man går nedför trappor måste man hålla i dom så det gör mindre ont xD 
    Är generellt lugn men mer symtom hade inte skadat. 

  • sofia2022
    Dalarna91 skrev 2022-03-08 10:15:56 följande:

    Sofia2022; skulle vara fint med lite mer symtomer. Men njuter nu av mina ömma bröst. När man går nedför trappor måste man hålla i dom så det gör mindre ont xD 
    Är generellt lugn men mer symtom hade inte skadat. 


    Grattis till Boobsen Flört
  • Dalarna91
    sofia2022 skrev 2022-03-08 10:34:31 följande:
    Grattis till Boobsen Flört
    Tack men börjar bli lite nojig då jag inte känner lika mycket växtvärk som i starten.  
Svar på tråden Gravid med bf november 2022