• Vienna20

    Gravid med bf november 2022

    Plussade i förrgår, och enligt egna beräkningar så är bf 2/11-2022. Inser att det kanske inte är så många som fått plus ännu, utan många som befinner sig i slutet på oktober, men är du som jag och kanske plussat och har lite längre cykler än 28 dagar så kanske det finns flera som har fått plus och är beräknade i början av november ???? Om inget annat trillar det troligen in flera blivande mammor rätt snart 

    Eftersom det är så jätte tidigt fortfarande så vore det så skönt att ventilera tankar, oro, glädje med fler i samma situation! 

  • Svar på tråden Gravid med bf november 2022
  • Laktrisens

    2,5 vecka till mitt VUL, längtar!! Vecka 6 idag, 5+0. Är nog tröttare än vanligt o molvärk, huvudvärk ibland. somnar mycket tidigare på kvällen, direkt typ. inga sena kvällar här. Inte lika sugen på kaffe heller, men mår inte illa.. känner mig knappt sugen på något.
    hur känner ni er Idag?

  • Butembobaby

    Ush, är på riktigt dåligt humör idag. 
    Tog ett test I morse för att se om det blivit starkare sedan sist, men det var fortfarande jättesvagt. 
    Hade ett tidigt missfall I Januari, straxt efter att jag plussade, så nu blir jag ju jättenojjig Rynkar på näsan

    Känner mig gravid, så tror att jag ska försöka släppa oron och inte testa mer förän nästa vecka och då kolla om min veckoindikator stigit. 

    Är det någon annan här som har haft problem med att testlagrets stickor visar svagt såhär i början? 

  • Grodan90
    Butembobaby skrev 2022-03-11 07:35:04 följande:

    Ush, är på riktigt dåligt humör idag. 
    Tog ett test I morse för att se om det blivit starkare sedan sist, men det var fortfarande jättesvagt. 
    Hade ett tidigt missfall I Januari, straxt efter att jag plussade, så nu blir jag ju jättenojjig Rynkar på näsan

    Känner mig gravid, så tror att jag ska försöka släppa oron och inte testa mer förän nästa vecka och då kolla om min veckoindikator stigit. 

    Är det någon annan här som har haft problem med att testlagrets stickor visar svagt såhär i början? 


    Jag fick också väldigt svaga streck på testlagrets stickor, det var inte förrän några dagar efter bim strecket började bli starkare.
  • Chilins
    Laktrisens skrev 2022-03-11 07:31:05 följande:

    2,5 vecka till mitt VUL, längtar!! Vecka 6 idag, 5+0. Är nog tröttare än vanligt o molvärk, huvudvärk ibland. somnar mycket tidigare på kvällen, direkt typ. inga sena kvällar här. Inte lika sugen på kaffe heller, men mår inte illa.. känner mig knappt sugen på något.
    hur känner ni er Idag?


    kul att du också ska göra vul! Jag har ett nytt vul inbokat nästa vecka (jag får göra dessa pga tidigare utomkvedshavandeskap). jag är på 5+1 och känner precis som du. Tyckte kaffet smakade lite konstigt så är inte alls sugen på det längre. Dricker vanligtvis ganska mycket kaffe. Har haft några slitningar långt ner i magen för ett par dagar sen men det är typ allt :) jo! superömma bröstvårtor också. Inte brösten utan bara bröstvårtorna. 
  • Butembobaby
    Grodan90 skrev 2022-03-11 07:42:40 följande:
    Jag fick också väldigt svaga streck på testlagrets stickor, det var inte förrän några dagar efter bim strecket började bli starkare.
    Tack för ditt svar Hjärta

    Det lugnade mig litegrann
  • EliMil

    Hej och grattis till er alla :)
    Har läst igenom tråden och känner igen mig hos fler av er. Jag är rätt säker på att jag plussade igår. Mensen var nästan en vecka sen och jag fick starkt streck men strecken är inte riktigt där de ska vara. Det ser ut som själva stickan inne i testet är dragen åt sidan. 
    Har inga symtom som jag märkt av. Det enda är att jag är så trött på kvällarna, somnar innan 20. Men jag har tänkt att det beror på mitt liv. En tonåring med diagnoser, en sexåring, en 1,5åring, en väldigt sjuk mamma, jobba heltid på förskola under pandemi och världsläget som man oroar sig för. Men kanske att det är ett graviditetstecken ändå. 

    Men vågar inte tro på det än. Jag hoppas då vi försökt sen yngsta sonen föddes. Om jag nu är gravid så är bf 9/11. 

  • Jowalowa
    Butembobaby skrev 2022-03-11 07:35:04 följande:

    Ush, är på riktigt dåligt humör idag. 
    Tog ett test I morse för att se om det blivit starkare sedan sist, men det var fortfarande jättesvagt. 
    Hade ett tidigt missfall I Januari, straxt efter att jag plussade, så nu blir jag ju jättenojjig Rynkar på näsan

    Känner mig gravid, så tror att jag ska försöka släppa oron och inte testa mer förän nästa vecka och då kolla om min veckoindikator stigit. 

    Är det någon annan här som har haft problem med att testlagrets stickor visar svagt såhär i början? 


    Har också använt testlagrets och det är inte förens idag som den visade starkt så har också gått och oroat mig. Men tog även med veckoindikator och enligt den så ökar det som det ska! 


    När jag plussade med gravid v 1-2 på clearblue så var det nästan bara som en skugga på testlagrets och sambon kunde inte se något alls sa han.

    tror det är lite farligt att testa för mycket för man kanske sitter och tolkar saker i onödan och oroar sig men jag kan inte låta bli!

  • Butembobaby
    Jowalowa skrev 2022-03-11 11:11:23 följande:

    Har också använt testlagrets och det är inte förens idag som den visade starkt så har också gått och oroat mig. Men tog även med veckoindikator och enligt den så ökar det som det ska! 


    När jag plussade med gravid v 1-2 på clearblue så var det nästan bara som en skugga på testlagrets och sambon kunde inte se något alls sa han.

    tror det är lite farligt att testa för mycket för man kanske sitter och tolkar saker i onödan och oroar sig men jag kan inte låta bli!


    Så skönt att höra att man inte är ensam Hjärta

    Ska försöka hålla mig en vecka från att testa igen nu, för jag blir bara orolig av det. Men det är svårt. 

    Får jag fråga hur långt gången du är? :) 
  • Cinapuffen
    Butembobaby skrev 2022-03-11 07:35:04 följande:

    Ush, är på riktigt dåligt humör idag. 
    Tog ett test I morse för att se om det blivit starkare sedan sist, men det var fortfarande jättesvagt. 
    Hade ett tidigt missfall I Januari, straxt efter att jag plussade, så nu blir jag ju jättenojjig Rynkar på näsan

    Känner mig gravid, så tror att jag ska försöka släppa oron och inte testa mer förän nästa vecka och då kolla om min veckoindikator stigit. 

    Är det någon annan här som har haft problem med att testlagrets stickor visar svagt såhär i början? 


    Hej tjejer! Jag plussade idag på BIM -1 och har bf 19/11, än så länge.. tog ut spiralen 2/2 och hann aldrig få mens. Så det blir förmodligen flyttat. Drömmer Men jag hänger gärna här med er. Glad

    Testade med testlagret som visade väldigt svagt streck och RFSU som inte visade nått alls. Tog ett CB digital som visade gravid. Har hört att testlagrets tester visar väldigt svagt länge. 

Svar på tråden Gravid med bf november 2022